В. Онацький: про інтимність та звітність в освітньому процесі

У нас школа – це відкритий простір, де завжди на урок може прийти завуч чи директор і навіть батьки

В. Онацький: про інтимність та звітність в освітньому процесі

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Тривалий час точаться дискусії щодо питання законності адміністрацією школи та батьками відвідувати уроки вчителів та встановлення відеокамер у навчальних кабінетах.

Ще у 2013 році, коли я був модератором на сайті Osvita.ua, у нас була запекла дискусія навколо цього. Пізніше я неодноразово повертався до цієї теми, аргументуючи правомірність та доцільність і відвідування уроків, і навіть встановлення відеокамер.

Скажу ще раз: у нас школа – це відкритий простір, де завжди на урок до вчителя може прийти завуч чи директор і навіть батьки (у супроводі адміністрації), а відеокамери у коридорах та кабінетах вже давно нікого не дивують.

Противники такого підходу на форумах зазначали: «На уроці між учителем та учнем виникає особлива психологічна атмосфера довіри, взаємної поваги та порозуміння. Ви спілкуєтесь удвох, та раптом підходить хтось третій. Як ви почуватиметесь? Присутність сторонньої людини на уроці – це завжди напруга, додаткова нервозність. Присутність батьків лише шкодить освітньому процесу, адже на уроці майже інтимна обстановка».

Ця дискусія могла б довго тривати, якби саме короновірус не вніс свої корективи. Уже кілька тижнів всі педагоги країни працюють перед відеокамерами, а за їхньою роботою спостерігають батьки та адміністрація. Так що там з інтимністю освітнього процесу? Нікому інтимність не зіпсували, ніхто не скаржиться на присутність батька, матері дитини чи відеокамери? Усе нормально?

Ми змогли адаптуватися до того, до чого більшість педагогів, здавалось, не була готова ще місяць тому. Молодці, це ще раз підтверджує, що, спілкуючись з молоддю, ми залишаємось молодими, здатними швидко адаптуватись до нових вимог, розібратись у нових технологіях.

Проте днями на форумах усе частіше піднімається питання щодо звітності вчителів про свою роботу під час карантину. Уже в освітянських групах ходять зразки цих звітів, де розписано по хвилинах день вчителя.

Хочу одразу застерегти старших товаришів, дотичних до школи, де я працюю: навіть не думайте переймати такий «передовий» досвід та рекомендувати» нам його до впровадження. Ви ж чудово знаєте, що вимагати від педагогів робити це ми не будемо. У нас складені та затверджені розклади занять класів, де визначено, які форми використовує учитель. Педагоги готуються до цих занять, проводять їх, обліковують, перевіряють роботи, консультують, оцінюють, проводять корекцію, а адміністрація школи, так само, як і батьки, може приєднатись до відеоконференції чи навіть пройти запропонований тест або переглянути презентацію. Ми в курсі справ кожного вчителя, кожного класу і кожної дитини.

Усі знають, що педагогам зараз складно, на підготовку до уроків доводиться витрачати значно більше часу, ніж раніше, тож поважаймо колег і не навантажуємо їх додатковою звітністю, яка не передбачена жодним нормативно-правовим актом.

Оригінал

Освіта.ua
21.04.2020

Популярні блоги
І. Лікарчук: педагогам шкіл не повинні урізати зарплату Чому скорочення бюджетних видатків у освіті потрібно робити за рахунок тих, хто проводить уроки?
Тамара Горіха Зерня: ми втратимо багато абітурієнтів Держава б мала зараз максимально спростити умови вступу і розширити державне замовлення
О. Істер: спрощена процедура ЗНО вимагає корекції Пропозиція «випускники складатимуть мультипредметний онлайн-тест» вимагає корекції
І. Лікарчук: українська система ЗНО стала на шлях стагнації Врятувати систему ЗНО від краху чи зникнення зможуть лише нові команда та технології
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олена
Шановний пане Володимире Онацький,я, як заступник директора школи з НВР, завжди слідкую за Вашими публікаціями, не один раз задавала питання на сайт Osvita.ua,на які Ви завжди давали компетентні відповіді і методично грамотні рекомендації. Хід ваших думок , як керівника-практика , дуже часто іде всупереч заангажованим ідеям освітньої еліти. Радує Ваше бажання захистити Вчителя ! Дякую за це ! Сьогоднішня стаття знову" в десятку". Хотіла поділитися своїми думками з приводу дистанційного навчання, за термін якого школи випробували і освоїли всі можливі способи дистанційного навчання дітей , на які був спроможен розум вчителя і можливості батьків. Назло всім результат є. Програму майже виконали!!! Але початок цього тижня показує , що вже і батьки , і діти вибилися із сил. Я пропоную цей тиждень зробити останнім. 1-8,10 класи відправити на канікули,а закінчити навчальний рік у вересні з усіма заліковими роботами, як має бути. А учням 9 класу і 11 видати документи по річним оцінкам. Напишіть, що ви думаєте з цього приводу. Дякую за увагу !