І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал?

Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?

І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал?

Автор: Ігор Лікарчук, екскерівник Українського центру оцінювання якості освіти. 

Є така приказка: «Чим би дитя не тішилося, якби не плакало...». Згадав її, прочитавши це повідомлення про чергове «велике» досягнення в нашій освіті.

Це коли про «двійку», отриману якимось Петриком у якійсь далеченькій сільській школі, будуть знати аж у Києві, аж у Інституті освітньої аналітики...

Яка різниця - паперовий чи електронний журнал? Тим більше, якщо у багатьох школах будуть заповнювати і той, і той...

За великим рахунком, то не потрібний ні один, ні другий. Як то є у більшості розвинутих країн світу. Але ж ми «із совка», і ніяк не можемо відмовитися від радянської спадщини. А класні журнали - це звідти, від лєнінського «учота і контроля» за роботою вчителя.

У СРСР вони були заведені для того, щоб не дай Бог, вчителю не переплатили за не проведені уроки, чи щоб можна було відрахувати із його зарплати за уроки, не записані в журнал. І для вчителя, крім того, класний журнал був кондуїтом, з якого інспектуючи та перевіряючі виловлювали те, за що завжди можна було лишній раз клюнути вчителя: кількість оцінок, які вони, чи є підсумкові і т. ін.

А для учнів класний журнал також був кондуїтом, у якому зберігалася історія всіх «подвигів» учня в оцінках.

І таким він залишиться. Навіть у електронному вигляді. Бо оцінка завжди була і буде стимулом, насамперед, до покарання... У радянському тлумаченні її сутності.

Є проста істина: той, хто хоче вчитися, - вчиться не задля оцінки. А для того, хто ходить до школи тому, що «так треба», та чи інша оцінка має таке ж значення, як це рішення для реформи освіти в цілому.

Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від того, що з’явився електронний журнал, який коштував чималих грошей? НІЧОГО. І це при тому, що жодних реальних кроків на запровадження системи об’єктивного оцінювання роботи окремих вчителів і шкіл не здійснюється. То це є реформа?

Оригінал

Освіта.ua
24.12.2020

Популярні блоги
О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати слово «навчання», замінивши на «імітація»
Ігор Лікарчук: освітній процес втрачає сенс Результати екзаменів не повинні бути підставою для оцінки роботи вчителя, це оцінка роботи учнів
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Лідія
Журнал був і залишається формою обліку ,незалежно від того у якому варіанті він ведеться:паперовому чи електронному.Але електронні журнали можуть створюватись за умови наявності відповідного технічного забезпечення.("Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти"(розділ 1 п.5)Це не для наших реалій.Дехто каже ,що це дуже зручно для вчителя,мовляв вивільниться багато часу,але ніхто не задумується над тим,що для створення електронного журналу потрібно теж витратити чимало часу:яка різниця виводити цей журнал ручкою чи клацаючи на клавіатурі компютера або телефона.Тривале сидіння за компютерною технікою,шкодить здоровю,-про це теж чомусь забули.І ніхто не говорить про те,що це вигідно ще комусь,-адже перехід на електронні журнали дозволить зекономити велику кількість бюджетних коштів.
олександр
До найкращого,що було та є в нашій школі треба додавати сучасне,що є в світі.Грузія - 2-3 сторіни для списку дітей.Класний керівник не пише постійно списки.Чим не приклад.Взагалі журнал-це документ статистики.Я згоден,це лише один елемент і в цілому він нічого не вирішує.Але з іншого боку це єдина зброя вчителя проти неуцтва і зарозумілості учнів.Хоча багато з низьким балом-біда.Школа скотиться в різноманітних рейтингах.Парадоксальна ситуація.
Tet-a-tet
Для олександр: Журнал був,є і буде формою обліку, у якому б вигляді його не вели.Я за електронну версію, оскільки це звільняє вчителя від постійного заповнення списків учнів та іншої непотрібної писанини. Згоден з Вашими міркуваннями, вони також вірні. У Лікарчука усе так: як було -зле, і так як є- зле, і так як буде-наперед усе погано.У нього погано сходить жовч, от він і розбризгує її таким чином.
Коментувати
Михайло
З об’єктивним оцінюванням завжди була проблема. Кожен вчитель використовує різні розробки завдань, а часто розробляє свої, тому один і той самий учень в різних школах матимє різні оцінки. Найкращий варіант, якби Міністерство освіти розробило єдині завдання по всіх предметах, по всіх темах в багатьох варіантах. А найкращим стимулом для навчання учнів було б, якби був мінімальний базовий рівень з кожного предмету, не здавши який, після певної кількості спроб, учень залишився б на другий рік.
Володимир
Необхідно просто ввести ЗНО для директорів навчальних закладів та їх начальників усіх рівнів, до міністра включно. Запевняю, відсів буде колосальний! Коли освітою будуть правити інтелектуали, тоді буде й великий спротив корупції...
Іван Никифорович
Для Володимир: Помітив, що суттєвою рисою наших людей є амбівалентне ставлення до начальства. Водночас дуже ненавидять його і плазують перед ним навіть без корисливої потреби. На додачу уявляють себе ще інтелектуалами
Володимир
Можливо, по собі судите. Я не створював штучно ситуацій, щоб переді мною плазували. І сам не плазував, як би воно (начальство) не хотіло. Я мав на увазі те, що освітою мають управляти не ті, що хочуть (купують чи беруть в оренду посади), а ті, хто дійсно можуть...
Коментувати
???
А який сенс облікувати відвідуваність студентами онлайн-занять? Вистав матеріали свого заняття на сайті дистанційної роботи і хай студент опрацьовує його у зручний для нього час. Як він з цим справився легко перевірити з допомогою індивідуальних завдань. А відносно доступності для всіх його оцінок, то тут діє стаття про захист персональних даних.
Сергій
Я особисто вважаю що журнал потрібно залишати і нехай він буде лише в онлайн версії. Що до реформи, то така новація на мій погляд не є нею, бо від зміни версії журналу якість освіти не залежить...
Маріарті
Як практикуючий доцент скажу, що елжурнал- це добре, бо всі бачать успіхи студента чи школярика, особливо відвідуванність онлайн - занять. А критика радянськоі системи обліку годин безглузда, бо такі речі я бачив і в Англіі...
?
Для Маріарті: просто цікаво, як Ви розумієте власний вираз "практикуючий доцент", бо інакше складається враження досить дивне :) Навіть картинка з’являється перед очима, "практикуючий доцент схилився над екраном для заповнення елжурналу!" :)
Практик
Видно ,що ви з луни!! Якщо не відслідковувати участь студентів в дистанційкі, то третину втратите до кінця семестру: хвороби, техн.проблеми, загул і т.і.
Коментувати
Dorian
В принципі, я погоджуюсь під усіма словами в тексті. Я розумію, що журнал є тепер чи не єдиним способом контролю директора за своїми вчителями, чи вони виконують свою роботу. Але я б поставив під сумнів адекватність директорів, які більше зважають на заповнення журналу ніж на результати учнів.
X
Для Dorian: Та? А як ви результати учнів оцінюєте без оцінок?
Коментувати
Іван
А не хоче пан Лікарчук у яких країнах,крім Фіняндії,немає оцінок? При нашому кричущому потуранні законів дорослими і діти,оцінка хоч якесь спонукання. Як йому не йметься все знищити! Ще недавно розмахував дубиною ЗНО,а тепер вирішив скористатись принципом ’після нас хоч потоп’!
ненавиджу непорядність
Читаю і дивуюсь. Як можна настільки ненавидіти те, що тобі дало шматочок хліба у житті. Лікарчук, Ви отримали освіту, роботу,посади, визнання за часів СРСР. Насамперед, непорядно поливати брудом руку, яка надала змогу непогано жити. Бридко.
Свирид Петрович
Для ненавиджу непорядність: Мабуть, весь час ви голосували за Симоненка? І розповідали учням про супутники 1957 року та собаку Лайку як найвище досягнення людства?
Митра
І про Академіків Патона , Гінзбурга і Корольова ...
ельх
Для Митра. Названі Вами люди вихідці ще фактично царської школи...а потім коли закінчився ресурс царської школи та вивезених німецьких технологій той пішло...
Коментувати