В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу

Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу

В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений учитель України.

Міністра, який візьметься розгрібати освітянські «Авгієві стайні», наважиться зробити не популярні, але справжні реформи, проклинатимуть сучасники, й лише нащадки через кілька десятиліть поставлять пам'ятник на подвір'ї МОН.

Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу за допомогою простих кроків.

  • Повернути оцінку «незадовільно». Для того, щоб таки відчувалась гуманізація і підкреслювалась наша прихильність до оптимістичної гіпотези, можна назвати її як у Швеції «ще не задовільно».
  • Повернути можливість відраховувати зі школи (після 9-го класу) та залишати на другий рік (до 9-го класу) тих, хто не спромігся опанувати програму.
  • Привести у відповідність до європейських стандартів тривалість канікул. На практиці це означатиме збільшення тривалості навчального року на один місяць.
  • Скасувати атестацію вчителів на рівні школи, проводити її за процедурою на кшталт ЗНО (як зараз проводять сертифікацію) та з урахуванням досягнутих практичних результатів. Не допускати до роботи тих, хто не зміг пройти атестацію.
  • Відмовитись від поурочної оплати праці вчителя та збільшити мінімум утричі посадовий оклад директора школи та його заступників.
  • Ліквідувати місцеві «управління» (департаменти, відділи освіти) та створити на їхньому місці центри сервісного обслуговування закладів освіти із принципово відмінними функціями.
  • Припинити намагання реформувати освіту «зверху» за допомогою піар-проектів. Взяти курс на реформування школи «знизу» шляхом професійного розвитку вчителя, зміцнення його матеріального становища та соціального статусу, культивування свободи педагогічної думки і дії.
  • Обмежити набір до ЗВО удвічі (із розрахунку не більше 40% контингенту випускників шкіл).
  • Припинити фінансування псевдонаукових установ, які не справляють відчутного впливу на зростання якості шкільної освіти.

Ваш варіант…?

Оригінал

Освіта.ua
28.07.2020

Популярні блоги
Т. Єфімова: як і чому школа вбиває мотивацію в дітей Чому в школі досі знижують оцінки за відступи, неправильний запис і колір малюнка
О. Бобкова: участь в олімпіаді не має бути примусовою Життя і здоров’я дітей і вчителів є вищою цінністю, аніж результат у олімпіад
І. Лікарчук: олімпіади - традиція совкової освіти Жодним законом чи нормативним документом обов’язковість участі школи у олімпіадах не передбачена
О. Українець: ЗНО з літератури дійсно не потрібне Шкільна програма передбачає читання текстів і біографій, а не вивчення літератури, і це дві дуже різні речі
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ольга
Залиште вспокою спеціальну освіту. Постанова 586 від 01.06.2020 порушує всі права дітей з особими потребами. Чому, батьки, яким і так не легко виховувать особливих діток, повинні пройти 7 кругів аду, щоб Ссд надали згоду на влаштування до спеціальних закладів дитини. У нас так добре налагоджена інклюзія? Чи особливу дитину вже готове прийняти суспільство.... Занедбане потім не поверниш.
Юрій Панасюк
Пане Громовий, Ви забули додати умову жорсткішої відповідальності батьків за виховання своїх чад перед суспільством та школою.Але коли не буде відповідальності влади перед законом, жорсткого контролю народу за найманими (до цього часу вони самі себе наймали та ще наймають) держслужбовцями ніщо і ніхто не підніме нашу освіту з того дна куди її запихнула влада за мовчазної згоди нас-учительства.
Vladamir
Це план Міністра.
НУШ
Де ви були донині? Більше питань немає. .
К
Для НУШ: це питання для кого?Якщо для мене?-то є.Мене цікавить думка пана Громового як експерта і заслуженого вчителя.
Львів
Для НУШ:В мене є до вас питання:не може бути просто вчитель математики,вона-математик,а не МАТЕМАТИКИНЯ-це вже забагато,хто так говорить?!Може вже хто це видумує нарешті вчепиться до корисної роботи,до правильних змін в правописі!-Не знущайтеся з української мелодійної мови,чому ви її викривляєте?
Коментувати
К
Пане В.Громовий:вам задали питання,на рахунок 12 річної системи,мене цікавить ваша думка як освітнього експерта заслуженого вчителя України,що там будуть вчити?А то думку простого вчителя ніхто не враховує,на сайті вчителі висловлюються,а це як горохом до стіни!І ще одне на рахунок правопису,поміняли чи це доробили як це правильно сказати?Наприклад,було слово "психолог"зараз ще психологиня,а таке питання до вас,можна?Ви є експерт,а вона експердиня?чи вона зірка а він -зіркуй?А не можна було просто з дечим(з деякими словами) нічого не видумувати в правописі,а просто залишити все як є?Хочу почути вашу думку,думаю не тільки я?!Дякую!
Горбань
Для Микола Корнійчук і всіх, хто не розуміє Громового: Нині атестація вчителів не завжди справедлива, бо достатньо непорядних людей, які формують атестаційні комісії. Якщо змінити атестацію на сетифікацію, то її будуть проводити ті ж самі непорядні. Не допускати до роботи, хто не пройшов атестацію. Краще надати право педагогічним радам оголошувати будь-яку посаду у школі ВАКАНТНОЮ! Але це вже зміна законодавства, на яку у наших реаліях влада не піде! Відмовитись від поурочної оплати. У мене було і 12 годин навантаження і 30! Ліквідувати місцеві "управління". Знову потрібно змінювати законодавство, що дуже проблематично. Може оберемо у жовтні у місцеву владу добрих і чесних, які не будуть вчителю ставити "палиці у колеса"! Щоб реформувати школу "знизу" від учителя, потрібен закон "зверху", але у комітеті з освіти у Верховній Раді засіли соросята. Припинити фінансування псевдонаукових установ!!! Ці "трутні" грабують бюджет і активно допомагають соросівській організації гнобити наш народ!
Горбань
Для Микола Корнійчук і всіх, хто не розуміє Громового: Незадовільні оцінки неофіційно заборонені по всій Україні! Можливо директори деяких шкіл цієї заборони не дотримуються - честь їм і хвала! Заборона зроблена з метою формування безвідповідального відношення до навчання в учнів. Фейкові оцінки привчають дітей до неправди, формують позитивне ставлення до показухи і обману у державних органах! Новому міністру достатньо офіційно дозволити об’єктивні оцінки. Залишати на другий рік у першому класі учнів, які мінімально не начилися читати, - обов’яково, бо надалі ця дитина лише імітує начання! Відраховувати зі школи тих, хто не навчається і іншим не дає - дуже потрібно, але неможливо, Конституція забороняє! Подовжити навчальний рік на місяць, тобто добавити уроків на кожен предмет, але краще розвантажити на третину навчальні програми. Всі знання поділити не загальні і спеціальні, спеціальним знанням місце в університетах, роль школи - необхідна грамотність кожного посереднього учня!
Микола Корнійчук
Є життя і є визрілі, обєктивні зміни. А є бажання окремих людей постійно все трощити, змінювати, руйнувати... Украіна захворіла поносом реформ. А пан Громовий серйозно хворіє на цей недуг. Нашій державі потрібна стабільність, виконання Закону, а не постйна шарпанина. Залиште вчителя і учня в спокоі , хоч на пару років.
Черкаси
Для Микола Корнійчук: Абсолютно точно, в десятку.
Горбань
Для Микола Корнійчук: Віктор Громовий бачить майбутню прекрасну школу, а не живе освітнім сьогодняшнім. Новий "закон" про школу, який пропхнула соросівська організація, закріпив бар’єр на розвитку освіти, на розвитку нашої держави!
Василь
Так Правильно, але ж Громовий найперший Соросятник!!
Коментувати
К
На другий рік немає сенсу залишати,я нище в коментарі вже писала.Знаю одного учня закінчив 9 клас,якби його залишали - він би ніколи школи не закінчив,а зараз має права і працює так,що писати вміє читати вміє то вже дуже добре,зараз скільки людей з вищими і не вищими освітами,всі працюють? Йдуть працювати на цегельний завод,їдуть на заробітки,навіщо їм опановувати:хімії,фізики на такому рівні,щоб залишати на другий рік?На рахунок тривалості канікул,місяць добавиться.Ви знаєте,що до кінця навчального року оцінки виставлені два тиждні скоріше,одиниці вчителі проводять уроки.Дальше,діти початкових класів,навесні щоб сонечко блиснуло,вже не хочуть вчитися,а в класі дітей 30-38 дихати немає чим,в дітей голови болять!Ви краще вирішуйте проблему про переповнені класи,гардеробних в школах немає,діти кожен день взуття додому носять і ще декілька книжок,зошитів,пенал-ледь тягнуть.На рахунок педагогічної думки,більшість вчителів мовчать,щоб їх не рухали,а ті що говорять-їх ніхто не слухає. Обмежити до ЗВО не більше 40 %,а штат університетський також зменшити чи ні?Це напевно не вийде тому,що хто на платному а їх я так розумію з кожним роком щораз більше і більше на них і тримаються університети чи я не правильно розумію.А ті інститути різні,вдосконалення ?-дистаційне навчання ми бачили,нехай працюють?Ваша думка на рахунок 12 років це добре і що там думають вчити?що нового?-те що є тільки на 12 років розтягнули.
Марія
Підтримую майже все, окрім: збільшити утричі зарплату директору та його заступникам. Пане Громовий! Вони собі одразу після призначення на посади збільшують зарплати, не чекаючи на Вас. Школа перетворена на комерційне підприємство...
Юрий
Для Марія: Що за дурня! Яким чином це можна зробити, хiба що в вашому хворому уявленнi.
Коментувати
Вадим Анатолійович
Треба скасувати посади вчителя , розпустити дітей, закрити школи і спасти освіту ... від соросят типу Громового...Чоловік недоспить, а тоді пише що в голову прийде...
Аскет
Для Вадим Анатолійович: Це вже маячня клінічного ідіота.
Коментувати
Пічкурець
Щодо передостаннього пункту: треба скасувати призов на строкову військову службу, інакше не вийде - навіть і обмежувати нічого не потрібно буде, чимала частка тих, хто просто претендує на відстрочку від призову, будуть позбавлені такої потреби.
Скептик
Наступна пропозиція буде - заборонити навчання дітей у школі. Тільки так ми врятуємо освіту від дітей та їхніх батьків, тобто від деградації
Людмила Анатоліївна
Для Скептик: Цілком згодна. Тоді до мене, вчителя, буде черга з бажаючих здобути освіту. А я обиратиму тих, хто дійсно прийде вчитися, а не псувати мені нерви.
К
Для Скептик:школу зробити платну і проблема вирішиться сама.Минулого року на стомат був недобір ціну підняли.
Коментувати
гість
Є досить правильні речі в статті. Але стосовно оцінок. Так їх формально немає. Є рівень оцінювання навчальних досягнень, по суті це не оцінка, а бажання учня тратити сили на вивчення предметів за власним баченням. Інша справа, що до цього часу деякі батьки, учні, вчителі та їхні мудрі керівники сприймають все через призму 5-бального оцінювання. 1-3 бали - початковий рівень начальних досягнень. Їнша справа, що до сих пір за бали виносять мізки вчителям, так це не по феншую. Лікується однією фразою в наказі МОНу. Інша справа,що комусь дуже вигідно, щоб система освіти і далі деградувала.
Просто учитель
1) Заборонити (та контролювати заборону на рівні держави) видання "Готових домашніх завдань", 2) заборонити (на рівні держави) присутність у дітей на уроках смартфонів (хочуть батьки тримати руку на пульсі - смарт браслети, хочуть вчителі інтерактиву - кабінети, обладнані технікою ІКТ), 3) добровільна участь у інтелектуальних змаганнях - олімпіадах, турнірах, конкурсах (немає кандидатів - не чіпати, не вішати ярлики), 4) заборонити рейтингування за будь яким напрямом, 5) запропонувати виховні канікули (проводити тільки внутришкільні виховні заходи на розсуд адміністрації в рамках законодавства (забути на 5 років про дати, річниці тощо), 6) починаючи з 5 класу дозволити формування класів за підсумками ДПА, 7) ДПА у 4, 9 класах проводити у форматі ЗНО, 8) позбутися формалізму та популізму в роботі шкільних клубів, організацій шкільного самоврядування тощо.
Школа
Для Просто учитель: Полностью согласна!!! Ещё одно! Зачем ввели обязательный предмет на ЗНО - математику!? Ещё рано! На следующий год сами удивитесь количеству негативных оценок! Если ученик за 11 лет учебы не выучил таблицу умножения и с трудом оперирует с однозначными числами - ему никто и ничто не поможет! А ведь сейчас многие школы берут в 10 классы всех подряд! До ЗНО после 9 класса ещё далеко, поэтому вводить обязательную математику на ЗНО- преждевременно!!!
Юрий
для Просто вчитель Пiдтримую практично всi вашi пропозицii.
Коментувати
Artem Puzyrevich
1) Повернути оцінку «незадовільно». - зараз за 1-3 бала вчителів так "песочат", що не дай боже, тому і на "незадовільно" буде табу від директорів шкіл. 2) "залишати на другий рік (до 9-го класу)" - так само буде як із оцінкою "незадовільно"; 3) "збільшення тривалості навчального року на один місяць" - хоч взагалі їх відмініть, діти як не вчились, так і не будуть вчитися. 4) "проводити її за процедурою на кшталт ЗНО (як зараз проводять сертифікацію)" - а як зараз проводять сертифікацію? це ж та сама лотерея. 5) "Відмовитись від поурочної оплати праці вчителя" - а чим вам не до вподоби поурочна оплата, при поточній заробітній платні це хоч якась можливість мати додатковий час для себе. 6) "Ліквідувати місцеві «управління»" - цього ніколи не зроблять :) 7) "Припинити намагання реформувати освіту «зверху»" - для будь яких впливових змін потрібна людина яка буде за це відповідати і втілювати у життя, а на містах вчитель ніколи не буде спроможній щось дійсно змінити.
Забалка
Вітя Громовий - класичний невдаха, який давно мр стати хоча б міністром. А вище школи не піднявся. Тож і з штанців пнеться, щоб бути оригінальним... А всі його рекомендації- з носа виколупані. В бідній школі- бідний вчитель нічого не зробить- хоч виганяй дітей чи вчителів, хоч ні!
Свирид Петрович
Для Забалка: А що так тебе особисто Громовий непокоїть? Він невдаха, а ти вдаха. Дайпосилання хоч на один свй посібник чи розробки, або ж програму яку. Що? немає? А хтось, виявляється, невдаха...
Коментувати
KVP1248
Прогрес приводить до необхідності трансформації освіти. Маємо сконцентруватися над тим, що є головним. Ефект Мауглі, який працював в школі, приводить до знищення геніїв перетворюючи його в «звіра» відповідно до зграї-соціуму. Згідно С.Савельєву мозок людини пройшов інший еволюційний шлях ніж його тіло. Необхідно повернутись до ідей близьких до монархізму. Якщо знайти генія, який може впливати на власне минуле, то він змінює як сучасність так і майбутнє всієї зграї-соціуму. Хто не розуміє вище написаного, той не розуміє поглядів тих, хто стоїть за імператора Японії, королеву Британії, Далай-Ламу…. Ідеї Еверетта про багато вимірність реальності можуть фундаментально перевернути панування механіцизму в самий найближчий час.
Євгеній Тєплоухов
Для KVP1248: закарбувати нав мармуровій дошці!
Степан Шуліка
Скільки можна пхати Савельєва з його мареннями
KVP1248
Нейронные структуры обычных людей имеют пятикратное различие, а в гениев стократное. Находиться обычному человеку «рядом» с гением опасно, он невзначай своими парадоксальными ассоциациями может уничтожить любого. Вышла довольно интересная книга А.Невзорова: «Происхождение личности и интеллекта человека. Опыт обобщения данных классической нейрофизиологии.» Здесь утверждается, что эффект Маугли ставит границу формирования интеллекта человека в десять лет.
Коментувати
Касіо Клейстер
Пане Громовий, ви себе вважаєте месією , оракулом, єдино здатним оцінити освіту, вказати шлях розвою... А ви в психлікарню не зверталися? Ваші пропозиціі окрім повного розвалу нічого не дадуть.
Корк
Для Касіо Клейстер: зачем забанили - правда написана.
Євгеній Тєплоухов
Для Касіо Клейстер: Отам у самому низу статті є речення: "Ваш варіант?" Тож - задави пана Громового інтелектом, пропонуй свій варіант!
Коментувати
Учитель
у 9 класі ЗНО з усіх предметів. Хто нижче порогового бала- до коледжу, ніякої вищої освіти. Та й медалі треба видавати за усі роки навчання, а не за останній клас
К
Для Учитель: а в коледжі якщо дитина надумалася вчитися,по закінченню не може перездати ЗНО і йти вчитися у ВНЗ?
Євгеній Тєплоухов
Для К: ви справді у це вірите? Чи аби щось ляпнути? "Надумалася вчитися..." Отакої!
Євгеній Тєплоухов
Для Учитель: 1. Коледж - теж вища освіта з відповідним рівнем акредитації. 2. Там ще є така штука, як ЗНО.
Коментувати