![]() |
ЗНО є набагато важливішим, ніж можливі 10% впливу «середнього балу», який ніколи не був об'єктивним |
В. Бєлий: «усе геніальне просто» у період пандемії
Автор: Володимир Бєлий, екс-заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.
Буде дуже дивним і далеким від здорового глузду, якщо:
- по-перше, одинадцятикласники не вийдуть з масовим запитом до МОН на рішення про відміну цього року «середнього балу»;
- по-друге, якщо МОН не піде їм назустріч.
Попри пріоритетність декларації «Головне - це здоров'я наших дітей» психосоматичне перевантаження домашніми завданнями від «онлайн» освітнього процесу у наших випускників з 25-ма «обов'язковими» предметами зашкалює, чим повністю перекреслюються як турбота про здоров'я, так і принцип планування навчальних зусиль, де ЗНО, на які орієнтуються випускники, є визначальними.
Крім того, саме ЗНО є набагато важливішим, чим можливі 10% впливу «середнього балу», який фактично ніколи не був дійсно об'єктивним показником.
Ще раз підкреслю, що мова про випускників, результати ЗНО яких завжди були мірилом не лише кожного з них, а й опосередкованим індикатором ефективності діяльності закладу та державної системи освіти загалом.
Не менш наївним буде впевненість МОН у тім, що їхнє прохання не перевантажувати учнів стане більш вагомим, ніж позиція окремого вчителя, що його предмет є «найзначимішим для формування особистості всіх його учнів».
Це таке ж невідворотне, як і формула – «Тут на автотрасі / вулиці / у дворі Я, сержант, є головним і все вирішую саме Я!»
Освіта.ua
21.04.2020