В. Карандій: іспит не має бути примусом до навчання

Примус у вигляді обов'язкового іспиту викличе зворотні відчуття – рутинності занять за розкладом і ненависті

В. Карандій: іспит не має бути примусом до навчання

Автор: Вадим Карандій, директор Українського інституту розвитку освіти.

Кількість загальнообов'язкових іспитів має бути мінімальною. Іспит не має бути примусом до навчання. Засоби мотивації до навчання мають ґрунтуватись на позитивному ставленні до предмета вивчення, процесу навчання, а не на формуванні страху скласти або не скласти іспит.

Розумію тих, хто каже про обов'язковість літератури. Але ця обов'язковість повинна бути в сенсі навчання, а не контролю. Це принципово різні речі.

Літературу потрібно любити, захоплюватись, або хоча б проявляти зацікавлення. Примус у вигляді обов'язкового іспиту викличе зворотні відчуття - обтяжливості, рутинності занять за розкладом, ненависті.

Усіх контролювати - це наш пережиток з тоталітарного минулого.

P.S. Це моя особиста думка, що ґрунтується на багаторічному досвіді організації ЗНО, спостереженні за поведінкою випускників шкіл.

Оригінал

Освіта.ua
22.10.2020

Популярні блоги
Т. Єфімова: як і чому школа вбиває мотивацію в дітей Чому в школі досі знижують оцінки за відступи, неправильний запис і колір малюнка
О. Бобкова: участь в олімпіаді не має бути примусовою Життя і здоров’я дітей і вчителів є вищою цінністю, аніж результат у олімпіад
І. Лікарчук: олімпіади - традиція совкової освіти Жодним законом чи нормативним документом обов’язковість участі школи у олімпіадах не передбачена
О. Українець: ЗНО з літератури дійсно не потрібне Шкільна програма передбачає читання текстів і біографій, а не вивчення літератури, і це дві дуже різні речі
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
совесть
Видається так, що цю думку спочатку озвучила у "дзеркалі тижня" Вакуленко у вересні, заст дир. уцояо. Чи наразі модно повторювати за іншими "власні думки"?
Andrew Brown
Нешановний пане Карандій! Іспит має бути, з-поміж іншого, і примусом до навчання. Якщо Ви досі цього не усвідомили, то дивно. А якщо усвідомлено городите таке неподобство, то треба подумати, чиє замовлення відробляєте? Чи не фонду "Відродження" разом з усіма шиянами, гриневичами й іншими запроданцями???
Тарас
Які зебіли нас поучають. Екзамени напрягають наших бубочок. Ви вже розбестили школярів що і дихнуть у їх бік учитель не може. Учень встає на уроці і кричить на учителя бо йому почулось що той підвищив голос. Тому потрібно поставить педагога на його місце за плінтусом. Піди і попрацюй трохи у школі.
Горбаню
І учні, яким легко дається навчання, часто із задоволенням НЕ виконували б необхідних вправ, витративши вільний час на ігри або інші розваги. І хіба є завданням школи грамотність всіх?
Горбань
Навчання - це робота, нерідко дуже важка робота, особливо для учнів з низьким рівнем інтелекту. "Захоплюються" начанням лише ті, кому воно легко вдається. Але ж завдання школи - грамотність всіх і без постійного контролю, без примусу цього не досягти. Інша річ, що труднощі навчання повинні бути посильними для кожного, щоб елементів примусу було менше. Індивідуальний підхід до кожного учня - обов’язковий. Перехід на семестрове оцінювання замість четвертного різко послабив контроль, завдав великої шкоди. Необхідно повернутися до оцінок за чверть, залишивши для тих предметів, з яких мало уроків, оцінки лише за семестр. Вважаю доречним ввести річні іспити в усіх класах, як у радянські часи. Я їх здавав і через 55 років пам’ятаю ті питання, на які тоді відповідав.
Мама
Для Горбань: +100! Наши " реформаторы"реформируют- реформируют,да так и не нареформировали кроме дебильных программ,дебильных учебников,дебильных новшеств в систему. Лучше советской системы образования ничего нет! Так нет же. Надо всё сломать,а детей сделать послушными не образованными рабами.
Коментувати
Володимир
А відсутність іспитиів - рай для невмотивованих учнів і каторга для вчителів.
Торба
Тому й керують некомпетентні, бо іспитів немає. Мета школи - надати певні знання учням. Учні повинні їх засвоїти. Тому тільки іспит, для Карандія також
Якось так
Але чомусь ні слова про обов’язково-примусове ДПА з математики... Навіть для майбутніх філологів чи інших гуманітаріїв. Якісь подвійні стандарти.
Олена
Для Якось так: "Обов’язково-примусове ДПА з математики"... Нормальні ВНЗ не беруть до уваги середній бал атестату (як приклад - КПІ: середній бал атестату - 0), тому, "гуманітарні" ВНЗ повинні теж про це подбати і враховувати лише бали за ЗНО з профільних предметів. І якщо "гуманітарій" складе ДПА з математики погано, то це ніяк не вплине на його прохідний бал до ВНЗ :)
Коментувати