Єгор Стадний: їхнє вікно можливостей не буде довгим

Є ті, хто хоче знову розіграти карту «ректори виступили», удаючи такий собі моноліт, якого насправді не існує

Єгор Стадний: їхнє вікно можливостей не буде довгим

Автор: Єгор Стадний, екс-заступник міністра освіти й науки.

Вони розуміють, що їх вікно можливостей не буде довгим, тому намагаються нав'язати свій порядок денний якомога швидше. Спочатку до суті, а потім про форму так званого рішення засідання ради ректорів університетів Київського регіону.

Суть передбачувано прозаїчна:

1. ЗНО з іноземної мови (ЄВІ), правниче ЗНО (ЄФВВ), ЗНО для випускників коледжів, які вступають до університету, зменшують набори студентів в університетах, де приймають з низьким рівнем знань. Тому треба «розглянути питання доцільності».

2. Індикативна собівартість змусила підвищити ціни на праві, менеджменті та інших спеціальностях, де традиційно існували величезні перенабори. Індикативка зменшить набори студентів в університетах, які демпінгували. Тому теж треба «розглянути питання доцільності»

3. Розподіл державного фінансування за результатами діяльності університетів об'єктивний та прозорий. У ньому справді усі рівні, і немає рівніших, які були основними бенефіціарами попередньої системи. Тому теж треба «розглянути питання... внесення змін в формульному розподілі».

Форма набагато цікавіша. Засідання ради ректорів університетів Київського регіону із запрошенням ректорів з інших регіонів. Що це? Юридично - це громадська організація. Чи були це її загальні збори, чи було це їхнім офіційним рішенням, чи було голосування, бюлетені, підписи? Звісно ж, ні. Та й зрештою, а що такого в «рекомендувати МОН України розглянути питання щодо доцільності»? Бачите, яка інклюзивна форма подачі, усіх влаштовує! Шановні колеги з громадського сектору, нам вчитись і вчитись, відверто кажучи)).

До чого ця іронія? Друзі, ректори мають різні погляди. Багатьом з них демпінг конкурентів, які, наприклад, пропонують 8 тис. грн за рік на ІТ-спеціальності, сидить у печінках. Багато університетів ставлять високі прохідні бали. Чимало університетів розуміють, що без знання англійської не може бути вищої освіти. І вже точно, повірте, що багато ректорів є прихильниками прозорого фінансування за результатами діяльності.

Але є ті, хто хоче знову розіграти карту «ректори виступили», удаючи такий собі моноліт, якого насправді не існує.

Ну що ж, ми будемо пильно стежити. Більшість речей не можна зрушити, допоки не зміниш Закон або урядові постанови.

П.С. До речі, абсолютно правильна рекомендація - повернути з ковідівського фонду видатки на базове фінансування досліджень та у Фонд розвитку закладів вищої освіти. Впевнений, Офіс посприяє. Питання тільки, як і хто буде розподіляти?

П.П.С. У мене теж є пропозиція змін до формульного розподілу - додати показник працевлаштування випускників, як це планувала наша команда, з 2021 року. Якраз на листопад має бути запуск електронної системи моніторингу і перші дані за попередні випуски.

Оригінал

Освіта.ua
10.07.2020

Популярні блоги
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Олександр Мірошниченко: для чого займатись самообманом? Вибір простий - між продовженням навчання в звичному режимі і імітацією навчання під соусом онлайн-навчання
І. Лікарчук: наскільки ЗНО точний інструмент? Наскільки ефективним інструментом для вимірювання рівня навчальних досягнень абітурієнтів є тести ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Васильев
Очень хочется, чтобы стадные, гриневичи, совсуны, новосады, шариковы... ушли в небытие. А мы их считали просто диким сном...
Сумпедін
Стадний- це тип революційного демагога- самоучки, який живе абстрактними речами, не усвідомлюючи своєі руйнівноі ролі.Вся його зарозумілість зникла б , якби він хоч пару років попрацював доцентом, замдекана... І Ви б , Єгоре, зрозуміли , що Ваші реформи- це безглуздя. Наприклад, формульний розподіл коштів. Він шкідливий більше, ніж корисний! Чому? Бо при 30-40% % фінансувані Мінфіном потреб Ви ділили дірку від бублика. Друге- критеріі поділу- невірні. В результаті Ви поклали під ніж педвиші- основу основ. Шкода заподіяна Вашим поділом колосальна. Школа позбавлена Вчителів на роки. Кінець Нуш, Зно і т.п. Тому Вам, мій юний друже, треба не піаритись, а каятись!!
Варламов
Для Сумпедін: згоден!!
Коментувати
cos
Якщо звільнився- то не заважай працювати іншим. Хочеш просто дорватися до влади, тому і не задоволений. Раджу Шкарлету відмінити ЗНО для вчителів- бо це знущання над ними.
Леся
Для cos: а чого ЗНО для вчителів це знущання. взагалі вважаю , що варто , щоб вчителі предметники разом з своїми учнями ішом складати іспит , а якщо не набере мінімум 180 , то має звільнитися. Я як випускниця можу сказати , що серед вчителів є дуже багато непрофесіоналів , які ще й пішли в освіту тільки тому , що погано склали зно , а про свій предмет мало чого знаю , хай доводять свій професіоналізм!
cos
Для Леся: Шановна Леся, складання ЗНО- це неповага до вчителів. Виходить так-півдня проводиш з дітьми, потім півдня складаєш звітність та уроки, перевіряєш зошити, перевіряєш контрольні, йдеш на всякі непотрібні семінари, проводиш батьківські збори. А право на життя, відпочинок та на сім’ю у вчителя є? Вчителі у більшості компетентні, а ось батьки не виховують своїх чад, а потім кажуть, що вчитель винен. Некомпетентне МОН, які складають неякісні програмами для учнів, та запудрюють голову непотрібним ЗНО вчителів. Його спотворили для того, аби познущатися над вчителями. Тл’ому його потрібно відмінити- бо вчитель, це людина і має право на життя. Спробуйте скласти ЗНО і ви на 180 балів, а якщо ви не наберете, то звільніться з роботи.
Торба
Для cos: Та ні - це перевірка якості роботи вчителів. Чи все повинні базуватися не на знаннях учня, а на повазі до вас?
Коментувати
СУМ
Показник працевлаштування випускників буде братись із стелі, як більшість звітної статистики, бо в даному випадку її неможливо перевірити. Або ж для отримання реального показника слід в кожному ун-ті відкривати отремий, незалежний від адміністрації департамент стеження за випускниками. Чи порахували бюрократи із МОН стільки людино-годин потрібно профінансувати для збору інформації по 1000 випускників на рік. А є ж ун-ти де в рік випускають 5000 фахівців, скільки там коштуватиме збір такої інформації? Чи буде така діяльність відповідати закрну про інформацію? Чи МОНівски менеджери-садисти все хочуть перкинути як додаткове безкоштовне навантаження на викладачів ун-тів? Так вони вже й так вбили університети зайвою забюрократизованістю без належного фінансування. Стадний - вимоги слід приводити у відповідність з фінансуванням!!! Інакше вимоги будуть, як часи КПРС, формувати вал відписок і брехні.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!