Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали

За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні

Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали

Автор: Дмитро Бабурін, учитель хімії.

Хто винуватий у тому, що дитина набрала 149 рейтингових балів і втратила можливість стати студентом медичного ВУЗу? Ви не повірите. Вчитель, який ходить на ЗНО «задля забаганки»!

Таку думку висловив Український центр оцінювання якості освіти на своєму офіційному сайті. Освітяни прочитали статтю УЦОЯО щодо участі репетиторів на ЗНО, ковтнули смачну інформацію і понеслось: «Ганьба!», «Такі вчителі негідники!», «Горіти репетиторам у пеклі!», «Як їм не соромно конкурувати з маленькими діточками!»

Шановні колеги, СТОП! Зупиніться і увімкніть мозок. Диявол криється у деталях. За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні. Чому так? Зараз поясню на прикладі тесту з математики. Подивіться уважно на шкалу переведення тестових балів з математики у рейтингову шкалу:


Тільки уважно подивіться. Результат в 149 рейтингових балів отримує абітурієнт, який набрав 27 тестових балів із 62:


Тобто цей абітурієнт наробив помилок і втратив 35 тестових балів, а це, на секундочку, більше половини. Більша кількість балів, колеги! Ну так вже працює наш мозок, що коли ми чуємо цифру «150 балів із 200», ми уявляємо, що абітурієнт реально шарить в математиці. Саме цим і користується УЦОЯО. Скажіть, набагато ж красивіше звучить: «Учень набрав 151 бал за шкалою 100-200», ніж «Учень набрав 28 балів із 62»? Чи не так?

Ще хочете приклад? Тримайте. Давайте глянемо цьогорічну таблицю переведення тестових балів з хімії.


Зверніть увагу на учня, який набрав 51 тестовий бал із 74. За шкалою 100-200 він одержує від УЦОЯО аж 173 рейтингових бали:


Цей учень наробив помилок і втратив аж 23 тестових бали! 23 тестових бали, що є 31 % від усієї кількості можливих!!! Для загального розуміння, він неправильно виконав 23 тестових завдання з вибором однієї правильної відповіді або, УВАГА, неправильно розв’язав 11 задач третього блоку (там, де треба самому було розв’язати задачу і записати кінцеву відповідь). Як Ви гадайте, скільки балів в атестат отримає такий учень? Дивіться самі.


Він отримав 10! Саме 10 балів буде записано йому в атестат. За старою 5-ти бальною системою оцінювання це «відмінно з мінусом». Цікаво, правда? Наробивши помилок на 23 тестових бали, можна з хімії отримати 10 балів в атестат (плюс, можливо, отримати золоту медаль), а також 173 бали подати у виш. Браво! Заради цікавості, я подивився критерії оцінювання навчальних досягнень від МОН:


Ну тут вже без коментарів. І це я проаналізував тільки два навчальних предмети.

А тепер про найжахливіше. Про стабільність. Співробітники Українського центру оцінювання якості освіти про реальний стан освіти в України знають дуже добре. У назві самого Центру зазначено, що вони оцінюють ЯКІСТЬ освіти. І що ж вони роблять для її покращення?

Я, звісно, запитав у самого Центру оцінювання. Їх відповідь цитую: «Ми проводимо дослідження якості освіти, готуємо матеріали щодо підвищення цієї якості, наші фахівці працюють у групах розробників стандартів тощо, тобто ми підтримуємо думку про необхідність підвищення якості освіти і багато робимо для цього».

Серйозно? Поглянемо на результат багаторічної діяльності УЦОЯО. Я довго думав, як можна подивитись на «покращення» стану здоров’я хімічної освіти в динаміці, і згадав, що у моєму улюбленому тесті з хімії є одне завдання, яке повторюється кожного року. Суть завдання дуже проста. Там треба розставити коефіцієнти у схемі окисно-відносної реакції (ОВР). А тепер подивіться, як змінюється з роками % учасників, які змогли розставити ці коефіцієнти (за даними щорічних звітів Українського центру оцінювання якості освіти):


Ви бачите розвиток? Я - ні. Всі показники менші 50 %. Тобто кожного року практично кожен 2-й учасник не може розставити коефіцієнти в схемі ОВР. А якщо чесно, то КОЖЕН майбутній студент-хімік повинен це вміти робити. Це як для математика вміти додавати цілі натуральні числа. І що ж робить Український центр оцінювання і МОН? Висновки робіть самі.

Не вірте на слово чиновникам. Мисліть критично.

Освіта.ua
04.08.2020

Популярні блоги
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Світлана
Зрозуміло одне - потрібно опрацювати таблицю відповідності, щоби рейтинговий бал відповідав рівню навчальних досягнень.
Олег
А що, бувають не цілі натуральні числа?
Михайло Братик
Якщо з року в рік повторюється одне й те саме завдання на ОВР, а вирішує його лише 50% учнів, то це не провина УЦОЯО, а провина вчителів хімії, що не можуть навчити виконувати це завдання. А ще при аналізі тесту ЗНО та його результатів варто враховувати, що не всі завдання є рівносильними. Для кожного завдання є свій рівень складності і розрахунок щодо того, з яким рівнем знань учень має виконати те чи інше завдання. Тобто немає нічого дивного в тому, що учень з рівнем 150 не зробить завдання 34 на стереометрію у тесті з математики і не набере жодного з 4 балів за це завдання. Тобто не всі бали є однаково доступні для учня. На мій погляд стаття написана досить поверхово без розуміння суті і призначення тесту ЗНО. Бал 150 рейтингової шкали означає для учня, що 50% усіх написали ліпше за нього, а інші 50% - гірше. Тому й виходить, що 20 репетиторів крадуть у якихось 10 учнів можливість отримати потенційних 150 балів . А хизуватися варто тим, що підготував учня на 200!
Дмитро Бабурін
Для Михайло Братик: пояснюю. Український центр оцінювання якості освіти у своїй назві має свою ключову функцію - вимірювання ЯКОСТІ освіти. Це такий собі "індикатор" освітнього процесу. Якщо кожного року менше 50% учаників не можуть розставити коефіцієнти в ОВР, то це сигнал на всю країну. УЦОЯО повинен підготувати звіт (це він якраз і робить) і оперативно направити у відповідні органи, наприклад МОН. А от ці компетентні органи повинні вже дати відповідь на запитання "Чому 50% учасників НЕ можуть розставити коефіцієнти в ОВР? Чому показник такий низький?" і швидко і оперативно виправити ситуацію. Наприклад, збільшити кількість годин на відпрацювання вмінь з цієї теми, або внести зміни у стандарт освіти тощо. Що відбувається по факту. УЦОЯО констатує факт, випускає звіт, пише рекомендації, а от якісних змін не відбувається. Щодо "винних" вчителів. Так, я згоден, що вчителі для отримання високого результату своїх учнів повинні плідно працювати. А чи вмотивовані вони? Подумайте.
Воланд
У Вас, шановний блогере, щось із логічним мисленням негаразд. У статті Ви запитуєте: "І що ж робить Український центр оцінювання і МОН?". У коментарях пояснюєте пану Михайлові: ’’Український центр оцінювання якості освіти у своїй назві має свою ключову функцію - вимірювання ЯКОСТІ освіти. Це такий собі "індикатор" освітнього процесу.УЦОЯО повинен підготувати звіт (це він якраз і робить) і оперативно направити у відповідні органи, наприклад МОН. А от ці компетентні органи повинні вже дати відповідь на запитання "Чому 50% учасників НЕ можуть розставити коефіцієнти в ОВР? Чому показник такий низький?" і швидко і оперативно виправити ситуацію". То які у Вас претензії до УЦОЯО, із функціями якого Ви так добре обізнані? Чи ви критикуєте індикатор, за допомогою якого визначено рН розчину? І чому М. Братик має замислюватися над питанням: чи вмотивовані вчителі взагалі й Ви зокрема. Мабуть, Вам потрібно з таких питань звертатися не в УЦОЯО чи дописувачів на форумі, а в інші установи належно до їхньої компетенції.
Михайло Братик
Для Дмитро Бабурін. Погоджуюсь, що МОН має якось відреагувати на ситуацію з рівнем знань хімії чи математики в школі відповідно до звіту УЦОЯО. Але в статті основні претензії чомусь до УЦОЯО, хоча Ви самі сказали, що свою функцію УЦОЯО виконує. Ваша стаття почалася з критики УЦОЯО, а саме звинувачення центром репетиторів, які беруть участь у ЗНО. Думаю, Ви самі добре розумієте, що результати репетиторів дещо спотворюють шкалу 100-200, і деякі діти від цього втрачають у своєму потенційному результаті на тесті, це несправедливо. Вчитель з математики апріорі має розв’язувати всі завдання тесту з математики, але не на самому тесті ЗНО. А хизування сертифікатом - це дурний тон. Якщо ти хороший репетитор, то працює "сарафанне" радіо. А щодо мотивації учителів у школі: погоджуюся, що тут є проблема. Але вчитель - це така професія, що якщо не за покликом серця, то і не варто її обирати (в сьогоднішніх реаліях). Але хто ж тоді буде викладати в школі? Не знаю відповіді на це запитання (((
Коментувати
Міщанин
І що ви пропонуєте? Значно зменшити набір абітурієнтів, ускладнити завдання і відправити всіх на некваліфіковану роботу в Польщу бо репетитор має профільну вищу освіту і зі знанням відповідних методів легко вирішує всі задачі і по його прикладу абітурієнт міг також взяти всю волю в кулак і все вивчити? Це вже якийсь буде садизм. Хтось має підтримувати електростанції і іншу поки існуючу інфраструктуру. Думаю, що навіть з низькими балами ЗНО потім в університеті можуть допомогти взятися за розум. І навпаки, часто учні найрізноманітніших гімназій з високими балами ЗНО гарно навчаються тільки на першому курсі бо зазубрили щось, потім кидають вчитися через високу самодумку і незнання труднощів. Якщо уже щось міняти, то систему в цілому, але наврядчи зараз ціль всього суспільства і держави полягає у всезагальному добробуті і бажанні вчитись, щоб будувати як на тім старім плакаті, а не просто так. Тобто не вистачить ресурсів і до прикладу, зв’язків з реальними промисловими задачами.
Si Rey
Для Міщанин: дуже цікава ваша думка. Я її розумію як ну і що що він не знає, він навчиться. Десь та й візьмуть. А той хто вчить, знає це і кидає на 1 курсі той поганий і хай йде в Польщу. Не знаходите абсурдності своїх слів?
Света
А если Вы окончили школу 17 лет назад, вот пойдите и здайте это все!!!
Коментувати
Лариса Недєлко
Абсолютно згодна з автором статті !!! Учневі, який має відповідний рівень знань, не зашкодить вдало здати ЗНО з будь-якого предмета ніщо: ні вчитель, який ходить здавати ЗНО "задля забаганки", ні репетитор, ні коронавірус.... А вчитель, який ходить здавати ЗНО і має гідний результат, якраз і спроможний дати учневі високий рівень знань.
правдоруб
Як можна ,наприклад, порівнювати бал з матиматики у звичайній школі в(мухосранке)селі де живеш у приватному будинку і у міському фізико-математичний ліцеї?
хочу перейняти досвід
А що робить для ’’покращення вже сьогодні’’ хімічної шкільної освіти вчитель Дмитро Бабурін? Чи досягає він щоденною копіткою працею на уроках (не репетиторством) того, що з кожним роком усе більше й більше його учнів правильно розставляють коефіцієнти в схемі ОВР? Чи він лише ЗНО щороку проходить і цьогоріч не набрав 200, тому вирішив викрити ницу підступну суть УЦОЯО?
Свирид Петрович
Для хочу перейняти досвід: Мабуть, таки негідник оцей Бабурін. Не спитав у тебе дозволу поділитися власними думками. А якщо репетитор, то вже понад межу...
Дмитро Андрійович
Підтримую, шановний Свириде Петровичу! Слухав би Вас і слухав...https://www.youtube.com/watch?v=V9XXyNjlFGk
Дмитро Бабурін
Для хочу перейняти досвід: що я роблю особисто? Відповідаю чітко та конкретно. Я відкрив власну школу хімії, яка готує до ЗНО в індивідуальному порядку і причому абсолютно безкоштовно! І судякі по абсолютних результатах, мої учні складають ЗНО з хімії на високі бали і вступають на бюджет. Серед моїх випускників немає жодного контрактника. А тепер щодо % тих, хто після моєї школи зміг розтавити коєфіцієнти в ОВР. Ви будете здивовані, але це 100%. Тобто всі, абсолютно ВСІ мої учні таке завдання розв’язали. А знаєте чому? Відповідь буде проста. Я з учнями відпрацьовую цю навичку до автоматизму. Я Вам відкрию секрет. Якщо дитину поставити у центр освітнього процесу - вона дає плоди. Тому переймайте досвід: 1) готуйтесь сумлінно до уроків; 2) допомагайте учню і буде Вам результат.
Коментувати
Д. Бабурину
А на сколько сдал ЗНО автор статьи Бабурин? А то про него никакой информации на соответствующем сайте нет. А ведь именно с этого нужно было начать. В каком году вы заканчивали школу?
Іван Никифорович
Для Д. Бабурину: Цікаво, що рухало Вами, коли надумали причепитися до Бабуріна? Ниці ревнощі щодо його аналітичних здібностей? Який сайт Ви називаете "соответствующим"? Що там про Вас? Ваші розробки є чи немає нічого? Я сам філолог, і бачу суттєве послаблення в оцінюванні, наприклад, диктантів. Не вірите? Порівняйте 5-бальну шкалу і 12-бальну
Філіпп
Для Іван Никифорович: Ага, придивилися до Дмитра Андрійовича й уже іншої заспівали? Молодчина він! І нехай не чіпляються кляті хейтери! Нам з Дмитром Андрійовичем своє робить! Я мрію про такого вчителя!!! Знайдіть зараз такого викладача, щоби відкрив свою школу й безкоштовно готував до ЗНО. Це справжній самозреченець! Якби я був ближче до нього, то міцно обійняв би й поцілував за відданість справі.
Іван Никифорович
Пилипе, щось я не второпав. До чого самозреченці? Не відхиляйся
Коментувати
Чорноус Віталій
Шановний авторе, дозвольте з Вами не погодитися. Все набагато складніше. Ви дорікаєте абітурієнтам, а більше схильний звинуватити укладачів тестів. Візьмемо ту ж хімію, яка у цьому році була провальною. Чому поріг "склав/не склав" з хімії впав майже вдвічі? На мою думку причина у тому, що укладачі тестів спеціально заплутують завдання "ефемізмами", що значно ускладнює аналіз та вибір плвильної відповіді. Я вже писав у групі - хібі важко розробити тести з шести варіантів відповідей (для запобігання вгадування), але сам тест сформулювати лаконічно і зозуміло? Порівняйте тести до 2016 року і після (виглядає, що змінилася команда) Наводжу приклад: "Атоми та йони – структурні частинки речовин. У якому рядку наведено склад електронейтральної частинки? протонів не... йтронів електронів A a... a a... + 2 Б b b + 1 b В c c + 1 c – 1 Г d + 2 d + 2 d" Для чого ці математичні "інсинуації"? Хіба недостатньо навести приклад частинок з певним складом? У Центрі називають це "цікавим" тестом.
Хімік
Для Чорноус Віталій: сороковий бал знизили з 16 балів до 13 балів цього річ, це не вдвічі. І причиною тому: зміна навчальної програми рівня стандарту (повернули теми "Гідроліз", "Хімічна рівновага", "показник рН", додали "Гальванічний елемент"), Програми ЗНО відповідно. А найголовніше - 21,3 % учасників відсіклися, оскільки вони реєструвалися лише на ДПА і отримали вони оцінки в школі.
Хіміку
Хіба є ДПА з хімії? Додали теми, яких у школі не вчили? Молодці, що тут скажеш
Для Хімік:
Справді "сороковий" бал знизили? А я думав, що воронячий. І після цього ти ще щось коментувати будеш.
Коментувати
Tamara Grankina
"Браво" Дмитрий Андреевич! Согласна с каждым словом. Центр качества образования и институт модернизации содержания образования - вот инстанции, которые не дают изменить систему образования, потому что если что-то изменится - они исчезнут за абсолютной ненадобностью.
БІС
Для Tamara Grankina: Маєте конструктивні пропозиції (не загальні фрази й прожекти) щодо зміни системи освіти? Надішліть їх новому міністру, попередньо оприлюднивши на цьому сайті. Можливо, разом із Дмитром Андрійовичем очолите ІМЗО й УЦОЯО відповідно, і буде шкільній хімічній освіті щастя?
Дмитро Бабурін
Для БІС: Сергію Шкарлету немає сенсу щось писату. І Ви самі знаєте чому.
Філіпп
Для Дмитро Бабурін: Любий Дмитре Андрійовичу! Ви для мене - взірець безкорисливого служіння учням і незаперечний авторитет! Однак не можу погодитися, що Сергію Шкарлету немає сенсу щось писати. Я обов’язково напишу йому про те, що мрію про такого вчителя - симпатичного, обізнаного, справжнього естета. Я в захваті від вишуканого добору кольорів на світлині - жовті формули на сірому тлі за Вашими широкими плечима будять уяву, бентежать... А в житті, Ви, мабуть, ще гарніший. У Вас такий глибокий проникливий погляд! Я зроблю все, що може зробити відданий учень, щоби про Вас педагогічний подвиг дізналися в усій Україні, а не тільки в МОН! Я хочу до Вас!
Коментувати
Света
Этот перевод оценок просто бонус детям, который столько лет учат огромное количество ненужной информации. Если быть честным, то каждое задание из тестов должно быть дополнительно оценено по 200 бальной рейтинговой шкале и люди, которые придумали этот перевод ни за что получают зарплату.
Tet-a-tet
Для Света: Еще было бы не плохо нашим перетруженым деткам выдавать молоко за вредность в освоении учебного материалла.
Коментувати
Lera
Всё очень хорошо сказано.Жаль,что у нас такая система образования . К тому же,очень печально смотреть на детей ,которым не интересно учится,потому что очень много лишнего и не всегда справедливое оценивание. В таком случае ,считаю ,что для учителей нужно ввести подобный ,но отдельный экзамен. А почему бы им не посоревноваться между собой ?
Olga
Для Lera: А зачем учителям соревноваться между собой? За рабочее место? Так учителей не хватает. Между собой мы соревновались, когда поступали в вузы. И выиграли, получив дипломы. А ваши дебилята и вы, мамаши- дурочки, теперь попробуйте поступить со своими пустыми головами и завышеным самомнением...
для Ольга
Дуже шкода, що у змаганні за диплом "виграла і отримала" його людина, яка так зневажливо ставиться до інших коментаторів, якщо їхні думки в чомусь їй не подобаються. Навіть страшно уявити, що людина, яка називає дітей "дебілятами" , а їхніх мам "дурочками" є вчителем. І так, я не мама, а вчитель зі стажем 40 років. Але читати такі коментарі мені гидко.
учитель
Для для Ольга: если гидко - не читай, ваши фу и фе никого здесь не интересуют, учителей превратили в скотов, поэтому они выражают свои мысли, исходя из среды и обстоятельств, в которых находятся.
Коментувати
Надежда Любімова
Все правильно написано. Вообще может кто-то рассказать о смысле перевода тестовых баллов в шкалу 100 - 200? Наглядное было бы считать в процентах. А вообще образование у нас уничтожают планомерно. Зачем стране люди, которые будут умнее президента?
Алекс
Самое главное, знать свою работу. Или меня будет кормить укр,яз.и литература. Странная у нас странная.
:)
Для Алекс: Вьі правьі, если Ваша работа молча подметать улицу или работа безсловесногл грузчика!
Аскет
Чудова відповідь.
Коментувати
Алекм
Объясните мне пожалуйста, зачем заочнику проходить ЗНО?? Когда у меня есть 2 образования. Что я помню за 25лет,?? Сегодня я проходил ЗНО, додаткова сесия. Вопросы очень тяжёлые были , хотя я готовился 3нед. В Европе ЗНО вообще нет.
Вилен
Для Алекм: офигеть, а разве к поступлению в институт готовятся три недели? А как бы вы сдавали экзамены в вузе? Пришел, заплатил и корочку получил? Так на Петровке любую корочку купить можно. Зачем ещё в институт идти?
Для Алекм:
А хто тобі допоможе, якщо ти баран з двома освітами?
Жанна
Для Алекм: я закінчила школу 27 років тому, разом з сином, коли він вступав пройшла онлайн зно з української мови, здала майже на 160. Треба бути тупим дауном, щоб не здати хоча б на 100
Коментувати
Tet-a-tet
Дмитро, Ви молодець, прямо в саму суть. Те,що Ви, молода людина так точно дослідили перли організації нашого освітнього процесу вселяє надію, що ще не усе загублено. Тому Квіт, Гриневич,Новосад і їх послідовники викликали таку лють у ділків від освіти, їм було важливо зберегти себе і стару систему. Маніпуляції з балами придумали лобісти ВО для того, щоб забезпечити контингент ВНЗ, яких у нас наплодили у два рази більше, ніж до незалежності. Тому вони так бояться об’єктивного оцінювання, бо тоді частина слабших студентів відпаде і піде вчитися у професійні НЗ, а їм це як серпом по яй..., така годівничка зникне. Частині нашого суспільства дуже вигідно, щоб у країні був бардак, а в освіті це видно дуже виразно. Я не проти ВНЗ, я проти брехні у якій вони хочуть ще довго жити, особливо ректори-латифундисти.
300
Для Tet-a-tet: дурний піп, дурна його молитва!! Сросята - не реформатори, а руйнівники. У нас студентів на 10 тис.населення менше вдвічі, ніж в Сша.
Tet-a-tet
Для 300. Дурний піп хрестив Вас, яке ВВП у США, а яке у нас? Нам потрібно стільки студентів? Відразу видно, у Вас з математикою погані справи.
Аскет
Для 300: " А Ви щось знаєте про " Сросят"??? Чи тільки повторювати мантри негідників яких відсунули від державного корита ?? Тоді точно не потрібно ані здорового глузду. ані логіки.
Коментувати
Ольга
Зрозуміло. А відповідати на питання щодо участі репетиторів і вчителів на ЗНО то будеш?
Надія Кудюкова
Для Ольга: КАЖДЫЙ имеет право сдать ЗНО по собственному выбору. Даже Вы. Или Вы из тех, кто считает, что "специалисту не надо уметь самому" ? И еще. Кто Вас научил хамить незнакомым людям?
Хімік
Лише шкода, що не всі розуміють, що на це витрачено державні кошти і немаленькі!
Коментувати
Владимир Белый
Автору посту великий респект! Прохідний як мітка "незадовільно" для входження до сегменту вищої освіти менша за 50% правильного виконання матеріалу з попереднього циклу навчання була би більш ніж вагомий засіб дії УЦОЯО для результативного ефекту. На жаль у нас все поки візується на вплив на процеси діяльності, а не на мотиватори до отримання якісних результатів. Епоха популізму та політики компромісів, щоб зберегти неофеодальні відносини, що можливо саме у погано освіченому соціумі. Перший приклад - це політики вищого рівня, які не знають що казати на телебаченні без тез від консультанта.
Надія Кудюкова
Для Владимир Белый: Я бы поставила сто плюсов или тысячу, но можно только один. А начинать надо с того, что не принимать в педуниверситеты с низкими баллами ЗНО.
Tet-a-tet
Для Н.Кудюмова. Тоді виявиться, що педвишів потрібно вдвічі менше ніж є, і не таких відсталих як тепер.
Юрий
Для Надія Кудюкова: Для Tet-a-tet: А кто ж тогда пойдет в педвузы, если зарплата у учителя на уровне технички и сантехника? Какой здравомыслящий абитуриент, здавший математику и англ. в районе 180 баллов пойдет в педвуз, если можно пойти в ИТ, где на старте зарплата стартует с 400$, а через год - 1000$. При таких раскладах в пед пойдут только мазохисты. Пока учителя не будут получать достойную зарплату, в педвузы будут идти только те, кто никуда больше не прошли. Но на повышение зарплат у правительства нет средств и как оказалось, можно игнорировать ранее принятые постановления (правительство Гройсмана) сказав, например, что это была предвыборная пиар акция. P.S. Пишу основываюсь на собственном опыте. Дочь сейчас в ИТ, и ее зарплата, со стажем менее года, скоро будет выше, чем моя, учителя с 20-летним стажем, хотя она всю жизнь любила математику и могла бы стать достойным учителем.
Коментувати
ВЫВОД
А вывод прост: ученик знает предмет на 150 баллов (всего лишь), а учитель - на 200 (также всего лишь). Но учитывая, что ученик, в добавок, готовил еще 3 экзамена и сдает экзамен впервые, а не как учитель, ежегодно - учителю позор вдвойне.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!