Віктор Громовий: популярних реформ не буває!

Доки ми цього не зрозуміємо, наш заіржавілий освітянський «паротяг» так і стоятиме на узбіччі цивілізації

Віктор Громовий: популярних реформ не буває!

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Андрій Ніцой нагадав про передвиборчу програму Віктора Ющенка 2004 року «10 кроків назустріч людям».

Я тоді разом із Павлом Хобзеєм працював над розділом, який стосувався питань реформування освіти.

Ми подали ретельно розроблене бачення радикальних змін, але...

Просто очманіли, коли прочитали в офіційно оприлюдненій програмі пункт «поновити 10–річний термін навчання у середній школі з 5–бальною системою оцінки знань».

Побігли до керівника штабу за поясненнями. Нам сказали, що це лише гра на публіку. Хтось із соціологів провів дослідження і з'ясував, що саме це народу «наравіцца». Заспокоїли: звісно, ніхто не збирається виконувати цю дурню, це просто політтехнологічний крок.

Окрім цього, у програмі були й інші суто демагогічні пункти про те, що «кожна дитина, незалежно від майнового стану батьків, зможе отримати якісну освіту» та буде відновлена «повага у суспільстві до Вчителя» та «гарантована освітянам зарплата, не нижча середньої по промисловості».

І навіть уже зовсім по-пролетарськи звучав пункт про те, що слід «забезпечити пріоритетне право отримання вищої освіти за бюджетні кошти дітям із малозабезпечених сімей».

Написали його, попри те, що волав: люди, освіту не можна отримати, її можна лише ЗДОБУТИ, якщо є клепка!

Ну а потім освіту віддали соціалістам (бо квота!), а Станіслав Ніколаєнко став найпопулярнішим міністром освіти за всю історію незалежної України.

Я не жартую. Подивіться результати опитування «Хто є найкращим міністром освіти у новітній історії».

56%, Карл, назвали саме його.

Чому я про це згадав?

Кілька років тому робив інтерв'ю для порталу «Освітня політика» з новопризначеною очільницею МОН і почув фразу, яка просто вбила наповал: ми будемо робити лише те, що приречене на популярність!

На перший погляд, гарно звучить, але проблема в тому, що популярних реформ не буває! Ми ж чудово знаємо до чого призводила реалізація на практиці популярних лозунгів на кшталт «Земля — селянам, фабрики — робітникам»!

Міністра, який візьметься робити не популярні, але справжні реформи, проклинатимуть сучасники, й лише нащадки через кілька десятиліть поставлять пам'ятник на подвір'ї МОН. Така реальність...

Доки ми цього не зрозуміємо, наш заіржавілий освітянський «паротяг» так і стоятиме «на запасном путі» на узбіччі від магістральних шляхів розвитку цивілізації.

Оригінал

Освіта.ua
28.04.2020

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
85% солоденьких посад у міністерстві ніяк не будуть сприяти справжнім реформам.
Olga
Реформа може бути популярною чи ні але вона ободязково має бути адекватною. За час вчителювання пережила декілька реформувань. І коли тепер чую про чергові новації, перш за все думаю, чи витримає їх мій гаманець. Вимоги до матеріального забезпечення все вищі, а видатки на освіту все менші. Ось і доводиться вкладати власні кошти. А позиція відділу освіти одна: "Держава вам платиь же зарплату".
О. Руденко
Думаю, що не одного мене тошнить від цих реформ. Мені , моім друзям - вчителям не реформи потрібні , а НОРМАЛЬНЕ , людське життя. А оці біси- громові, бєлі, стадні, новосади... знущаються з людей, яко Гітлер чи Сталін хочуть нас зробити «щасливими», реформованими. НЕ ХОЧУ! Хочу жити по людськи.
Брехнею не проживеш
Прочитав текст Громового. Повний зашквар. Він висміює зарплату вчителя на рівні середньоі в промисловості, доступ до освіти дітей із незаможних сімей, турботу про вчителя.... Згадує(як баба молодою була) , як вони із Хобзеєм програму реформ писали... Ну був львівський дует: Хобзей - Гриневич 3 роки при владі Мон — що зробили? Де за 85 млн освітянська інтернет -платформа, скільки надрукували недолугих підручників (откати не забули!!), розвалили педосвіту, обдурили нас педагогів із зарплатою ( де три мін зарплати- 3•4,7=14,1тис).... Рехворматори хрінові.
Eugen Zimmermann
Вікторе! Ну от по ділу почали, а закінчили, як водиться. Чи вам хтось приплачує, щоб ви чи не в кожному своєму дописі буцнули труп Радянського Союзу?
Pravda
Для Eugen Zimmermann: Не только Громовому за это приплачивают,но и Белому. Действительно колько ж можно " буцати труп Радянського Союзу"?
Сонцева
СРСР- це не труп,це горда І величава скульптура, на яку ще довго будуть молитись люди всього світу. А таке г.о , як громовий не достойне навіть кривого погляду.
Коментувати
совесть
Так головна реформа освіти наразі (та років зо 20 останніх) виглядає так - за ваші гроші "любой капріз". Прагнеш Вищої нормальної освіти, середньої нормальної, дошкільної - плати (няня-гувернантка, репетитори, приватний внз, бажано за кордоном). І все при тому, що роботи для пересічного громадянина немає, або ще "краще" - за копійки працюйте... "Чудові" умови для розквіту освіти, реформувати неперереформувати (5 б. чи 12 б., 11 років чи 12 років навчатися, друкувати непередрукувати ті підручники, бюрократизувати неперебюрократизувати діяльність). Це про такі кроки назустріч людям ви пишете. Ще й дивуєтеся любові до соціаліста - міністра? Так яку країну Ви будуєте, політики, журналісти-піарники? Правда, у Конституції все написано. Але кому вона потрібна, якщо ще є чим розжитися при владі. Де тієї мудрості (МУДРОГО) знайти, щоб умовити пацієнта вживати гіркі пігулки для повернення до життя? Та він і сам вже погодився на важке лікування, так тепер закуплені ліки кудись поділися...
Вчитель математики
Якщо пропонована реформа щось реально покращує, то чому вона конче мусить бути непопулярною? Де логіка у ваших словах? Дуже прикро, що ось таких громових допускають до реформування освіти. І не надійтеся, що нащадки вам поставлять пам’ятник. А щодо 10-річки, то я не закликаю до повернення до неї, але не така вона вже й була погана. Принаймні математики за неї було 6 уроків на тиждень, а у пропонованій 12-річці цим і не пахне. І чим вам, до речі, не сподобалася гарантована освітянам зарплата? І чи не ви з Хобзеєм стояли у витоків "оптимізації" сільських шкіл? Колись батько казав мені, що у людини мають бути задуми і роздуми. То ж, якщо у пропонованих реформах будуть лише задуми, популярними вони не стануть ніколи. Як і їх самовдоволені автори.