В. Бєлий: профільна освіта старшокласників

Тепер від міністра освіти зазвучала словесна еквілібристика довкола можливості вибору предметів

В. Бєлий: профільна освіта старшокласників

Автор: Володимир Бєлий, ексзаступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Профільна освіта старшокласників: замість історії творення – історія «ляпів» від міністрів освіти:

  • по-перше, десятиліття поспіль МОН, особливо за часів Сергія Квіта, «жувало» поняття «12-річна школа», замість чіткого бачення специфіки побудови профільної освіти старшокласників як окремого від 9-річки і незалежного від неї сегменту системи загальної середньої освіти;
  • по-друге, а нині, з моменту пришестя Сергія Шкарлета, у рамках тієї ж першої «жуйки» зазвучала словесна еквілібристика довкола можливості вибору предметів: «…обов'язковим предметом у профільній школі буде українська мова та література. Інші предмети школярі зможуть обирати самостійно».

Це ж яким «геніальним» стратегом і тактиком треба бути, що спромогтися до такого, на що навіть найбагатші країни світу не змогли?! Більше того – і не збираються те робити.

Замість побудови в Україні адекватної природним потребам та здатностям старшокласників та стратегічним цілям держави мережі закладів, кожен клас яких буде профільно орієнтованим за своїм змістом загальної середньої (!) освіти і виключно лише для учнів старшої ланки системи загальної середньої освіти?!

А як зі вступом: за конкурсним відбором, що буде адекватним до навчальних програм таких закладів чи через «широко відкриті двері», бо ж кількість місць у наших школах, побудованих ще за радянських часів, давно перевищує кількість дітей шкільного віку?

І це знову буде у звичайній школі, тобто там, де пануватиме практика «вільного вибору» без вибору, бо вчителям потрібні «години», як те досі з вибором дисциплін навіть у наших університетах, бо ж викладачам потрібні «ставки»?

Оригінал

Освіта.ua
04.01.2021

Популярні блоги
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал? Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?
О.Мірошниченко: для чого потрібні підручники? Талановиті педагоги не потребують підручника, бо знають предмет і прагнуть викладати своїми словами
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Є такий великий гріх "многоглаголаніє". Дуже грішне міністерство! Анафема йому.
Омеля
Бєлий, ти шо за оден , що можеш походя образити то Квіта , то Шкарлета- «жуйку жують» . А ти що нюхав в свому Херсоні?? Хто дає право ярлики клеіти. Правильно поперли із ліцею, від грантів з катушок з‘іхав.
Шумен
Для Омеля: это просто херсонский неук, иными словами- недоросль.
Коментувати
Сандомир
Погоджуюся з Вами,п.Бєлий. Простіше організувати кілька спеціалізованих шкіл за напрямками(математична, юридична, художньо-музична,промислова, і т.д) з відповідним штатом педагогів, фінансуванням та мат.техн. базою, ніж в умовах нашого безгрошів*я бавитися в демократію. Ми вже понавипускали стільки юристів, соціологів та економістів, що хоч греблю гати, а толку? Стоять на базарі, у кращому випадку, або працюють на будові, а скільки на біржі праці? І це за бюджетні гроші у бідній країні. Хіба ж ми з такими підходами колись станемо заможними?
КравченкоС.
Для Сандомир: стояти на базарі з дипломом , чи без - це право кожного. А твоє право - сопіти в дві дірочки. Головне- діти не в тюрмі , нас не ріжуть. А зміниться влада- робота знайдеться.
Коментувати