І. Совсун: законопроект про заборону мобільних на уроці

Чи варто регулювати використання мобільних телефонів під час уроків на законодавчому рівні?

І. Совсун: законопроект про заборону мобільних на уроці

Автор: Інна Совсун, народний депутат України.

Зараз у Верховній Раді є зареєстрований законопроект, яким пропонується заборонити використання мобільних телефонів учнями під час уроків, окрім випадків коли це потрібно для навчальних цілей.

Чи варто підтримувати такий законопроект?

Я бачу в ідеї два окремих питання, які варто проговорити.

Перший блок питань: чи правильно взагалі обмежувати доступ до мобільних під час уроків? Як викладачка та як мама першокласника я знаю, що доступність мобільного телефону заважає в навчальному процесі. Саме тому у Мартина немає власного мобільного телефону, і я не вважаю це за необхідне в такому віці.

Дискусії про дозвіл чи заборону на мобільні у школі точаться у всіх країнах. Ось, до прикладу, опис точок зору школи, батьків і дітей щодо телефонів у Великобританії, який докладно описує аргументи за і проти.

Прихильники заборони - насамперед вчителі - скаржаться, що діти відволікаються на уроках, і це шкодить не лише вивченню предмета, але й когнітивним навичкам, таким як концентрація уваги. Крім того, за допомогою мобільних значно легше списувати.

Дослідження підтверджують вплив телефонів на навчальні результати: Лондонська школа економіки проаналізувала вплив заборони мобільних на результати тестів. Учні зі шкіл, де не дозволялося користуватися мобільними, отримали вищі результати, причому найбільше виграли від заборони діти з низькими оцінками. Дослідження стверджує, що заборона мобільних може бути простим та дешевим способом скоротити освітню нерівність.

Не менше важливим є питання безпеки: батьки переймаються через можливості відслідковування їх дітей через інтернет, загрози їх приватності (булінг і сталкінг онлайн) і тому підтримують обмеження щодо використання ними мобільних.

Водночас для батьків важливим є зв'язок із дітьми протягом дня – з міркувань безпеки та планування часу.

При цьому, звісно, є також успішні приклади інтеграції мобільних телефонів у навчання: частина дітей навіть без батьківського контролю успішно опанували навички керування своїм часом і користуються мобільними після виконання домашніх завдань.

Є приклади окремих країн, де мобільні успішно інтегровані у освітній процес і приносять користь, наприклад, Сингапур чи Швейцарія.

У підсумку, можна сказати, що мобільні, як і будь-яка інша технологія, можуть приносити шкоду і користь. У школі можна успішно використовувати телефони, однак для цього вчителі та адміністрація мають докласти зусиль. Якщо ж навчати учнів з телефонами так само, як і в добу до їх появи, мобільні стають потужним магнітом для уваги і зрештою шкодять дітям.

* * *

Проте у цій дискусії є інше питання, яке необхідно обговорити: чи варто регулювати використання мобільних під час уроків на законодавчому рівні?

У результаті подібних дискусій деякі країни (Франція) або території (штат Вікторія), заборонили використання мобільних у школі на законодавчому рівні.

А подекуди, як у Каліфорнії, школам дозволили вирішувати, дозволяти мобільні чи ні, самостійно.

Що варто робити в Україні?

З одного боку, ми прийняли закон про середню освіту, який базується на ідеях автономії школи. Автономія школи значить, що ми повинні в тому числі довіряти школі приймати рішення щодо організації навчального процесу, у тому числі – щодо мобільних під час уроків.

З іншого боку, я знаю не один випадок, коли в школах батьки блокували прийняття рішення про заборону використання мобільних телефонів під час уроків. Аргументація лунає різна: і що телефони дорогі, і їх бояться втратити, і що користування телефону – невід’ємне право дитини. У результаті школи уникали прийняття рішень з цього приводу.

Отже, школи не завжди готові до того, щоб організувати адекватне обговорення цього питання і прийняти рішення, що підуть на користь навчальному процесу.

Тому, якщо дивитися з цієї перспективи, то ми розуміємо, що врегулювати це питання в законі - це буде кроком вперед. Тоді школи будуть позбавлені необхідності приймати це рішення на своєму рівні.

З іншого боку, засадничим питанням є таке: як школи навчаться приймати такі складні рішення на рівні школи, якщо у всіх незрозумілих ситуаціях ми будемо очікувати, що це питання має регулюватись Верховною Радою/Міносвіти/Президентом?

І для мене тут ключове питання в тому, яким чином вибудовувати інституційну спроможність шкіл, їхню спроможність приймати складні рішення, налагоджувати діалог з батьками, учнями та вчителями і відтак не жертвувати в цьому процесі навчанням дітей.

Які ваші міркування з цього приводу?

Оригінал

Освіта.ua
26.05.2020

Популярні блоги
І. Ящук: справжні вороги майбутньої дистанційної освіти Концепція майбутньої дистанційної освіти ще далека від ідеалу, однак динаміка її розвитку просто вражає
С. Мудрук: «ліквідація ЗНО у два кроки» (impact analysis) Хтось вірить, що відміна ДПА у формі ЗНО лише цього року не має реальних шансів закріпитись і в подальшому?
О.Мірошниченко: про виклики в новому навчальному році Спроби ігнорувати проблеми, з якими школа зіткнеться вже 1 вересня, – шлях до конфліктів
А. Ночкін: чому не варто скасовувати ДПА у формі ЗНО Скасування ДПА у формі ЗНО вкрай негативно вплине на випускників 2020 року і з організаційного боку, і на їхні результати
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ігор
https://petition.president.gov.ua/petition/97016 Петиція про заборону постійного онлайн навчання
раби не ми, ми не раби
Капец! Майже три місяці вимагали навчання да допомогою гаджетів. а тепер приймаємо закони про заборону моб.телефонів! Ні, нас не подолати! Папірці - наш стиль життя! Жоднлї інноватики! Жодного прогресу! Повернемо у школу чорнильниці та пера для вілпрацювання квліграфічних навичок!
Олекса Позняк
Для раби не ми, ми не раби: дибіли, сер
Коментувати
Для Інни Романівни
Зрозуміла ситуація. Не всі мабуть в темі. Володимир Онацький, який так голосно ратує за скасування ДПА, а там де ДПА, там і ЗНО рядом. Причому, проти ЗНО, шановний Володимир агітував і раніше, в минулі роки, коли і мови не було за коронаврус. Цікаво інше, шановний Онацький, який такий борець за здоров’я нацїі, і займаючи посаду завуча 143 гімназії м. Києва, Володимир є також і модератором сайту "Освіта.юа ". Про що це говорить!? А тут взагалі все доволі просто. Вся ця агітація проти МОН вміло керована. Простий приклад, в даному блозі Володимир має один нік, в інших підібрані інші імена. І складається яскрава картина нібито масової підтримки. Політбюро відпочиває. Звичайно, є безліч питань до Міністерства Освіти і критика повинна мати місце. Але, коли ця критика спрямована на тотальну дискредитацію галузі виникає два конкретних запитання. 1 Чи має право така людина і надалі працювати в системі МОН. 2 Чи має право даний сайт носити назву "Освіта" і чиїм інтересам він слугує.
Олекса Позняк
Для Для Інни Романівни: яка ти тупа.Де ДПА а де ЗНО. Це що вгороді бузина а в Києві дядько. Знаєш, я вперше бачу таку дурнувату.Геть від дітей, уліс іди недорозвинуте
Коментувати
Чернега іванко
Гірше Мандзій може бути лише Совсун. Ця взагалі живе на Луні. Волі на трьох- готова все трощити. Знищувати. При тому на біле буде впевнено казати чорне.
Eugen Zimmermann
Для Чернега іванко: Там ума - стояти під універом з папірцем проти Портнова, та надбати чималенький будиночок, та теліпаючи язиком, не сказати нічого конкретного та по ділу. Ось що депутатство животворяще робить!
Коментувати
Степан із Львова
Совсун , прочитай хоч один урок чи лекцію , коли діти смикаються із телефонами. Англія, Росія, Німеччина давно це зробили... В Украіні заборона була ще років 15 назад , а потім ви з Квітом це попрали. Шкідники.
захар
Почему тогда учителя без конца выходят чтобы по телефону поговорить?
Пані біжу
Для захар: бо їм коханий чи кохана дзвонять. А тобі хто?
Eugen Zimmermann
Для захар: у тебе і пруфи є, звісно?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!