Галина Сищук: «лопнули наші бульбашки...»

НУШ1 і інтеграція - поняття несумісні: теми між предметами дублюються, але не перетинаються у часі

Галина Сищук: «лопнули наші бульбашки...»

Автор: Галина Сищук, учитель, м. Харків.

Як сказала одна з бабусь моїх учнів: «Лопнули наші бульбашки...»

Ми повернулися до звичного навчального режиму. Причина - відмова восьми родин (всього у класі 25 родин).

Тепер я відпочила, вгамувала емоції і здатна до аналізу. Чим з вами і поділюся.

На початку експерименту ми з батьками домовились провести опитування щодо доцільності впровадження режиму на весь період карантину в кінці вересня. Усі подібні опитування я вже давно проводжу за допомогою Google форм. Анонімність - єдина умова правдивості і достовірності інформації. Мені важливий ефективний зворотній зв'язок від батьків. На нього і будемо спиратися (з усіма відповідями ви можете ознайомитись на фото).

Отже:

З 25-и родин взяли участь у опитуванні 23. Одна відповідь «Ні» продубльована - збій форми. Тому маю 24 відповіді, 9 з яких із відмовою. Мінус дубль - маємо 8 родин, які відмовились продовжувати. З них 4 родини бачать плюси у багатьох аспектах, але життєвий режим не дозволяє навчатися так надалі. Чотири родини взагалі не бачать плюсів або відмовились від пояснень.

Аналіз напрямів роботи.

  • Режим.

Почну з того, що нам не вдалося організувати харчування так, щоб не ходити до їдальні і взагалі не контактувати з іншими класами. Ми коректували час так, щоб у їдальні був виключно мій клас, але все одно в коридорах, під час входу/виходу класів з їдальні хтось затримувався, і доводилось перечікувати, пропускаючи потік дітей. Це забирало дорогоцінний для навчання час.

Шлях вирішення: починати перемовини із комбінатом харчування і іншими службами задовго до впровадження подібного режиму. У такому спонтанно- швидкому варіанті ніхто не готовий працювати. Навіщо вдумуватись і шукати варіанти, якщо легше просто відмовити...?

  • Програма.

Я працюю за НУШ1 і не стала так кардинально все змінювати з багатьох причин. По-перше, абсолютна відсутність інших підручників (настільки швидко я б їх ніяк не отримала). По-друге, я не мала часу на аналіз інших програм і синтез їх із рівнем знань учнів. Та і взагалі перехід на іншу програму потребує часу на занурення у неї, розуміння принципів... Часу я не мала, тому лишилась із тим, що є.

І тут постала проблема наскрізної інтеграції. НУШ1 і інтеграція - поняття несумісні... Теми між предметами дублюються, але не перетинаються у часі... Якщо перший урок курсу «Я досліджую світ» - «Державні символи», то в українській мові текст про це на другому тижні навчання. І це найменша розбіжність, я вам скажу. Доводилось стрибати по підручнику або взагалі відмовитись від робити з ними, об'єднуючи предмети однією темою. Та на третьому тижні мені стало вдаватись це краще. От би ще пару місяців, і була б я феєю міжпредметної інтеграції...

На останньому тижні експерименту допетрала, що модель «ротація за станціями» для такого навчання - найідеальніше, що можна було б придумати. Почала вчити дітей. Але не встигла. І хочу відгризти собі лікоть, за те, що не навчила цьому дітей раніше.

Не будьте як Галя - давайте дітям всі інструменти з першого класу!

Щодо щоденних дистанційних завдань - теж нерадісно. Підбір контенту займав до двох годин на день (і це, зазначу, я підвішувала посилання на коротенькі відео чи створювала Квіз, тобто взагалі небагато).

Шляхи вирішення:

1. Заздалегідь обирати програму з вдалою міжпредметною інтеграцією.

2. Розробити курс змішаного навчання з відповідним підручником, друкованим посібником і платформу з контентом для кожного уроку.

  • Батьки

Цей напрям вважаю для себе провальним. Бо не змогла приділити достатньо уваги на представлення результатів. У анкетах прослідковую деяку невпевненість у рівні опановування матеріалу дітьми. Хоч і всіляко впроваджую формувальне оцінювання, роз'яснюю і консультую. Та, об'єктивно, вся енергія була спрямована на роботу з дітьми, а в початковій школі результат сильно залежить від співпраці з батьками.

Шлях вирішення: розробити своєрідний «чек-лист» із чіткими критеріями опанування тем і періодично надавати по ньому інформацію. Прописані КОР у Держстандарті - то для батьків занадто абстрактно.

Підсумовуючи, я розумію, що мала занадто мало часу. Бо тільки ввійшла в систему, як все завершилось.

Але я чітко розумію, що у період карантину, сезонних вірусів чи (не дай Бог) повторення пандемії, такий варіант навчання реальний. На нього можна переводити паралелі, об'єднуючи у окрему бульбашку тих дітей, які мають залишатись у школі довше.

Також у майбутньому можна набирати окремі класи змішаного навчання (знову повертаємось до програми і платформи).

Нам необхідно шукати нові шляхи. І нехай я не мала достатньо часу для відпрацювання ідеї, безмежно вдячна своїй класній спільноті за можливість пошуку.

Всім здоров'я!

Оригінал

Освіта.ua
06.10.2020

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Впроваджуючи НУШ, забули про СУД. В більшості своїй, це просто баби.
Хм
Прочла всё это... Учитель молодец. Творческий, " с огоньком". Но... сколько времени на это всё потрачено и есть ли в этом смысл... Жду,когда вся эта " НУШ" окажется " мильною бульбашкою", а ведь " подопытные кролики"- наши дети.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!