Олександр Мірошниченко: про нові міфи в освіті

Учителі, учіться працювати з новими технологіями, не бути лохами в питаннях юридичних і захищати свою професійність

Олександр Мірошниченко: про нові міфи в освіті

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

У зв’язку з численними помилками в онлайн-уроках почали продукуватись численні міфи в якості виправдання. Як людина, яка має професійне відношення і до телебачення, і до кіно, і до навчання, хотів би проаналізувати ці міфи.

1. Міф 1 «Усе це волонтерство – тому не критикуйте, а дякуйте»

Чесно кажучи, у мене є великий сумнів щодо безкоштовності. Бо тут виникають питання. Якщо дійсно вчителі нічого не отримують за запис цих уроків – це ненормально. Кожна робота повинна оплачуватись. Бо оплата передбачає відповідальність за результат. Так що позитиву в безкоштовності немає жодного. Але є великий сумнів у правдивості цього твердження. Заради чого? Питання не в рахуванні чужих грошей. Питання в тому, за якими ознаками обирали саме цих вчителів? У нас є багато професійних педагогів, які давно займаються онлайн-уроками, мають досвід у цій царині. Чому не залучали їх? Схоже на звичайнісінький «розпил бабла» під красивим соусом. Тому не варто вимагати подяки. Якщо це волонтерство – потрібно було вибрати найкращих. Якщо це за оплату – потрібно вимагати якості.

2. Міф 2 «Кожен може зробити помилку»

Може, звичайно. І вчитель, і учень. Але потрібно розуміти, що саме тому завжди, на всіх зйомках присутній РЕДАКТОР. Його функція і полягає в тому, щоб помічати помилки та виправляти їх. Тим більше, що це не прямий ефір, і перечитати-перезняти помилку - це пара хвилин. Значить, редактори були відсутні. І тут знову повертаємось до теми «розпилу бабла». Якщо проект волонтерський – можна було кинути клич, і на волонтерських засадах залучити фахівців-редакторів. Якщо ж це все-таки оплачуваний проект – значить, гроші на редактора просто зникли в чиїхось кишенях.

3. Міф 3 «Занадто багато знімали – тому не встигали виправити помилки»

Занадто багато – це скільки? Теоретично кожен вчитель повинен бути привчений проводити 6-7 уроків підряд. З реальними живими дітьми. Де зусилля ідуть ще й на власне дітей. При зйомці цього немає. Отже, запис навіть десяти уроків підряд – це, звичайно, складно, але не критично. Тим більше, якщо є можливість зупинитись, перечитати, перезняти.

4. Міф 4 «Професійність проекту»

Тут потрібно дещо пояснити. Світ телебачення-кіно дуже тісний. Тут всі все знають про проекти іншого. Ми всі пересікаємось так чи інакше, допомагаємо. Існують спеціальні групи спеціалістів, де обговорюються фахові проблеми, шукають виконавців. Про цей проект інформація була нульовою. За чутками, це стовідсотковий продукт КВАРТАЛУ. Зараз людям, які не дуже розуміють, як все відбувається, згодовують фігню в стилі «ми не встигали монтувати, тому багато помилок, і не було перевірок». Панове! Це повна маячня! Це не фільм і не серіал! Це один план, знятий з однієї точки! Це елементарний монтаж, який може зробити навіть мій 12-ний річний син. Для якості потрібен комп’ютер та редактор поруч для перевірки. І все. Не вистачало людей? У таких випадках кидають клич, і колеги допомагають. Тим більше, що більшість зараз сидить по домах і можуть вдома прекрасно монтувати. Це не зробили. Чому? Знову випливає тема «розпилу бабок»

5. Міф 5 «А що ми могли зробити?»

Ось тут побажання до самих вчителів. Привчайтесь жити в законодавчому полі. Вас запросили? Добре. Ви підписали контракт на ці передачі? Ні? Бо вам навішали на вуха локшину з пафосом? Так тим більше ви мали право вимагати підписання контракту з обговоренням всіх умов. Чи все ж таки ви щось підписували, не читаючи? Чи вам просто давали гроші в конверті? Я не знаю відповіді на ці запитання. Але це урок для всіх. Хочете не мати негативних наслідків? Робіть все за законом.

6. Міф 6 «Залучили не кращих, а кого могли знайти»

А шукали? Це повна маячня. Достатньо десять хвилин присвятити Гуглу, щоб знайти вчителів, які є профі в онлайн-навчанні. Знайти їхні координати – теж не проблема. Цього не зробили. Чому? І ми вкотре повертаємось до «розпилу бабла».

Отже, висновок простий. Абсолютно непрофесійно зроблений проект, у якому вчителі стали і винуватцями, і жертвами. Скільки конкретно було відмито бабок і хто їх отримав – це питання слідства. Але не при цій владі. Думаю, у свій час ми всі дуже здивуємось сумам, які виділялись на це псевдоволонтерство.

Моє побажання вчителям. Вчіться! Вчіться працювати з новими технологіями. Вчіться не бути лохами в питаннях юридичних. Вчіться захищати свою професійність. Бо ви ж повинні бути зразком. І для дітей, і для батьків…

Оригінал

Освіта.ua
10.04.2020

Популярні блоги
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Психолог Никодим
Панове освітяни...Не купуйтесь, то троль такий, ви просто гляньте на сторінку аФФтора у фейсбук. 1.Клоун 2. ( забанено ) 3.Далі коментарі зайві, не корміть того троля (Троль — у скандинавському фольклорі, скандинавській міфології та скандинавських казках це потворний карлик або гігант чи демон — антисоціальне, сварливе та невдале створіння, яке робить шкоду.) https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%BE%D0%BB%D1%8C Фото, до речі, дуже схоже на пана "актор, режисер, драматург". Схоже, що ата мераме оті.
Антон
Когда человек, который ничего не понимает в сфере образования (и очень мало известен кому-то в сфере искусства))) начинает рассуждать об образовании, то это вызывает или саркастическую улыбку, или сожаление, или... ( в зависимости от характера). Но в любом случае есть понимание, что серьезно относится к его постам просто нельзя.
Werty
Для Антон: ви про Мандзій чи Новосад?
Коментувати
Тетяна
Автор, обурений чужими помилками, зробив не менше десяти сам!!!! Те, що він не є філологом, , не виправдовує. Колода у своєму оці залишається актуальною!
Тетяна
А мені не сподобалось, коли вчитель наголошує про якісь перетворення, чи факти, які було б корисно побачити на дошці, в цей момент на екрані крупним планом обличчя вчителя
Олександр
дійсно, організація цього процесу припаскудна. при чому потрібно зовсім не так багато докласти зусиль, щоб все було набагато краще.
Tetiana Shilo
читала багато всякої маячні Мірошниченко, але це той випадок, коли я повністю розділяю його думку, крім хіба що однієї. я більш ніж впевнена, що вчителі за свою роботу, не отримали нічого крім геморою. отже знову ж таки Мірошніченко вірно каже, пора перестати бути лохами і безвідмовними рабами.
Tet-a-tet
Навіть волонтерство має виконуватися якісно, або краще не берись.І не кожному можна робити помилки і то які. А як хірург відріже вам не те, тоді що? Телебачення віднеслося не професійно, подумали, що на халяву і оцет солодкий. А що ми могли зробити? Не вмієте - не беріться.Чим робити яби-як, краще нічого не робити. Тому і маєте шквал критики,заробили, то і отримуйте!
Критик
Интересно,почему данный автор не пишет статьи на свои профессиональные темы? Или там всё хорошо? Рассказал бы нам,непросвещённым, о шедевральном произведении под названием " Кузюка", а также украинских фильмах,на которые затраченных миллионы,а в прокате они не окупились? А,господин Мирошниченко? Или Вы " экспертируете" только в других областях,но не в искусстве и культуре?
просто вчитель
Пане Мірошніченко, чому б вам не зайнятися дослідженням ляпсусів на телебаченні,в кіно,театрі. А то те, що ми щодня чуємо з телебачення,то це сприймаємо як норму і ніхто не здіймає галасу. А про те, що вчитель обмовився ( я не бачила того уроку,але не повірю,що вчитель не зміг виконати простої математичної дії) не говорить хіба що лінивий. Прикро,що ще й колеги з коронами на голові долучаються до такої "важливої справи" - перемивання кісточок своїх колег.
Вчитель
Для просто вчитель: Мова у статті не стільки про вчительські помилки, як про організацію цього проекту, який було анонсовано як супер, до участі у якому було запрошено кращих вчителів.
JUS
І що що кращих, вони від цього не перестали бути людьми. З правом на помилку, як і всі інші. Тепер всі вчителі 1000 раз подумають, перед тим, чи варто записувати відеоуроки.
Коментувати
наталія
якби першою фразою була:"Отже, запис навіть десяти уроків підряд – це, звичайно, складно, але не критично. Тим більше, якщо є можливість зупинитись, перечитати, перезняти." о далі і не читала б. я не можу провести якісно більше 6ти уроків підряд. мабуть, я не достатньо профі(((
Владислав
Да, абсолютно все верно. Наняли каких то студентов, чтобы сэкономить. Очень неприятно. С другой стороны, я как частный репетитор, очень доволен. Я больше заработаю.
Читач
Розпил бабла, відмиті бабки, згодовують фігню, повна маячня... !!! Різонуло вуха і очі... Це з лексикону гопників та кримінальних елементів чи вже й представників культури (акторів, режисерів, драматургів) також? Не поважаєте владу, вчителів, читачів Вашого блогу - поважайте себе хоча б. Всього доброго.
Андрій Никифоренко
Для Читач: Правда очі коле? Досить уже кришувати крадіїв, аферистів, недоумків з дипломами педагогів. Адже розпил - є саме розпилом, відмивання - відмиванням, згодовування - згодовуванням. І товстим-товстим шаром - некомпетентність. Треба називати речі своїми іменами. І не треба фокусів про якусь "повагу" там, де треба ставити питання про притягнення до відповідальності, про невідповідність займаній посаді, про стягнення.
JUS
Ви шановний не забуваєтесь? Ці люди не займають посади дикторів на телебаченні. Простіше кажучи, вони не були зобовязані робити це, зовсім. Даремно погодились, вдячності нуль, а от бруду...
Коментувати