В. Громовий: «учителі важливі» або «без лоха жисть плоха»

Лицемірно-демагогічно кажуть «Учителі важливі!» ті, для кого насамперед важливі гроші

В. Громовий: «учителі важливі» або «без лоха жисть плоха»

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

«Учителі важливі» або «без лоха жисть плоха». Рахунок 0 : 7

Нам лицемірно-насмішкувато-демагогічно кажуть «Учителі важливі!» ті, для кого насамперед важливі гроші.

Тому їм так подобаються фрази на кшталт, «якби я не отримувала жодної копійки, я б все одно ходила на роботу». Утім, тепер знаходиться усе менше охочих озвучувати таке стереотипне бачення «жертовної місії вчителя».

Мій власний багаторічний досвід в освіті переконав: будь-яку роботу треба виконувати за гідну оплату професійно і без фанатизму.

У 90-ті, коли створював гімназію, я теж був переконаний, що треба пожити якийсь час жертовно заради побудови нової освіти незалежної України. Але... не може бути жертовність нормою упродовж усього професійного життя. Звісно, якщо ти не мати Тереза.

У мене ніколи не викликав захоплення міф про «подвиг Матросова», який був одним із наріжних каменів радянської пропаганди. Якщо він змушений був грудьми затуляти амбразуру, це означало лише одне: відповідні інтендантські служби не подбали про те, щоб в його руках в потрібному місці й потрібний час була граната.

Зі свого багаторічного директорування знаю на 100% і тому кажу своїм колегам директорам шкіл: ніхто ваш «подвиг Матросова» не оцінить і дякую не скаже.

Колись прорахував, що за півтора десятиліття, які я віддав розбудові гімназії в м. Кіровограді, мій особистий внесок у цей процес склав понад 1 мільйон доларів.

Ви думаєте, хтось це помітив і зацінував мою жертовність? Усі сприймали, як належне...

Я перші п'ять років директорування безвилазно провів на «трудовому фронті» і тільки тоді, коли мав їхати в якості спікера від України на конференцію в США, спромігся купити собі нормального костюма (виплатили піврічну заборгованість з заробітної платні).

Хтось це пам'ятає? Чи хтось в це зараз повірить?! А якщо і повірить, то лише зітхне: ну і дурень!

Ось ідеал поведінки вчителя як для влади, так і для яжмам: сільський учитель, який виносить гроші з дому в школу.

Нам треба брати приклад із «агентів змін». Як тільки скоротили кілька високооплачуваних посад у директоратах, вони здійняли ґвалт на всю країну.

Як я їх розумію… Коли мене турнули з гімназії як політично неблагонадійного, а подальше «ходіння в начальство» не виявилось «спорідненою працею», я почав працювати у директораті освітніх програм МОН (2006-2009 роки).

Дивувався, що так буває: працюю в 10 разів менше директора школи, а платять у 10 разів більше.

Ще раз повторюсь: «Учителі важливі!» має виражатись не у солоденькій демагогії та лозунгах, а у достойній оплаті праці, свободі від бюрократичних маразмів і довірі до вчителя. Усе інше від лукавого…

Тоді ми матимемо вагомі підстави не лише самоіронічно виставляти свій портрет з рамочкою «Пишаюсь, що я вчитель» у ФБ назовні, а і для внутрішнього переконання в цьому.

P.S. Очікувано з’явився коментар від Аліна Петраш Журавель, цитую: «Чого ви постійно плачете, що у вас немає грошей? Більша половина дітей ходить до репетиторів, то за що вам доплати робити? Раніше вчитель був у пошані, адже поганий троюшник знав програму, що зараз відмінник, а тепер зрозумів, не зрозумів - всім до лампочки. Держава й так постійно добавля тільки медикам і педагогам, наче інших професій не існує».

Спеціально не видаляю цей пост, бо в ньому ну дуже показова позиція. Ще не вистачає коронної фрази: «А вы сами согласились работать за такую зарплату». Дуже погано житиметься цій людині, доки мізки свої не увімкне, а потім не зрозуміє просто істину, з якою мають жити люди в нормальному суспільстві: підвищення зарплати вчителя на користь нам усім!

Оригінал

Освіта.ua
25.11.2020

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Віталій
На жаль, Ви повністю праві! Але... поки ще є віддані своїй роботі вчителі та представники шкільних адміністрацій, система освіти стоїть на колінах і повністю не "впала". Переконаний, що враховуючи професійний рівень керівництва на всіх рівнях, відсутність елементарного розуміння значення освіти для розвитку країни, це питання часу і найближчого... Можливо це стратегія природнього "вимирання" мережі шкіл і вчителів, щоб оминути непопулярне для політиків питання закриття шкіл; можливо спрямована політика перетворення українців на рабів телевізора і безмозглих виборців, що згодні продатись за копійки і обіцянки... Дивимось основні ідеї бюджету на 2021 рік: офіс президента, - збільшення фінансування на 39%; збільшення фінансування Кабінету Міністрів, правоохоронних структур, органів прокуратури... А де освіта, медицина, оборона під час неоголошеної війни??? Ідемо шаленими темпами в поліцейську державу???
Учитель- лох
Особенно понравилась фраза :" працюю в 10 р.меньше,а зарплата в10 р. більша". Вот и всё,что нужно знать про эти " директорати", 9 заступників міністра МОН. Когда ж доживём,что ВСЕХ чиновников- бездельников упразднят? Причём снизу доверху. Начиная с ОТГ,рай,обладминистраций,и заканчивая министерствами?
Батьки
Для Учитель- лох: опирайтесь знизу, батьки підтримать , хоч почніть .
Батьки
Для Учитель -лох: і ось це Ваше " когда ж доживем" ключова фраза. Якось все навколо повинно змінитися без Вас, чудова жертовність, і далі будуть на Вас їздити
Тамара
Для Батьки:пока народ инертен,один в поле- не воин.
Коментувати
Батьки
Зарплата вчителя повинна зростати і бути гідною. Але я спостерігаю якесь замкнене коло кожен рік, коли саме освітяни голосують, ходять на різні провладні мітинги, виконають безглузді забаганки районо, тих людей, які з ними не рахуються зовсім, бо по іншому в цій системі неможливо. Ця покірність і призводить до таких наслідків, а профспілки існуть тільки на папері.
Тамара
Для Батьки: верно! А Вы не представляете,какая покорность в ОТГ! Как скажет глава ОТГ- так и будет! Сказал учителям в избирательной комиссии " сделать" главой ОТГ и депутатами " нужных людей",- так и сделали. Пока у учителей будет рабское сознание,- так и будем плохо жить,пресмыкаясь.
реальність
Для Батьки: "Зарплата вчителя повинна зростати" - тут Ви сильно помиляєтесь, зарплата нікому нічого не винна і нічого не повинна. Мають діяти люди, а зп - то наслідок їх дій чи бездіяльності!
Коментувати
Ввсиль
Для Анатолій: Попустить коли твоя дитина буде просити в тебе якісь кошти. Буде важко пояснити, що їх не має бо тато лох
Вова
Черговий раз шмигальський уряд,як і гройсманівський,. відклав підвищення зарплати вчителям "на потом". Коронна фраза, трохи змінена: " Ви тримайтесь,але грошей нема. А за цей час може й мене знімуть... А як зніматимуть , то я наступникам нагадаю! Голосніше всіх кричатиму, що в наступному році ви сякі такі повинні вчителям зарплати підняти ,бо унас грошей не хватило. Всі олігархам віддали. Їм же треба за щось бразильців купляти які німцям 0:6 у футбол програють. Але що вам говорити у вас все рівно грошей немає на 3 канали Футбол"
Анатолій
Працюю директором в сільській школі лише другий місяць та повністю згоден з фразою що гроші виносиш з дому. Ніколи про це не шкодував. Зараз вийшов в нуль, та то пусте якось викручусь. Ну а як же, по іншому не можу, совість якось не дозволяє, скільки всьго треба, від дрібного до чогось побільше. Можливо через кілька років змінюсь, стану черствішим...
Володимир
Cинекура процвітає.
Кілька питань до Громового
1. Де ти працював до призначення на посаду директора? 2. Звідки у тебе взявся мільйон доларів для вкладання в гімназію, якщо, за твоїми словами, ти не мав грошей і на нормального костюма? 3. Якщо тебе турнули через неблагодійність, то чому дали звання Заслужений вчитель України? 4. Як такого неблагодійного взяли на роботу у МОН? 5. За що тобі платили гроші у директораті, якщо ти там майже нічого не робив? 6. Де ти працюєш експертом зараз, що реально робиш на своїй посаді і скільки тобі платять за це?
Дмитро
Для Кілька питань до Громового: Дійсно цікаво! Маючи такі гроші і носити їх до школи - нонсес.Щось пан не все розказує.
Освітянин
Пояснюю для тих хто "де ти взяв гроші". Кожного року ремонти, вся канцелярія, " поляни" для перевіряючих, роз’їзди, доставка і т.д. хто не працює в школі - той не зрозуміє.
Для Освітянин:
Так це ти не розумієш, хоч і працюєш в освіті. І без тебе відомо, на що в школі потрібні гроші. Але Громовий писав, що він вклав мільйон доларів ВЛАСНИХ КОШТІВ. Тому й було питання - звідки він їх взяв. І логічний коментар Дмитра - який дурень став би це робити. Як казав, здається, Станіславський "не вірю".
Коментувати