В. Круглов: чи почнеться новий навчальний рік 1 вересня?

Дітям потрібні не тільки дистанційні уроки, але й дистанційні позаурочні заходи

В. Круглов: чи почнеться новий навчальний рік 1 вересня?

Автор: Віктор Круглов, генеральний директор видавництва «Ранок», голова наглядової ради школи «Ранок».

Сподіваємось, що 1 вересня новий навчальний рік почнеться. Але всіх нас турбує, звісно, інше питання: як він почнеться? Буде звичне навчання в стінах школи, дистанційне навчання або якась форма змішаного навчання? Усі ці моделі мають право на життя, і треба бути готовими в будь-який момент перейти до них.

Коронавірус не зник. І в умовах, що склалися, немає іншого виходу, як організація повного або часткового дистанційного навчання. Альтернативою може бути домашнє індивідуальне навчання. Але воно не може бути масовим.

1 вересня українські школярі підуть до школи, але, можливо, доведеться обмежувати одночасне перебування дітей в класах.

Про це в інтерв’ю BBC News Україна сказав головний санітарний лікар Віктор Ляшко.

«Підуть. Але як — це вже питання, яке ми проговорюємо з новим в. о. міністра освіти. Є декілька варіантів. Можливо, доведеться обмежувати одночасне перебування дітей у класах. Розглядаємо варіанти, що, наприклад, математика буде в класі, а історія буде дистанційно проводитись», — сказав Ляшко. За його словами, також можливий варіант розведення дітей по змінах.

«Думаю, що ці моделі ми напрацюємо. Спрогнозувати епідситуацію на вересень майже неможливо. Готуємось і до найгірших сценаріїв, до дистанційної освіти, до проміжних варіантів і до повністю повернення дітей до школи», — повідомив головний санітарний лікар.

Яке ставлення до дистанційного навчання в нашій країні?

Напевно, ви читали в мережі, що батьки виступають переважно проти дистанційного навчання. Пишуть навіть петиції за його скасування. Думаю, батьки виявилися не готовими до того, що в умовах карантину потрібно не тільки організувати власну дистанційну роботу, розв’язувати побутові проблеми, що виникли, а й забезпечити умови для дистанційного навчання дітей. Карантин — це великий стрес для сім’ї та суспільства загалом.

Негативне ставлення батьків до дистанційної освіти пов’язане і з тим, що не тільки вони, а й учителі були не готові до такого розвитку подій. Необхідно розуміти, що проблеми, які постали під час дистанційного навчання, — це не вина наших учителів. Не тільки у нашій країні, але й ніде у світі не було досвіду проведення дистанційного навчання в таких масштабах, хоча існує безліч дистанційних курсів як у нас, так і за кордоном. Але ці курси є або підтримкою базових предметів, або окремими курсами за інтересами для індивідуального навчання.

А під час карантину виникла необхідність організувати дистанційне навчання не одному учневі або групі дітей, а всім учням країни одночасно. По суті, потрібно було перемістити цілі школи, всю освітню систему країни в нове віртуальне освітнє середовище.

Незалежно від того, як складуться обставини, — буде звична класно-урочна форма навчання, дистанційна або змішана — наша освітня система загалом і кожна школа окремо мають бути до цього готові. І перехід від однієї форми навчання до іншої повинен відбутися без стресів для учнів, учителів та батьків.

Зараз ми чуємо інформацію про те, що МОН розробляє рекомендації з організації дистанційного навчання в разі нового карантину. Будемо сподіватися, що ці рекомендації допоможуть школам організувати навчальний процес у нових умовах. Але необхідна також допомога міської влади, усіх гілок державної влади в підготовці та організації дистанційного навчання в новому навчальному році. Адже під час весняного карантину школи опинилися сам на сам із цією проблемою.

Не маючи досвіду дистанційної роботи, часто намагалися перенести класно-урочну систему в формат дистанційного навчання. На жаль, в мережі можна почути, що деякі школи навіть зберегли старий розклад уроків і здійснювали жорсткий контроль відвідуваності учнями дистанційних уроків відповідно до розкладу. Звичайно, це в корені суперечить теорії і практиці дистанційного навчання.

Не можна забувати і про те, що школа — це не тільки уроки. Це й перерви, і спілкування з однокласниками і вчителями, і позакласна робота, це гуртки і факультативи. І просто «а поговорити...». Це означає, що під час дистанційного навчання, крім уроків, необхідно організувати й різні позаурочні заходи.

Хочу навести приклад з досвіду роботи віртуальної школи «Ранок», до якої були залучені фахівці, автори книжок, учителі школи «Ранок». Тут проводилися не тільки дистанційні уроки, але й «Ранкове коло», фізкультхвилинки, гуртки з математики, логіки, театрального мистецтва, регулярні зустрічі з сучасними українськими дитячими письменниками. Також був організований телекомунікаційний проєкт «Школа моєї мрії. Віртуальна галерея», який об’єднав близько 200 учнів і вчителів із 22 областей України. Отже, дітям потрібні не тільки дистанційні уроки, але й дистанційні позаурочні заходи.

Розвиток подій у світі свідчить про те, що на нас чекають серйозні зміни в системі освіти. Освітня система, яка сформувалася ще за часів промислової революції ХІХ століття, переживає кризу. І революція в освіті, як і в інших сферах життя, мала відбутися незалежно від пандемії. Пандемія просто прискорила ці процеси.

Освіта.ua
15.07.2020

Популярні блоги
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Олександр Мірошниченко: для чого займатись самообманом? Вибір простий - між продовженням навчання в звичному режимі і імітацією навчання під соусом онлайн-навчання
І. Лікарчук: наскільки ЗНО точний інструмент? Наскільки ефективним інструментом для вимірювання рівня навчальних досягнень абітурієнтів є тести ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Анна
Я считаю, что издательство "Ранок" - лучшее издательство учебников в Украине. Когда я хочу купить/посмотреть в Интернете какой-либо учебник или пособие, я знаю - надо начинать с "Ранок". Для меня так было 20 лет. Сайт для интерактивного обучения также хорош. Но давайте будем честны, за карантин он не изменился (для старшеклассников конечно, ведь именно они, в большей степени, потребители дистанционного продукта). Изменилось лишь название раздела "Самостоятельные и контрольные работы". Теперь он называется "Дистанционное оценивание". А количество тестов очень мало. Посмотрите, сколько их на российских сайтах - тысячи.
Анна
И второе, по моему мнению, виртуальная школа "Ранок" будет полноценна тогда, когда можно будет полностью опереться на нее во время дистанционного или домашнего обучения. Я имею ввиду, что было бы хорошо, если бы Ваша школа была уполномочена выдавать государственные документы об образовании. А то директор нашей школы сказал так: "Смотреть интернет уроки вы ИМЕЕТЕ ПРАВО, но домашнее задание наших учителей вы выполнять обязаны". Дети тогда, действительно, очень перегружены. Давайте думать вместе, как полностью уйти из обычной школы.
Коментувати
Олекса Позняк
Буде так. Уряд бубочки не піде проти виборця і тому виберуть дебільну схему поєднання очного і дистанційного навчання. Розумні пенсіонери і ті в кого хронічніх вороби 1 вересня массово звільняься. Уже зараз мою фізику читають історики, а з першого вересня будуть читати і вчителі малювання та співів. Батьків не хвилює яка буде якість освіти - основне випхати дитину в школу щоьб не плуталась під ногами. Почнуться по школам перші хворі і перші трупи тих дурних пенсіонерів що вимагали іти у школу. Дурні порозумнішають і напишуть заяви. Школа перетвориться у загон для дітей, де вже вчитись не потрібно, бо послати на урок нікого крім технічок, аби лиш тихо відсиділи. Отака картина
Євгеній Тєплоухов
Інтернет. Певен, що відсотків 50 а мо’ й більше території України не має покриття високошвидкісним інтернетом - дротовим, оптоволоконним або мобільним. Держава має співпрацювати з нашими мобільними операторами для тотального охоплення інтернетом громадян. Потім, якраз для уникнення механічного перенесення класно-урочної систему у мережу, потрібно розробляти дистанційну систему, яка дозволить: 1) засвоїти матеріал 2) уникнути при цьому перевантажень дітей за компьютерами. І ще - потрібні модифіковані навчальні програми, які будуть максимально практичними, позбавленими непотрібної води і дозволятимуть не перевантажувати ні дітей, ні вчителів. Потрібна велика команда фахівців-практиків, які будуть розробляти уніфіковані модульні ресурси для різних предметів, які дозволять вчителям швидко, як з цеглинок зібрати свій урок, тому що готові уроки не підійдуть всім - кожен вчитель має свій стиль, свій темп, своє бачення побудови уроків.
Олекса Позняк
Для Євгеній Тєплоухов: я про це пишу в МОН 20 років. Розженіть районо-методкабінети. Створіть онлайн потужну платформу для навчання
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!