В. Бєлий: Центри консультації і незалежна атестація педагогів

Після появи Центрів маємо перейти до незалежної від кругової поруки процедури присвоєння категорій

В. Бєлий: Центри консультації і незалежна атестація педагогів

Автор: Володимир Бєлий, екс-заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Після «А» має йти «Б» - про Центри консультації як сходинку до дійсно незалежної атестації педпрацівників

Якби наша система присвоєння категорій рівня професійності педагогічних працівників була вільна від впливу проявів кругової поруки та протекції, а наші університети не видавали дипломи тим, хто пробує у навчанні списувати, то, може, й не було б потреби ні у колишніх методкабінетах, ні у новозаявлених Центрах професійного розвитку педагогічних працівників.

Але поки у нас з цим не так, на відміну від більшості країн світу.

Тому наступним логічним кроком за появою таких Центрів має бути перехід до повністю незалежної від бюрократично-посадової кругової поруки за «своїх» процедури присвоєння категорій.

Якщо оновлена атестаційна/сертифікаційна процедура почне опиратися на завдання по застосуванню (!) предметних, педагогічних та правових знань через формат розгорнутих відповідей, то саме завдяки висококваліфікованим консультантам цих Центрів можна буде легко забезпечити їхню перевірку за принципом «У Харкові перевіряють роботи з Миколаєва, а роботи з Миколаєва перевіряють у Львові...».

Головне, що такий незалежний формат присвоєння кваліфікації стане гарантом високого завантаження консультантів Центру живою роботою з вчителями, більшості з яких є над чим попрацювати (хоча б для того, щоб гарантовано справлятися з тими завданнями, які мають їхні учні на ЗНО).

Більше того, технологічне поєднання функціоналу Центрів із системною Метою у дійсно об’єктивній процедурі атестації/сертифікації педпрацівників дасть останнім інституційну альтернативу як малоефективній пострадянській структурі підвищення кваліфікації, так і «новітнім» формам отримання «документа» про підвищення кваліфікації, які попри усі спроби ребрендінгу процесів так і не гарантують подолання супутних їм проблем формалізму та продажності.

Освіта.ua
26.05.2020

Популярні блоги
І. Ящук: справжні вороги майбутньої дистанційної освіти Концепція майбутньої дистанційної освіти ще далека від ідеалу, однак динаміка її розвитку просто вражає
С. Мудрук: «ліквідація ЗНО у два кроки» (impact analysis) Хтось вірить, що відміна ДПА у формі ЗНО лише цього року не має реальних шансів закріпитись і в подальшому?
О.Мірошниченко: про виклики в новому навчальному році Спроби ігнорувати проблеми, з якими школа зіткнеться вже 1 вересня, – шлях до конфліктів
А. Ночкін: чому не варто скасовувати ДПА у формі ЗНО Скасування ДПА у формі ЗНО вкрай негативно вплине на випускників 2020 року і з організаційного боку, і на їхні результати
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ніна
Чомусь всім заважають методичні центри, які горою стоять за педпрацівників перед відділами освіти, особливо у період атестації, щоб хоч якось підтримати педпрацівників. Захищаємо і в підсумку отримуємо на горіхи. Контролюючий орган МОН, Департаменти, відділи. Всі листи , накази про моніторинги, про контрольні роботи йдуть тільки звідти, а на ГОЛГОФУ посилають методистів!! Де справедливість. Забув вчитель пройти ,для себе ж курси, сварять методиста. За результати олімпіад, ЗНО сварять в першу чергу методистів, що не працюють. Відсутній інтернет у школах, вчителів сварять методистів , бо не надають консультацій. Чому за все мають відповідати методисти??? Дайте можливість нормально працювати методистам! Особливо багато отримують на горіхи захищаючи позашкілля від відділів. Вони,щоб могли, їх би зразу ж розігнали. А ті ж працюють творчо. Особливо у нашому районі. Постійні призери області. Хвалити їх не можна, захищати не можна, можна тільки мовчати бо ти методист.Директорам за напруженість платять не враховують ЗНО, олімпіади і т.д. Методистам не має гроші, бо результативність низька.
Олекса Позняк
Не знаю як у тебе а у моєму приватному ліцеї ми повністю захищені від перевірок, атестацій і т.п. Ми просто всю енергію віддаємо дітям а не тьотям перевіряючим. Нас перевіряє МОН як приватну школу (дурний він жирний кусок віддавати районо). Приїздять перевіряючі і відразу до директора. До обіду для виду пошуршали журналами і в ресторан. Колись ремонтував комп директору і побачив звіт директора хазяїну школи про перевірку. До звіту були прикладені чеки з рестрана на 27000 грн +торби ( нас кільки не встиг подивитись). Ми працюємо як у Фінляндії, нас ніхто не турбує і не відволікає, нам довіряють. Довіряють бо ми даєм результат і відібрані особисто директором який несе відповідальність перед хазяїном. А в звичайній школі учитель в першу руку думає як догодити районо
Для В. Бєлий
Скільки тобі пояснювати, що немає посади екс-заступника директора? Що зміниться, якщо у нових центрах працюватимуть екс-працівники попередніх структур?
Олекса Позняк
Для Для В. Бєлий: зміниться адреса куди нести конверти і торби
Коментувати
Василь
"не було б потреби ні у колишніх методкабінетах, ні у новозаявлених Центрах професійного розвитку педагогічних працівників." Згадую старий-престарий радянський анекдот про"жориків, лориків та сук". Що колишні що новозаявлені - це камінь на шиї вчителів створений для "жориків" та "лориків" ні де в світі не має таких структур НІДЕ
Галина Андріяш
Для Василь: Вам дуже не повезло. Мабуть, на Вашому шляху зустрічалися лише "лорики" та "жорики". А Ви себе до якої категорії відносите??? Не потрібно судити всіх однаково!!!
Олекса Позняк
Для Галина Андріяш: якщо ви не лорик ы не жорик то залишаэться лише...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!