Л. Коваль: ми читаємо, щоб сперечатись, а не розуміти

Моральні повчання мають сенс тоді, коли їх автор власною поведінкою підтверджує свою правоту

Л. Коваль: ми читаємо, щоб сперечатись, а не розуміти

Автор: Любомир Коваль.

Одна з наших найбільших помилок полягає в тому, що ми не читаємо, аби зрозуміти. Ми читаємо, аби щось відповісти... а то й взагалі, щоби встряти в суперечку.

Ще на початку лютого 2016-го року американські правоохоронці арештували 31-літнього мешканця Майамі, Дерека Медину (американця українського походження, між іншим). Він вбив свою дружину і виклав шокуючу зйомку з її розчленованим трупом в Інтернеті. Жорстокий сарказм цієї історії в тому, що вбивцею дружини виявився літератор, автор популярної книги про сімейну гармонію: «Як я зберіг шлюб і сім’ю за допомогою відвертого спілкування»...

Дейл Карнегі, автор книг «Як здобувати друзів і впливати на людей», «Як подолати неспокій і почати жити» та численних лекцій «Як бути щасливим в шлюбі» etc, помер зовсім одиноким... про його смерть сусіди здогадалися через страшенний трупний сморід, який штиняв від його помешкання...

Бенжамін Спок, автор багатьох книг про виховання дітей... Його книга «Дитина і догляд за нею» стала одним з бестселерів всіх часів. Від моменту її публікації 1946 року в світі було продано 50 мільйонів примірників!!! Доктор Спок вчив батьків довіряти власним інстинктам і здоровому глузду, демонструвати малюкам свою любов і розуміти, що всі діти різні; а також, що кожна дитина має право бути ким завгодно, навіть жалюгідним зелупеньом. На старості років його власні сини хотіли здати тата в Будинок перестарілих, але не встигли. Тато пішли самі з того світу борше...

Чхве Юн Хі, корейська письменниця, автор бестселлера «Як бути щасливим» просто взяла і ся повісила; мабуть, від великого щастя. Допоміг їй звести рахунки з життям її чоловік. Переконавшись, що вона віддала дідькові душу, він теж покінчив з собою...

Марія Монтессорі, італійська лікарка, педагог; перша італійка, що стала доктором медицини. Прославилася розробкою педагогічної «методики Монтессорі», яка полягає у вільному розвитку дітей. На відміну від шкільної системи, де знижується активність дітей (символом такої системи вона вважала «шкільну парту»), Монтессорі стверджувала, що головним завданням освіти є підтримувати спонтанність і творчість дітей, забезпечення їх всебічного розвитку: фізичного, духовного, культурного і соціального. А не дисципліна і порядок, чому якраз найперше навчають в нормальній школі.

[До слова... Саме порядок є основою всього сущого в цьому світі. Більше десяти мільярдів років Всесвіт квасився у безладі та хаосі. А потім щось таке сталося, що в нашій Галактиці трохи зробилися порядки. Після чого проявилося життя. Тобто ланцюжок такий: з порядку > життя > любов (тут вже кому як поталанить; кому любов, а кому — асісяй) > нове життя > смерть > безлад].

Цей видатний «педагог» вступила у конфлікт зі свекрухою, і та не дала згоди на оформлення офіційного шлюбу з її сином. В католицькій Італії тих часів така ситуація могла стати катастрофою як для Марії і її кар’єри, так і для самої дитини. Марія ж вирішила не заморочуватися, а просто взяла і позбулася Маріо — своєї дитинки. Немовлятко взяла на виховання звичайна сільська родина, у якій вже своїх дітей було більше десяти. А ще кури, качки, гуси, єндики, корови, телєта, пацєта... а також, картопля, ябка, кукурудза, і, най би їх шляк ясний трафив, бураки! Ніхто з прийомних батьків Маріо не писав повчальних книжок; вони просто займалися господаркою і виховували дітей. І, маю сказати, непогано виховували. Оскільки покинутий хлопчик, коли виріс, не тільки не відвернувся від мами, а й став послідовником справи всього життя своєї нікчемної матері, зігравши згодом визначальну роль в поширенні ідей Монтессорі по всьому світу. Щоправда, сином вона його признала фактично перед самою своєю смертю; до того вона представляла його як племінника чи усиновлену дитину...

Зрештою, нормальні батьки в родині теж з цього починають навчання; інакше є така загроза, що з часом виросте якийсь невіглас...

Згадайте цей допис перед тим, як взяти до рук чергову «повчальну» мазню бездарного писаки з претензією на мораль та надмірно розвиненою лівою півкулею головного мозку. Мораль можна і варто знайти у словах Заратустри, Христа чи Магомета. Ну і ще кількох класиків: Шекспіра, Толстого, Достоєвського, Шевченка, Ніцше, Франка, Лесі, Донцова, Кіплінга, Булгакова, Войновича, Стуса, Висоцького. Моральні повчання мають сенс тоді, коли їх автор власною поведінкою підтверджує свою правоту... всьо решту, як казали мій дідо — гімна варте. Бо то є одне — мазюкати на папері про те, як правильно щось зробити, а зовсім інше — зробити щось конкретне самому. Хоча б, для початку, козу видоїти, чи зібрати мед, чи викинути гній з-під худоби, чи викопати картоплю... Або ж освоїти гру на якомусь музичному інструменті, чи навчитися чужої мови. Адже є стільки всього правильного і потрібного, що здалобися зробити...

Оригінал

Освіта.ua
28.09.2020

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
??
У всіх нормально співвідноситься назва і сам текст цього допису? . вибачаюсь за крапки, але короткий коментар- питання сайт не приймає
Мед
Я вже десь про їх життя читала.Дейл Карнегі,багато з розумних людей радив прочитати його книжку,читала(років 20 тому),Я думала що мені одній та писанина є просто писаниною.Я вам скажу таке(є люди які ну дуже люблять повчати),мій син(він читає багато в інтернеті про успішних людей,як вони цього добилися,дійшли до кращого життя)мені сказав таке:слухай порад тих людей,які щось зробили,подивися як вони живуть,а тоді щось можуть казати.Але життя ще добре ніхто не прожив,всеодно оглядаються і щось хоч трохи але б змінили.Життя прожити не поле перейти і є багато факторів чому людина робить саме так а не інакше.Як говорять побудь в її шкірі а тоді скажи якби ти зробив?Мама мені казала такі слова:"ти дивися що я не правильно роблю,щоб ти так не робила".А людина?є людиною а деякі є щоб тільки нагадити і повчати.А язик без костей,меле що хоче.Незнаю що саме автор тим хотів сказати?,чи про людей які мають блоги на сайті? ті,що мають свої блоги-вони постійно бачать що хтось не так робить,а що вони самі зробили-мовчать.Чи про коментарі які вчителі,батьки пишуть?Якщо вони то добре,що пишуть,хоч МОО будуть знати що робиться в школі,з деяких коментарів і висновки можна робити.А то в міністестерстві працюють деякі люди що в школі не працювали.
Василь Філософ
Для Мед: Правильно, а совсун, новосад, щаров, стадний - де робили, що зробив доброго для краіни кожен зцих «діячів» , що зробив квіт чи гриневич??? НІЧОГО!!!
Мед
Для Василь Філософ: Гриневич зробила 12 років(НУШ),каже що дуже добре!Нарешті діти навчаться!,скоро треба буде при школі дитячі садочки відкривати.Біда в тому всьому що тих"реформаторів"ніхто не жене від освіти,влади,ніхто ніякої відповідальності ні за що не несе!Новосад,Стадний(всевидяче око),ні бум бум,телятка-вони квартири,машини покупили!-це що ми знаємо,а що ще не знаємо?,може ще золоті унітази,батони.А хто мені може сказати, що Громовий зробив доброго для освіти,а то його питають,а у відповідь-тишина!
Коментувати
Tet-a-tet
Моя родичка взагалі не займалася вихованням дітей, вона просто важко працювала від світанку і до смеркання, бо мала їх шестеро. Усі виросли не поганими людьми, але з села повтікали до міста. Тепер найстарша повернулася в село щоб доглядати хвору наймолодшу, а решта ні-ні, землі бояться як вогню. Немає п. Коваль педагогічних рецептів, кожен живе так, як йому краще, принаймі на той момент його життя. Казав один мудрець:" Щоб зрозуміти сенс життя потрібно регулярно відвідувати дві установи-лікарню і цвинтар".От там є відповідь на усі педагогічні кпини. З мого класу тільки одиниці щасливо прожили своє життя, всі решта його просто змарнували, хоча мали усе для того щоб бути щасливими.
Володимир
Можливо, Коваль стане першим мислителем, у якого буде все гармонійно і в особистому житті. Бо у всесвітньо визнаних педагогів 20 століття Макаренка та Сухомлинського особисте життя теж було покладене на заклання педагогіки.
Торба
Для Володимир: Такі всесвітньо відомі, що не мали жодної іноземної публікації.
Дрюк
Це стаття про пустопорожніх Совсунів, Говосадів, Стадних і прочая нечисть...
Аскет
Дрюку. А ще більш пустоголових Дрюків, чи дрюків і інших чи то моральних виродків , чи ботів-покидьків.
Коментувати
за державу
Мораль: Не маєш видавати накази МОН іншим, якщо рильце в гі.ні
Віктор
Бомба!!! Одна справа язиком молоти, інша плуга перти!! Це присуд нашим реформаторам - соросятам, які зневажають досвідчених і бувалих.В Україні немає кому за державу стояти, працювати...
Аскет
Для Віктор: До чого тут соросята ??? Рехворматори уже тридцять років рехвормують , а вам все соросята в очах.
Остап
Соросята - найняті злочинці !
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!