І. Ящук: справжні вороги майбутньої дистанційної освіти

Концепція майбутньої дистанційної освіти ще далека від ідеалу, однак динаміка її розвитку просто вражає

І. Ящук: справжні вороги майбутньої дистанційної освіти

Автор: Інна Ящук, декан факультету початкової освіти та філології ХГПА.

Для багатьох українців зміна сучасної шкільної освіти на дистанційну стала очевидним фактом і більшість сприймає це відверто вороже. Але таке сприйняття найперше базується на одному з найсильніших відчуттів людини – страху невідомого. Адже насправді переважна більшість громадян виступають не проти майбутньої дистанційної освіти. Точніше – остерігаються того, чим вона точно бути не повинна. Натомість справжні негативні фактори, здатні звести нанівець усі перспективні задуми, криються дещо у інших обставинах.

Але давайте послідовно: чи була під час карантину, так би мовити, демоверсія майбутньої дистанційної освіти? Однозначно ні – це були вимушені заходи й перші, частково дієві, а частково й хибні спроби оперативно відреагувати на виклик світової пандемії. Найпершим ворогом дистанційної освіти є суспільні стереотипи, що постійно намагаються вкласти майбутній освітній процес у рамки того, що ми маємо зараз. Тобто банальний грубий перенос занять із класів в онлайн, подача матеріалу та суворий контроль його засвоєння – це зовсім не дистанційна освіта! Найперше, що має стимулювати майбутній освітній процес, - це бажання дитини вчитися, самостійно опановувати знання й з’ясовувати спірні моменти та виправляти можливі помилки разом із вчителем.

Значний рівень суспільного стресу, у якому опинилися і вчителі, і учні разом зі своїми батьками під час карантину, жодним чином не сприяв розгортанню освітнього процесу в потрібному напрямку. Багато вчителів достеменно не знали, за якими методиками проводити заняття, адже між очними та уроками онлайн – колосальна різниця, за якої калькування абсолютно неефективне. Саме тому в багатьох випадках подача матеріалу могла мати вигляд «скинутого» посилання на відео в YouTube чи статтю сумнівного змісту в обмін на фото написаного в зошиті домашнього завдання з подальшим виставленням якоїсь примарної оцінки у віртуальний щоденник. Так якраз оце, що обурювало тисячі батьків, категорично не дистанційна освіта.

Звідси маємо другого потенційного ворога — тимчасову відсутність єдиної сертифікованої платформи для навчання та методологічного підґрунтя. Поки всі користуються різними інструментами, хоч вже зрозуміло, що Viber-чати чи Zoom-конференції не підходять для майбутнього освіти, оскільки просто не призначені для подібних функцій. Переконана, що найближчим часом ми вже побачимо пілотні рішення даних проблем, оскільки над їхнім створенням працюють тисячі спеціалістів по всій країні.

Але навіть за умов повного забезпечення дистанційної освіти необхідними інструментами та методичними даними, українці стикаються з наступним ворогом дистанційної освіти — обмеженим доступом населення до Інтернету. Станом на кінець минулого року 15% наших громадян взагалі не можуть користуватися глобальною мережею, а мало не в третини населення виникають перебої з трафіком, належною швидкістю та іншими аспектами.

Вирішити дану проблему до 1 вересня Україні неможливо, навіть за підтримки міжнародних партнерів: надто дорого й технічно складно виконати подібне завдання. За прогнозами Мінцифри, стовідсоткового покриття території нашої держави вдасться досягти лише у найближчі п’ять років.

16 червня Уряд представив програму діяльності Кабінету міністрів, де також зазначаються дії, спрямовані на більш швидку інформатизацію. Все це вселяє довіру, однак варто бути готовим, що найближчим часом Інтернет лишатиметься доступним не для усіх громадян, серед яких багато дітей шкільного віку. Тому забезпечити виконання Конституційного права кожного на освіту при переході до дистанційної форми навчання вдасться не у повному обсязі. А це вже дійсно велика проблема.

Ще одним ворогом майбутньої системи, якого не можна лишати осторонь, є технологічний процес, що передбачає використання електронної техніки. Дітям доведеться більше часу проводити за екранами комп’ютерів та гаджетів, що прийдуть на зміну живому спілкуванню. У такому випадку потрібно досконало продумати санітарно-гігієнічні аспекти майбутньої дистанційної освіти, зважати на розпорядок занять, коли необхідно давати змогу учням відірватися від мерехтливих екранів.

Звісно, потрібно, щоб цей час вони не використовували для перевірки соцмереж, месенджерів чи віртуальних ігор, у яких задіяна та ж електроніка, однак це вже інше питання. Питання пропедевтики хронічних захворювань мають бути вирішені за тісної співпраці зі спеціалістами МОЗ, інакше є загроза нашкодити здоров’ю дітей, так би мовити, теж дистанційно, хоча й вберегти від різних контактних хвороб, у тому числі й ГРВІ.

Таким чином, як і в багатьох випадках з різними інноваціями, людям притаманно вкрай гостро реагувати на зміни без глибинного осмислення їхніх причин та майбутніх наслідків. Багато людей залишилися невдоволеними освітнім процесом у період карантину, що лишило негативний відбиток й кинуло тінь несприйняття на дистанційну освіту. Разом із тим, усі ми розуміємо, що українська система освіти потребує кардинальних змін, й зараз настав такий час, коли їх саме потрібно робити.

Концепція майбутньої дистанційної освіти ще далека від ідеалу, однак динаміка, з якою вона розвивається, просто вражає в гарному значенні цього слова. Маю надію, що спільними зусиллями відповідальних чиновників та стараннями проактивних спеціалістів-освітян українці вже скоро отримають абсолютно нову освіту. І цілком можливо, що це і будуть ті зміни на краще, про які всі ми так давно мріяли та багато дискутували.

Освіта.ua
18.06.2020

Популярні блоги
І. Ящук: справжні вороги майбутньої дистанційної освіти Концепція майбутньої дистанційної освіти ще далека від ідеалу, однак динаміка її розвитку просто вражає
С. Мудрук: «ліквідація ЗНО у два кроки» (impact analysis) Хтось вірить, що відміна ДПА у формі ЗНО лише цього року не має реальних шансів закріпитись і в подальшому?
О.Мірошниченко: про виклики в новому навчальному році Спроби ігнорувати проблеми, з якими школа зіткнеться вже 1 вересня, – шлях до конфліктів
А. Ночкін: чому не варто скасовувати ДПА у формі ЗНО Скасування ДПА у формі ЗНО вкрай негативно вплине на випускників 2020 року і з організаційного боку, і на їхні результати
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Дякую, Інно Петрівно, за озвучену на освітянських шпальтах нагальну проблему: чітко, логічно, послідовно. Погоджуюсь - першокласники, як ніхто потребують очного навчання. Як його зорганізувати, щоб уникнути захворювань спричинених скупченістю дітей у звичайних умовах освітнього процесу? Рекомендації має розробити профільне міністерство залучивши шкільних практиків, і чим швидше тим краще.
Дмитро
https://petition.president.gov.ua/petition/99402 - .
eduard
Проблема дистанційного навчання плавно перейшла на "хотєлки" дитини. Проблема не в "хотєлках", а в самому принципі дистанційного навчання. Не для малих це. Ну а на рахунок мотивації, а в чому тоді мотивація? Отримаеш диплома - отримаеш гарну професію? Не факт. Сама вища освіта стала профанацією та засобом заробляння грошей для Вишів. Середню освіту після прийнятого закону вже можна вважати мертвою. Одна заборона відкривати ліцеї в містах з населенням менше 50000 чол. плюс інші "інновації" - вже нам говорить про наміри наших "Слуг". Так що взагалі навіщо мотивувати - робочі місця "закордонщини" чекають на вас! А все ж таки до 1 вересня залишається все менше часу, а у нас лише декларації, а де справжні програми та кроки запровадження справжньої дистанційної освіти хоча б для старшої школи?
Анна
Для eduard: Или я чего-то не понимаю, или... Но ведь положение о дистанционном обучении появилось из-за карантина, который будет, скорее всего, продлен и осенью? И что Вы предлагаете - не учиться вообще? Или теперь будет повальная дистанционка даже если прекратится заболеваемость?
eduard
Якби чиновники реально щось хотіли зробити, то давно були б розроблени нормативи, інструкції, ну й саме основне - платформа, адже "псевдокарантин" триває з березня, а у нас за словами МОН "найсправніші" програмісти ("наше майбутнє"(сарказм)). Але ні методик, ні платформи немає. Тому якщо не можеш перемогти цей безлад, його треба очолити. Багато зарозумілих слів:синхрон, асинхрон й т.п. З себе зняли відповідальність - рішення приймає педрада, вивчає ресурси, цитую "можуть створюватися власні електронні освітні ресурси або використовуватися інші електронні освітні ресурси, що підлягають перевірці самим закладом освіти". Тобто заклади ще повинні розумітися на інформбезпеці. Перевіряти де знаходяться сервери того чи іншого ресурсу й т.п. Ну й знову ж таки - оцінювання процесу - великий знак питання! Якщо так, то справді хай би й не вчились (тут погарячкував :) )А стосовно карантину, то він буде тривати стільки, скільки потрібно буде цій "банді", щоб "порєшать" певні справи!
Eugen Zimmermann
Для Анна: положення про дистанційне навчання - 13-го чи 14-го року виготовлення.
Коментувати
Олена Миколаївна
Головна проблема- демотивація дітей до навчання. Все решта- дрібнички. Коли дитина хоче морозива на 50 грн на місяць- їй то куплять. І інтернет за ті ж гроші куплять обов’язково. А як не куплять- то домовляться з сусідами. Або з головою сільради, як вже зовсім глухе село. А от як дитина активно уникає навчання- #фсьо_сложна То ж треба батькам "тягнути на собі" окремо навчання і окремо війну з дитиною.
мама
Хорошо или плохо дистанционное образование - каждый пусть решает для себя. Но проект всеукраинская школа он-лайн должен быть доведен до конца! Все уроки должны быть в сети и доступны каждому ребенку Украины!
eduard
Для мама: Які уроки? Це там де білі ведмеді в Антарктиді, чи щось подібне, а скільки помилок в природничих дисциплінах. Якщо ВИ за такі уроки, то ,в принципі, комікси теж навчальний матеріал. Ну і наостанок( не будемо торкатись якості матеріалу, адже "всі мають право на помилку"тм(сарказм)), у всіх 100% дітей є доступ до мережі з нормальною швидкістю, у кожного є ТВ с Т2 або супутник. Якщо так то вперед доводьте до кінця! В принципі у нас ще не доведеною до кінця залишилась телемедицина ( як Вам лікування по Вайберу?)
мама
Для eduard: Вы хотите узнать какие ошибки допускают учителя в нашей школе? Англичанка, например, приходит на первый урок, задает перевод текста, потом садится, достает зеркало, делает макияж прямо перед детьми и уходит. ВСЕ! Часто учителя ВООБЩЕ не приходят на урок.
eduard
Для мама: Це питання до адміністрації школи та виконавської дисципліни працівників. Нажаль є дуже багато людей, так би мовити, не на своєму місці. Але все ж такі, якщо Ваша дитина вже старшокласник, питання постає не гостро. При певній мотивації дистанційка навіть буде краще ніж такий "досвід". Але якщо це початкова та середня школа, то мабуть все ж такі "класика" в сукупності з певними елементами дистанційного матеріалу буде доречніше. Те що нам пропонують: завдання у мессенджерах, "відеоконференції" в сервісах, які "взламували", телеуроки на швидкоруч - це не є дистанційне освіта. Я розумію Ваше обурення діями певних осіб, які мають виконувати певні державні функції та отримують за це гроші, але це не стосується впровадження системи дистанційної освіти як за формою так й за змістом. Просто дійсно щось робити та усвідомлювати що ти робиш, або робити вигляд , що у нас йдуть "мегаріхформи" - це "дві великі різниці". Ось про що йдеться мова. Дійсно у дистанційкі є переваги, але є й недоліки, й не враховуючи їх "схрещувати їжака з вужом" - шлях в нікуди.
Коментувати
eduard
Шановні співрозмовники, дистанційна освіта не є панацеєю. Це лише один з елементів, не треба "звеличувати" його. Як модно зараз говорити, "загугліть" distance learning advantages and disadvantagesта почитайте, що там робиться. Ще раз наголошую, дистанційне навчання - для вмотивованих особистостей, які можуть контролювати свій час, які вмотивовані на навчання, ну й далі за текстом :). Те що пропонує МОН, нагадує проведення дистанційних хіріргічних втручань, або телемедицину. А чого ж ЗДО на дистанційку не переведуть? Нехай малюки знаходяться перед екранами й "навчаются граючись". Те що пропонують бюрократи від освіти, просто перекладання відповідальності з себе коханих. Апологетам "дистанційки" задаю питання - ВИ готові, щоб Ваша дитина наодинці з "кращим другом" ПК здобувала знання? Ну й на кінець знову ж посилання, читайте уважно: "Human Contact Is Now a Luxury Good" https://www.nytimes.com/2019/03/23/sunday-review/human-contact-luxury-screens.html/
Анна
Для eduard: Насчет телемедицины. Приведу пример. У моей мамы был гипертонический криз. Вызывали скорую. На следующий день она (по новым правилам ввиду карантина) проконсультировалась у своего семейного врача по телефону, которая назначила ей подробную схему лечения. А ранее, ей бы пришлось на своих больных ногах ползти в больницу, корчась от боли, подниматься на третий этаж без лифта, сидеть два часа в очереди. Вот так. Так и в образовании - есть предметы, которые требуют обязательного присутствия в аудитории (как на операции), а есть гуманитарные дисциплины, естествознание (география, биология), которые ОДИН хороший преподаватель может начитывать на всю страну.
eduard
Для Анна: Питання не в цьому. У Вашому випадку сімейний лікар вів хвору, знав всі нюанси й тонкощі перебігу хвороб. А якщо людина вперше, без аналізів, без супровіду - то це не є гарний варіант. Питання не в тому, що дистанційка це зло всесвітнє, ні - питання в тому, що його хочуть розповсюдити на категорії учнів, які не готові сприймати таку інформацію. Ще раз повторююсь - дистанційка для свідомих учнів старшого віку, які можуть "змусити" себе навіть тоді, коли їм може й "нецікаво", тут нема питань, але початкова школа й дистанційка це щось недолуге. Тоді всім переходити на індивідуалку, а там "ринок порєшає" (сарказм). Ну й стосовно біології я б з Вами не погодився, враховуючи, які навчальні програми зараз є.
Коментувати
освітянин
Дуже великим недоліком дистанційної освіти стало тривале перебування учнів біля гаджетів. А цього допускати не можна. Якщо у перспективі ми знову можемо повернутися до дистанційної форми навчання, тоді обов’язково кожен учень повинен бути забезпечений підручниками та посібниками. Кожен учитель повинен проаналізовати наявні у бібліотеці підручники і скласти список тих підручників які можуть стати альтернативою. І вже під час навчання давати завдання з декількох джерел. Категорично не можна допускати щоб учні читали літературні твори на телефонах. Відносно цього мають бути розроблені самі суворі рекомендації. Добре буде, якщо кожна школа створить свій сайт. На цьому сайті обов’язково учителі мають розміщувати загальну інформацію про теми проведених уроків, параграфи, сторінки підручників, домашні завдання та інше. Це в першу чергу буде підтвердженням того, що дистанційне навчання справді проводиться. І хто завгодно у цьому може переконатися.
Мама
Чому ви так переймаєтесь тим навчанням? В країні гостра нестача робітників низького та середнього класу. Я, мама 5 дітей, наголошую на основній проблемі сучасної освіти - відсутності мотивації в усіх учасників освітнього процесу!!! А дистанційна освіта цю мотивацію взагалі за нуль перенесла. І не можуть працюючі батьки навчатися з дитиною, а якщо ще й початкові класи, а якщо один ноут на всіх! Тільки усвідомлення наслідків і відповідальності призведе до появи мотивації. І ще хочеться запитати у освітян: на який біс така кількість предметів? Коли ми змушені навчатися дистанційно - то до чого завдання з музики, малювання, основ здоров`я, фізкультури, етики, і т.д. Дайте можливість хоч основні предмети опанувати!!!
ма ма Мария
Для Мама: Как это дать вам возможность? Вы в в своем уме? Каждый учитель - это пуп Земли! Каждый должен доказать свою нужность! Сейчас внедряется эта дистанционка, полностью или частично - каждый учитель будет "когти рвать" доказывая свою нужность. P.S. Сейчас админ блокирует мой коммент - здесь на правду имеют право только учителя.
Учитель
" Музика, " Малювання, Етика" Мамі 5-х дітей не потрібні! Що можна говорити про її виховання дітей? Тільки на ринок
Мама
Якщо хтось забув, то нагадаю, що тільки праця зробила з мавпи людину, а лише Людина сита і одягнена має прагнення до духовності і моральності. Чим нижчий матеріальний рівень тим деморалізованіше суспільство! А ваші «бла-бла-бла» і оціночні судження залиште при собі, учитель!
Коментувати
Kulynych Olena
Ще одна проблема - нормування та оплата праці педагогічних працівників за організацію освітнього процесу з елементами дистанційного навчання.
освітянин
Для Kulynych Olena: На підготовку до дистанційних занять учителі у двічі, тричі витрачають більше часу, ніж при підготовці до звичайних уроків.
Коментувати
освітянин
Дистанційна освіта ще може себе ефективно зарекомендувати. Але для того усі заклади освіти мають бути комп’ютеризованими. Абсолютно усі учні мають бути забезпечені не тільки гаджетами, інтернетом, але і підручниками та посібниками. В тому числі старих випусків. Якщо у класі на тиждень всього 33 уроки. Тоді 16, 17 з них мають бути онлайн уроки. Інші години спрямовані на самостійну роботу, індивідуальні консультації з педагогами, а також навчально-методичну роботу педагогів. Дистанційне навчання - це не так просто. Учителі у двічі більше тратять часу на підготовку до уроків. Це пошук матеріалів, створення презентацій, створення онлайн завдань та тестів. Якщо раніше учитель міг за 5 хв. до уроку відксерити контрольну роботу і роздати учням. Зараз він тратить до години щоб розробити онлайн завдання. Погоджуюсь Viber це не метод дистанційного навчання. І Zoom не у всіх працює. Має бути універсальна система проведення дистанційного навчання. Можливо classroom, чи сайт учителя.
освітянин
Доречі онлайн уроки не обов’язково мають тривати 45 хв. Чому не 1 година? Також має бути розклад онлайн занять та розклад онлайн консультацій. Учні не повинні втомлюватися довго перебуваючи перед гаджетом. Здоров’я перед усім. І мабуть треба ще прийняти одну норму. Дистанційне навчання має бути повністю на добровільній основі. Для тих кому воно не подобається, треба мабуть запровадити у школах заочну форму навчання. Тобто вимагати від учнів у кінці семестру залікові роботи з кожного предмету. Прикро, але по іншому не вийде. По закону усі мають здобувати загальну середню освіту. Такого щоб взагалі не вчитися у нас не передбачено. Можливо треба передбачити. Тим самим спростивши завдання перед педагогами.
родители
Для освітянин: Вы слишком все усложняете. Зачем учителям вообще тратить время на подготовку к дист. урокам? Такой урок должен разрабатываться группой методистов один на всю страну! Как и тренировочные задания. Проблема - как проверить знания. Получается, что нужно будет действовать по принципу ЗНО (хотя бы раз в год). Вот и все... Сейчас начнут писать обиженные учителя, потому как получается что без них можно обойтись. Совсем. Ну или почти совсем.
освітянин
Для родители: Учням не властива академічна доброчесність. 70%-80% з них не дивилися онлайн уроки. І тим більше не виконували домашні завдання.
Коментувати
Володимир
Тільки де ж знайти відповідальних чиновників? Скрізь тільки віддані.
освітянин
Якщо дистанційну освіту відмінити, багато талановитих дітей залишуться занедбаними. Ця фраза особливо стосується різних карантинів. Дистанційна освіта не ідеальна, але це шанс вчитися. Особливо у складних техногенних чи інших ситуаціях. Друга справа в тому, що програми мають бути спрощеними. Кількість домашніх завдань зменшена. Онлайн заняття мають становити не більш 50% від загального числа годин. Решта самостійна робота та індивідуальні консультації. Виходити треба з того, що дистанційно учням набагато більше потрібно часу щоб вчити предмети, ніж коли вони відвідують школу.
Петро
Для освітянин: дистанційка - липа натуральна. Не може учень проводити за комп’ютером по 6-8 годин у день. Читайте методичні рекомендації, це по-перше, а по-друге, всі вчені мужі і дами рекомендують відходити від системи репопродуктивної передачі знань. Чи можете відзначити цим інтернет-уроки?
освітянин
Для Петро: Все залежить від підходів.
Свирид Петрович
Є методи роботи, форми, а є ще й підходи. Ось один з них: онлайн заняття мають становити не більш 50% від загального числа годин Або: програми повинні бути спрощеними. Ану розкажіть, як спростити алгебру в старших класах. Вивчати лише кожен четвертий параграф?
Коментувати
eduard
"Human Contact Is Now a Luxury Good" https://www.nytimes.com/2019/03/23/sunday-review/human-contact-luxury-screens.html/ Текст про дистанційну освіту. А стосовно змін, то нехай авторку лікують телелікарі (дистанційно), віртуально захищають телеполіціанти (з порадами, як себе вести в тій чи іншій ситуації! А школи, в такому контексті, потрібно розпустити, записавши всі уроки на одну флешку! Дистанційна освіта доцільна з дорослим контингентом, який усвідомлює відповідальність, а не з дітьми, та й дорослі без мотивації не дуже навчаються на усіляких дистанційних курсах.
родитель
Для eduard: Все уроки на одной флешке!!! Гениально! Вот что должно быть у каждого школьника в кармане в 21 веке! А то учитель заболел, то срачка у него, то болячка, то мероприятие, то короткий день и карантин!!! Уроки учителей высшей категории должны быть доступны каждому школьнику страны, даже если он из глубинки, даже если он в больнице лежит полгода! Простите, накипело!
eduard
Інтернет-засоби ніхто не відміняє. Але не треба доводити до абсурду дану тематику. Топікстартер "молиться" на дистанційну освіту. Знову ж такі повторююсь. Дистанційка - для людей вмотивованих, які можуть самі контролювати себе. Залиште ПК з дитиною наодинці, що буде обраним? У більшості випадків - розважальний контент, а не навчальний. Ваша дитина згодна всю освіту отримувати дистанційно без бази, без контролю? Спробуйте хоча б пройти повністю один науковий курс онлайн. Тоді буде Вам відповідь на питання! Зараз скажу крамолу, но це те саме, що й НУШ (з незрозумілими у майбутньому результатами).Те що було на карантині це жах. Але бюрократи від освіти хочуть цей жах і надалі продовжувати, а наслідки?
родитель
Для eduard: Традиционное и дистанционное обучение не исключают одно другое. НО! Идет всплеск заболеваемости. Осенью опять карантин - это очевидно. Поэтому, уроки всеукраинской школы он-лайн должны быть записаны до конца. Уже сейчас нужно начинать их записывать! Все школьные курсы должны быть ими обеспечены. А там пусть каждый смотрит, что ему лучше подходит - "живые" уроки в скайпе или в записи на ютуб. И мне не понятно, что вы предлагаете в режиме строго карантина? Или вы сегодня еще телевизор не включали?
Коментувати
мама
В школе искусств не было даже домашних заданий. Хотя в интернете множество роликов по живописи. Занимались сами. Но заставили заплатить за детей 1000 грн за эти три месяца. С нового учебного года уйдем. Зачем нужна такая художка?
Анна
Дистанційно вивчати можна ЛИШЕ точні науки. Мистецтву НІКОЛИ не можна навчити на відстані. І того схоласта і недоумка,хто цього НЕ РОЗУМІЄ, на гарматний постріл не можна підпускати не те що до викладання,а навіть до розмов про ДУХОВНЕ І ЕСТЕТИЧНК. ГАНЬБА нашому суспільству,що дає можливість пропагувати подібне відношення до ПРЕКРАСНОГО...
Hala
Для Анна: Ні точні науки дистанційно вивати не можна. Я правда не розумію, що у Вашому розумінні "точні науки". Але в них є лабораторні роботи, які часто неможливо зробити вдома. Для фізиків, наприклад, потрібні лабораторії для проведення лабораторних робіт. Як на мою думку, дистанційно можна вивчати лише гуманітарні науки.
Коментувати
Марина Олександрівна
Купіть вчителям ноутбуки і планшети, то вони точно всі перейдуть на дистанційну освіту і якість збільшиться в рази.Свої гаджети не сильно ламати хочеться ,а ще і за свій кошт ремонтувати.
Svitlana
На 100% згідна з попередніми дописувачами. Вчителі практично усі імітували навчання. Лише 3 з наших подавали матеріал у вигляді відеоуроків з роз’ясненнями та з завданнями додому по цих уроках, дехто давав скани сторінок книжки та завдань після неї. І бльшість були саме такі! Це не дистанційне навчання, бо дистанційне передбачає очну методичну підтримку вчителя,якої не було! А скидання на вайбер параграфів з переліком вправ для виконання- це взагалі не навчання(бо це може зробити і будь-хто без будь-якої педагогічної освіти. Плани навчальні є в унтернеті по кожному предмету на кожен клас і учні чи батььки можуть розробити схему навчання по них, підручники також є! тести є. Якщо зробити їх офіційними і дати можлитвість проходити певні тести з набором баллів і потім результуючого по них, то вчите6лі взагалі будуть не потрібні. І грошей купу можна буде зєекономити. Робота переважної більшості вчителів на карантині була незадовільною!
Роман
Для Svitlana: прапор в руки! Переводьте свою дитину на домашнє навчання і уперед! Скільки грошей зекономите і звільните вчителів своєї школи від своєї настирної особи. Найбільше незадоволення виказують мами, які самі ні до чого не здатні
Свирид Петрович
Для Svitlana: Підкажіть платформу, з якої учителі можуть надавати вашій дитині очну методичну підтримку. Що? Невже немає таких ще? Отож. Тільки ж є ще один спосіб економії грошей, окрім того, що вчителів усіх звільнити. Можна ж дітей взагалі не вчити
Eugen Zimmermann
Для Svitlana: знаю колегу, колишнього викладача у проф.коледжі. Ії дочка вирішила навчатися самостійно у 10-11 класі. Вони перевелись на домашне навчання, і, здається, навіть раніше закінчили. Так що, було б у вас бажання - давно вже б перевели свою дитину на домашнє і навчали б її. Але, здається, ви вмієте тільки багато теревенити?
Коментувати
Іван
Реальність значно гірша.Якщо третина вчительства змогла працювати справді дистанційно,то решта імітувала процес елементарно подаючи завдання. Карантин показав повну неспроможність інститутів вдосконалення,які самі не вміють працювати дистанційно,не вчать цьому вчителів,часто лише теоретизують. Частина директорів та управлінців також ’вмили руки’ і переклали все на вчителя,який бачачи це,відповів імітацією. Ще й Мандзій дозволила робити все,що заманеться Батьки і діти стали заложниками ситуації і змушені були вчитись разом з дітьми. Проходить стрімко червень.Висновків - нуль. У вересні знову сидітимемо у розбитого корита і шукатимемо винних. В Міносвіти параліч,на місцях дивляться вгору і аналізують сайти або ще щось.... Імітують нову реальність. Дежа вю.
Eugen Zimmermann
Для Іван: В МОНі повний спокій і дзен - їм сподобалось, що можна все скинути врешті-решт на вчителів, батьків і дітей а самим тільки піаритися у Сніданку з 1+1. Мандзій взагалі тільки там і живе! Те, що інтернету у селі немає - начхати, те, що завдання довше готувати - начхати, те, що діти вже як знаки питання з горбатими спинами - начхати!
Коментувати
Лазар Натанович
Як багато "букв" і жодної аргументації. Навіщо писати таке безглуздя? Дистанційне навчання - фейкове навчання.
Аня
Для Лазар Натанович: дистанційне навчання-геноцид усієї освіти!!!Вони будуть скорочувати вчителів,закривати школи,їм не потрібні освітчені і культурні українці і це вже очевидно!!!Подивитися відео згодом Беркута, що він там верзе про "Новий Єрусалим"-Ми для них расхідний матеріал... Треба усім згуртовуватися і припиняти це мракобєсіє , бо буде пізно. Під шумок карантину будуть придумувати все ,що завгодно!!!Нехай зі своїми дітьми так вчиняють
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!