О. Калинич: припиніть чекати на ідеального вчителя

Карантин зненацька вихлюпнув нас у море, де порятунок потопельника - справа рук цього ж таки потопельника

О. Калинич: припиніть чекати на ідеального вчителя

Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустська гімназія-інтернат.

Опублікувала у фейсбуці іронічне відео про дистанційне навчання. За добу воно набрало понад 23 тис. переглядів, думаю, переважно з однієї причини: напевно, кожен у вчительці, яка на зв'язку 24/7, упізнавав себе.

29 травня дистанційне навчання офіційно завершилось - усі полегшено зітхнули.

Дуже хочеться, щоб ми були здорові й жоден вірус не примушував людей сидіти за мурами власних фортець. Проте якщо цей карантин став несподіванкою, до наступного мусимо бути готовими, зробивши певні висновки щодо дистанційного навчання.

Що потрібно насамперед?

1. Подбати про технічне оснащення й учителів, і учнів. Недавно в інтерв'ю місцевій газеті сказала, що працюю з дітьми й через ноутбук, і через телефон. Журналіст здивувався: для чого подвійна робота? Реалії ж такі: у деяких сім'ях один комп'ютер, за яким працює, наприклад, батько. Діти користуються переважно телефоном із мобільним інтернетом, який через гірську місцевість не завжди якісний (знаю із власного досвіду).

2. Робочий час. Мусимо навчити себе, родичів, родичів родичів, що є поняття робочого часу. Я не знаю, наскільки вистачить учителів на кшталт «так шкода ж» бути на зв‘язку з учнями по 20 годин на добу. Так, батьки зайняті, дитя спить довго й згадує про уроки під вечір. Можна піти на принцип і поставити одиницю. А що зміниться? Як не знає, так і не буде знати. Є учні, для яких і 10 одиниць не завада щастю (у принципі, це абсолютно не катастрофа). Тому спрацьовує вчительське «краще хай під вечір, аніж ніколи». І вчитель жертвує особистим часом. Жертвує дітьми, чоловіком, бо учень вийшов - нарешті! - на зв'язок.

Важливо навчити себе й дітей працювати за графіком. Як мама, наочно бачу, що можна опанувати шкільну програму дистанційно без паніки. Безмежно вдячна колегам за працю, бо мені не доводилося пояснювати ані хімію, ані алгебру, ані англійську (я б, до речі, і не пояснила).

3. Норми етикету. Опанувати елементарні норми етикету. Дивно, коли не лише діти, але навіть і дорослі телефонну розмову починають із власних проблем, навіть не представившись. Ми настільки загралися в «ти – особистість», що норми етикету деякими сприймаються як щось ненормальне (наприклад, що тут такого - телефонувати чи писати вчителям по 23? Вам що, важко відповісти? Ви ж онлайн).

4. Є така професія - учитель. Важливо усвідомити: ніхто нікому нічого не боргує. Я пішла назустріч своїм одинадцятикласникам й проводила уроки в зручний для них час - о 18.00. Це був особистий вибір. Проте дехто почав обурюватися, мовляв, інші педагоги так не вчинили. Дорогі друзі, це нормально - учителі мають робочий час. Вони НЕ зобов'язані працювати понаднормово, утілюючи чиїсь забаганки.

5. Платформи. Добре б, якби школа централізовано використовувала одну платформу (захищену, із якої не можуть «витекти» персональні дані учнів). Карантин зненацька вихлюпнув нас у море, де порятунок потопельника - справа рук цього ж таки потопельника. Це стало причиною того, що кожен учитель облюбував місце роботи, забувши, що в дитини понад десяток предметів. В умовах дистанційного навчання важливо відмовитися від шоу «Хто більше й краще».

6. Про кількість годин. Можливо, варто нарешті чесно відповісти на запитання: чого ми хочемо? Щоб учителі вичитали всі години й зробили відповідні записи в класному журналі? Так, бо держава платить за певну кількість годин, відпрацьованих тобою. Але під час дистанційного навчання спрацьовує інший принцип - краще менше, та краще. Наскільки мені відомо, у нас немає правового механізму, який би регулював «скорочення» годин. Є рекомендації МОН, за якими директор та педрада можуть брати на себе відповідальність щодо ущільнення вивчення програмового матеріалу. Але де гарантія, що за рік-два цього ж директора не перевірятимуть і не запитають, чому саме таке рішення прийнято, на яких правових підставах?

7. Звітність. Потрібно відмовитися від усіх показових звітів назавжди. Найкращий звіт - додати директора до онлайн-класу.

8. Перестати очікувати на ідеального вчителя (не тільки дистанційного), який помахом чарівної палички відкриє таланти обдарованої дитини, а дитина тим часом не робитиме нічого, бо навчання, особливо дистанційне, втомлює. Навчання - робота розуму. Щоб відшліфувати певні навички, є рутинні вправи, які, справді, інколи можуть бути одноманітними. Недавно запитала учнів: «Невже ви завжди чистите зуби тільки з цікавості?» На що почула: «Ні, чистимо, бо мусимо й нема кому нас розважати».

Чи можна сказати, що вчителі масово завалили тест на дистанційне навчання? Не думаю. Наскільки воно виявилося якісним, не знає ніхто. Але з огляду на те, що у вересні ми ще раз пройдемо карантинний матеріал, переконана, жодної катастрофи не сталося.

Цей список можна продовжувати довго. Та наївно вважати, що тепер усе буде таким, як і раніше. Не буде. Навички, здобуті під час карантину, ми вже точно перенесемо до звичайного, реального класу.

Дорогі колеги! Бажаю всім добре відпочити. Звісно, якщо у вас немає за місяць ЗНО!

Оригінал

Освіта.ua
03.06.2020

Популярні блоги
І. Ящук: справжні вороги майбутньої дистанційної освіти Концепція майбутньої дистанційної освіти ще далека від ідеалу, однак динаміка її розвитку просто вражає
С. Мудрук: «ліквідація ЗНО у два кроки» (impact analysis) Хтось вірить, що відміна ДПА у формі ЗНО лише цього року не має реальних шансів закріпитись і в подальшому?
О.Мірошниченко: про виклики в новому навчальному році Спроби ігнорувати проблеми, з якими школа зіткнеться вже 1 вересня, – шлях до конфліктів
А. Ночкін: чому не варто скасовувати ДПА у формі ЗНО Скасування ДПА у формі ЗНО вкрай негативно вплине на випускників 2020 року і з організаційного боку, і на їхні результати
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Любов
Прочитала коментарі і стало дуже неприємно. Ось таке нашн суспільство. Шановні! Стільки зла, грубості, невдячності. Звичайно, таке відношення до вчителя, лікаря не ,,нізвідки" Хтось методично попрацював над тим, щоб самі ,,високі", складні професії зробити настільки невдячними як від держави, так і зі сторони людей--отримувачів відповідних послуг. При таких вимогах і при такій мізерній зарплаті, і при такому відношенні зі сторони ,,суспільства" дуже скоро нікому буде ані вчителювати, ані лікувати. Схаменіться, люди! Почніть із себе. Чи готові ви за такі копійки все життя без перерви навчатися?( і вчителю, і лікарю просто неможливо не вчитися постійно.В іншому випадку неможливо просто залишитися в професії.) Згодна, що є неприпустимі речі , які не повинні бути присутніми ні в освіті, ні, тим більше, в медицині. (А чому недопустимі речі в десятки разів і більше присутні в інших сферах? Зможе , н-д, сантехнік, електромонтер справитися з класом, з учнем з ООП? А подивіться на розцінку послуг!!! І все сприймається адекватно. І я вважаю, що це нормально.А чи завжди ми задоволені якістю цих послуг?) Просто знайте-- в школі дуже багато хороших, відданих вчителів, як досвідчених, так і молодих. В медицині дуже багато хороших лікарів, а хто не родився для цієї професії, то ,,переходять" на керівні посади та в сферу ,,фарм". Досить паплюжити тих людей, які за мізерну зарплату виконують таку складну роботу. Треба всім бути толерантними, поміркованими. А , перш ніж судити, огляніться , і зі сторони погляньте на себе. Можливо, тоді щось зміниться і в Україні!!! З повагою до всіх.
*
Для Любов: Не равняйте себя с врачами. Вам до них оооооооооочень далеко. Врачей всегда ценили и уважали. Поступить в медвуз всегда было очень сложно и почетно. А учителей всегда и везде презирают.
Коментувати
Тамара
Найгірше зло у навчанні це списування. В інших країнах за списування виганяють із школи. Чому ми з цим не боремось, вседозволеність і безкарність. Більшість дітей і батьків цікавлять тільки оцінки, а все тому, що знання в нашій країні не ціняться. Ледарі і бездари, неуки нами потім керують. Знання оцінюють за звітами. Гидко працювати при лицемірстві, подвійних стандартах. Повинна бути відповідальність дітей і не потрібно жаліти: за невиконане завдання, за прогули, за списування, за запізнення. Ці норми є в усіх цивілізованих країнах, на які ми так хочемо орієнтуватись.
Олекса Позняк
И деальных нет. Но на ТВ коллеги давали хорошие уроки физики (кроме 11 класс) .Свою задачу видел в том чтоб анализировать эти уроки и не в обиду искать с детьми ошибки. Находили, анализировали, спорили. Темы не читал азачем повторять. Ну и задачи. Карантин прошёл в творческих свободных дисскусиях
!!!
Идеальных учителей уже нет. Это в советское время были по призванию. А сейчас бездельницы просидели дома на карнитине, ещё и родителей хают. Да, были такие, которые работали, записывали видео - но это же ваша работа!!!! Зачем себе лавры приписывать? Готовиться надо было давно, вы же знали, что такое дистанционное обучение, проходили на курсах. И большое спасибо нам, родителям!
Мама- учитель
Для !!!: В советское время так,как за последние 29 лет, учителя не обесценивали, И в моральном,и в материальном плане. Поэтому " маємо те,що маємо". А родителям " спасибо" не всем,а только тем, кто научил своих детей умению учиться.
!!!
Не обесценивали в советское время потому что учителя работали, а сейчас не хотят заниматься своими прямыми обязанностями. Конечно, если рассуждать, что родитель родил и должен выучить, то зачем тогда на работу ходить. Каждый должен заниматься своим делом, своей работой. Не надо быть приспособленцами! А по поводу материального плана- они же знали, куда идут и на что идут. Нужно было выбрать более достойную профессию. Хотя, понимаю, клёпки не хватило...Да и недобор сейчас туда). А зарплата как у многих. Хватит прибедняться!
Мама- учитель
Для !!!: Вы вообще себя слышите? Столько наговорили....
Коментувати
Симона
Идеальный учитель = это историк в нашей школе! Проспала весь карантин, на связь не выходила, не морочила яйца ни себе ни людям. Кто хотел, тот посмотрел прекрасные уроки всеукраинской школы он-лайн, кто не хотел - занимался предметами, которые ему нужны. И ВСЕ! ВСЕ! ВСЕ!
Ева
Для Симона: Согласна,что она молодец. Не надевала кастрюлю на голову,как учительница в видеоуроке, не рассказывала бред о ВОв, как Дробович. Она молодец!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!