Олександра Журавльова: мета уроку по-канадськи

Як можна за урок розвинути чи виховати, коли за рік, за 5 і навіть за 10 декого можу не виховати

Олександра Журавльова: мета уроку по-канадськи

Автор: Олександра Журавльова, учитель, Канада.

Хочете про «мЕти» уроку? Мета по-канадськи. Як тут пишуть або не пишуть.

Мені слово «мета» завжди асоціювалося зі словом «метнути». І як іноді хотілося ті «мЕти» кудись жбурнути... Урок я могла спланувати у своїй голові за 5 хв., бо фантазія у мене багата і буйна, нашукати і записати займало трохи більше часу, а от на «мЕтах» був ступор. Навчати, розвивати, виховувати... так нас вчили в універі, так нас вчили на практиці. Попросила щойно Ґуґла «написання мети уроку» - і перші 3 сайти видають те саме – «навчати, розвивати, виховувати». За 20 років нічого не змінилося.

А муляло мене наступне: як я за урок можу розвинути чи виховати, (навчити ще куди не йшло). Я за рік, за 5 і навіть за 10 декого можу не виховати.

І ось вересень, я студентка університету Калгарі отримую перше завдання з курсу «Практика в школі». Написати план уроку на 10 хв. і провести його в онлайні, де учасниками будуть мої онлайн-одногрупники.

Ми ще жодного спільного заняття не мали, викладачку не бачили, а план уроку напиши, відправ на перевірку та ще й проведи комусь-не-знаю-кому. Тема?- а яку хочеш: довести теорему, зав'язати шнурки чи зробити канапку. Складаю план і зверху гордо пишу «мЕти».

Три години (нас 15 студентів) у Zoomі показували свої уроки, а викладачка лише щось нотувала і слідкувала за часом - 10 хв. у кожного. Не встиг - твої проблеми.

Ніхто наших уроків не розбирав, ми їх потім аналізували самі по ходу навчання, кожного тижня, кожного уроку, якийсь новий пунктик.

Але в той перший день пані професор взялася за наші «мЕти». Вона зачитала нам їх штук 20, з того що ми написали, не вказуючи авторства. І одразу поставила запитання: «А звідки ви знаєте, що ви цього досягли за урок? А як ви це можете виміряти?»

«Виховувати позитивні риси характеру», - Чим ви це на уроці виміряли? Ви виховували весь урок, а на перерві учні побилися. Ваша мета провалилася. Урок надаремно? - та ні, щось та й вивчили, а от мету так писати не можна. Пишіть конкретно про те, що робите сьогодні, на цьому конкретному уроці. Не пишіть «виховувати». Бо, крім вас, виховують батьки, друзі, вулиця, ЗМІ... Не беріть на себе такої великої відповідальності».

А як можна, чи як треба?

1. Мета має бути конкретна.

2. Досяжна за урок.

3. Вимірювана вправою, тестом, твором обговоренням, проектною роботою, малюнком чи аплікацією, тим, що ви сьогодні затіяли.

4. Написана зрозумілою учневі мовою (student-friendly language), тому що часто ми її озвучуємо на початку, і діти мають розуміти, що від них хочуть.

5. Слів «навчити, усвідомити, знати, розуміти» писати НЕ МОЖНА, бо це те, чого ви не виміряєте.

За перших два тижні навчання ми написали кожен по 7 планів-конспектів і, працюючи в групах по 5 чоловік, критично розібрали і проаналізували 35.

То як тепер ми пишемо ту мету?

Використовуємо: перелічити, визначити, описати, назвати, вибрати, написати, намалювати, поєднати, створити, проаналізувати, порівняти, протиставити, підсумувати, обговорити, аргументувати...

Зараз я на практиці в школі веду цикл уроків з природознавства в 1 класі. Моя тема – «5 відчуттів», тому «метаю» наступне:

створити містера Картоплю (з витинанок), позначити органи чуття, поєднати відчуття з частинами тіла, порівняти відчуття тварин, обговорити правила гігієни, проаналізувати важливість зору, слуху...

І на рівні першачка ми ліпимо, креслимо, порівнюємо «найнюхливіших» тварин, обговорюємо важливість миття рук чи обережність на дорозі...

Як розумніше чи правильніше? Не мені судити. Але я отримую задоволення від того, що моє написане в конспекті зрозуміле мені і дітям і до кінця уроку точно виконане.

Чи так пишуть усі вчителі? Молоді - так, а досвідчені - вже ні, лиш пунктиками хід уроку.

І чого та «мета» не має множини? Бо «цілі уроку» мені якось теж не звучить.

П.С. Хвалюся! Я вже «відстрілялася» першим відкритим уроком. Досяжні «мЕти», ніякої показухи, звичайний робочий урок. Діти чудесні, відкриті, незакомплексовані і готові до співпраці. Найвища оцінка, все супер!

#zhuravlovaschoolincanada - інформація про школи і навчання в Канаді.

Оригінал

Освіта.ua
11.11.2020

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів