Ю. Зайцев: про несприйняття права інших на помилку

Усі, хто критикує, самі припускаються помилок або навкруги предмету спору, або ж у синтаксисі й пунктуації

Ю. Зайцев: про несприйняття права інших на помилку

Автор: Юрій Зайцев, керівник проекту «КУРС: Освіта».

Несподівано ключовою «проблемою» країни стали три: де саме проживають білі ведмеді, у якому океані розташовані маловідомі острови, що знаходяться за 20 тисяч кілометрів від нас. Третю я б і проблемою не назвав, так, арифметична описка, виправити яку – справа двох секунд. Однак вона знаходиться в пулі з двома першими, тому й розглянемо їх разом.

Тим більше, «шторм» у мережі вирує неслабий. Вже роздаються заклики до відсторонення від професії тих, що «завинив», їх називають «невігласами». Ще пару кроків - і ми зрозуміємо, хто такі «вороги народу» й звідки вони беруться.

Цікаве спостереження: усі, хто критикує, самі припускаються помилок або навкруги предмету спору, або ж просто у синтаксисі чи пунктуації власних дописів. Іноді висловлюється думка, що в одному місці помилятися можна, а в іншому – зась.

Колись Григорій Померанц написав класне есе у заочному спорі з Солженіциним, у якому є «культова» цитата (мовою оригіналу): «Дьявол начинается с пены на губах ангела, вступившего в бой за святое правое дело. Все превращается в прах – и люди, и системы. Но вечен дух ненависти в борьбе за правое дело. И благодаря ему зло на Земле не имеет конца. С тех пор, как я это понял, считаю, что стиль полемики важнее предмета полемики».

Проблемою нашого суспільства є не відсутність класних, грамотних вчителів, - їх хоч пруд пруди. Тим більше, коли актори, що «завинили», сплять по 4 години на добу, проводячи дистанційні навчання або готуючись до чергового ефіру. Не те, що вони, як і всі люди, іноді помиляються, хай навіть і в публічній сфері.

Проблемою нашого суспільства є несприйняття права інших на помилку; часто – залишаючи це право за собою, коханим. Реакція на загалом мізерні, неважливі речі, тим більше які легко виправити, коли у нас під носом мільярдами дерибанять залишки національного достатку країни, торгуючи посадами.

Проблемою нашого суспільства є бажання «облити брудом», назвати невігласом замість того, щоб з’ясувати причину проблеми, можливо, допомогти виправити її.

Проблемою є відсутність емпатії в суспільстві та нездатність відділити головне від другорядного, зерна від плевел. І небажання вести полеміку спокійно; пам’ятаючи, що її стиль важливіше її предмету.

Оригінал

Освіта.ua
10.04.2020

Популярні блоги
Т. Єфімова: як і чому школа вбиває мотивацію в дітей Чому в школі досі знижують оцінки за відступи, неправильний запис і колір малюнка
О. Бобкова: участь в олімпіаді не має бути примусовою Життя і здоров’я дітей і вчителів є вищою цінністю, аніж результат у олімпіад
І. Лікарчук: олімпіади - традиція совкової освіти Жодним законом чи нормативним документом обов’язковість участі школи у олімпіадах не передбачена
О. Українець: ЗНО з літератури дійсно не потрібне Шкільна програма передбачає читання текстів і біографій, а не вивчення літератури, і це дві дуже різні речі
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Здесь уместнее привести в пример "Стиль спора" М. Жванецкого. В итоге, оказывается: "Кого интересует мнение человека лысого и с таким носом?"
Андрій Никифоренко
Оконфузившись, самое то - начать надувать щеки и морщить лоб. Можно еще из Федор Михалыча что-нибудь подогнать - душещипательного (ну, там, про слезинку и т.д.), или из Книги книг (ну, хотя бы - про грешницу и камнеметателей) - очень заходит. И, конечно, про олигархов важно не забыть. Дескать, они у нас под носом мільярдами дерибанять, а тут - какие-то загалом мізерні, неважливі речі... Ведь предмет - просто фу-фу. Что ж он стоит? кому нужен? а Вы, кажется, люди довольно умные, владеете сведениями образованности.
В -вибірковість
такими нас зробила система. Вчителі акцентують увагу на кожну помилку. Пам"ятаєте "Робота над помилками" Кожне закреслення, виправлення зараховується помилкою. Неправильно написаний приклад (кома не під комою)-помилка,.. В інституті кожну помилку розбирають на семінарах і практичних... Урок, на якому заступник присуній чи директор - називаються ВСІ помилки. Страшною помилкою вважається закінчити урок раніше дзвінка чи після нього. відкритий урок з методистом із методкабінету, який жодного дня не працював у школі. Боже борони помилка. все кошмар, крик, гвалт, увесь район знає і всі обговорюють оту помилку.... А виявляється помилки робити не страшно. Можна в контрольній робити (ніхто не знає в яких умовах дитина готувала уроки. Можливо у неї однокімнатна квартира, в родині 6 дітей і вона просто немала де сісти і повторити домашнє звдання, а зранку немала що їсти. Кому цікаво як вчитель готувався. Можливо чоловік учора був п"яний і робив до ранку скандал. Але їм ніхто не пробачав
KVP1248
Нескінченність, яка лежить в основі будови реальності, робить появу помилок невідворотною. Важливо лише помилки вчасно виявляти та виправляти. В навчальному відео це дає можливість виявити учнів, які не критично, механічно сприймають матеріал. Люди часто замість емоційного вибуху, зв’язаного з сприйняттям основної ідеї, до чого вони не здатні, фокусують свою увагу на другорядному. Як сказав ще М.Жванецький: «В самый критический момент спора попросите предъявить прописку…». Хороший бухгалтер в своєму звіті завжди допускає дві незначні помилки, одна на початку звітного періоду, друга в кінці. Це дає змогу за рахунок невеликого штрафу, за помилки які виявив «щасливий» контролер податкової, чи іншої служби, уникнути більш глибокого аналізу і нервового напруження.
JUS
Стаття достойна, від розумної, грамотної людини. Дякую. Друкуйте більше виважених думок.
Tet-a-tet
Мене також вразило невігластво вчительки, яка сказала з екрану, що на Заході Австралія межує з Атлантичним океаном. Та хоч би на карту дивилася, якщо пам’яті не має. Кожен має виконувати свою роботу якісно, хіба не можна переглянути урок в запису, а лише потім видавати в ефір? Що би ви сказали на таке, якби хірург відрізав вам не те, що було потрібно? Як ми маємо допомогти цій вчительці вивчити географію, вона ж педагог, вчилася на те спеціально?
география
Для Tet-a-tet: Слово "немає" пишется вместе. Стыдно! Вы же педагог! Разве нельзя перечитать свое сообщение прежде чем отправить? Таким как вы хирурги должны языки подрезать!
О
земля плоская если что
JUS
Для Tet-a-tet: щодо хірурга, неприємно, але вони також помиляються. Кинути камінь, ви будете мати право, якщо самі ідеальні. А це неможливо, доведено більш ніж 2000 років тому)
Коментувати