В. Онацький: карантин - час для відповідального навчання

За умови відповідального навчання під час карантину не буде необхідності в навчанні дітей в червневу спеку

В. Онацький: карантин - час для відповідального навчання

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Карантин: час для відповідального навчання.

З великим нетерпінням освітянська спільнота чекала на виступ пані Любомири Мандзій, який мав би стати дороговказом для подальших наших дій. Дочекалися і зрозуміли: йдемо правильно, робимо все, що можемо, розвиваємося, вчимося і вчимо, не втрачаємо оптимізму, і все буде добре.

Міністерство, звісно, може наплодити багато всіляких вказівок та інструкцій, але за законом школи автономні, і в школах за все відповідає директор. Саме від директора, від того, як він налагодить комунікацію педагогів із батьками та учнями, і залежить чи з користю пройде карантин для учнів, чи це буде просто час утрачених можливостей.

Тож про які можливості мова?

Перше, найголовніше, - це реалізації принципу «Мій дім – моя фортеця». Ще ніколи члени родини не проводили стільки часу разом. Ми весь час кудись поспішали, весь час говорили, що хотіли б більше побути зі своїми рідними, дітьми, батьками. І ось тепер таку можливість маємо: сам-на-сам з донькою, сином, дружиною, старенькими батьками. Хтось радіє цьому спілкуванню, а для декого воно – справжній тягар. Лунають навіть закиди на адресу вчителів: «Чому я маю виконувати роботу вчителів! Може, вони поділяться зі мною своєю зарплатнею, адже я не маю вчити дитину!» Але ж це наші родини, наші близькі, наші діти.

Карантин – це час для розвитку та саморозвитку, коли можна навчити дитину прибирати та доглядати за своїми речами, разом готувати сніданок чи вечерю, разом читати, грати в шахи тощо. Це час, який можна присвятити формуванню у дитини відповідального ставлення до навчання.

Відповідальне ставлення до навчання – це дуже важлива навичка, яка має бути сформована у кожної дитини. Однак батькам дуже часто не вистачало часу долучитися до формування цієї навички, наслідки цього – неможливість дитини сконцентрувати увагу на завданні, самостійно працювати, шукати варіанти розв'язання задачі. Мріяти легко та приємно, думати – складно. Саме задача батьків сформувати у дитини розуміння того, що для батьків навчання дитини, її успіхи, прогрес її розвитку, нові знання, уміння – це важливо. Народна мудрість каже: «Як не навчив батько, то не навчить і дядько», і це правда, бо батьківське слово, батьківська настанова, батьківський приклад – то найголовніше.

Безумовно, педагоги сприяють формуванню відповідального навчання дітей. З першого кроку дитини в школі вони працюють над цим, даючи настанову, прописують кожній дитині в зошитах палички, кружечки, буковки і далі, далі, далі. І зараз, в умовах карантину, педагоги роблять все, щоб бути не лише на зв'язку з дітьми, а й вчити їх, консультувати їхніх батьків. Скайп, відеоконференції, Ютуб, тести, платформи дистанційного навчання – все це в арсеналі наших вчителів. Є розклад занять, є розділ «Дистанційне навчання» на сайті школи, де кожен може побачити, що і як дистанційно вивчається.

Окремо, хочу сказати, що карантин – це рідкісна можливість одинадцятикласникам підготуватися до ЗНО. Закриті розважальні заклади, припинено роботу транспорту. Можна зосередитись на обраних трьох предметах. Саме час удосконалити свої навички завдяки написанню висловлювань, повторити навчальний матеріал за минулі роки, який теж потрібен для успішного проходження тестування. Я точно знаю: якщо одинадцятикласник напише десять есе на задані вчителем теми, прочитає роботи своїх однокласників, разом з педагогом проаналізує їх, то він з легкістю впорається з цією частиною завдання. Саме зараз майбутні абітурієнти можуть перечитати твори, які не відклалися в пам'яті, разом з вчителем розібрати завдання ЗНО минулих років. Навіть підготовчі курси перейшли на дистанційне навчання, і не потрібно витрачати час на поїздки містом до ВНЗ, щоб відвідати заняття. Викладачі віртуально приходять додому до абітурієнтів.

Ми всі сподіваємось, що ситуація покращиться, і ми всі вийдемо з карантину та надзвичайної ситуації живі та здорові вже в кінці квітня. Закінчаться весняні канікули, школи продовжать дистанційне навчання, і навчальний рік закінчиться, як і заплановано, у кінці травня.

Однак можуть бути й інші варіанти. Наприклад, карантин закінчиться в травні. Тоді навчальні заклади розпочнуть з очного закріплення того матеріалу, який учні опановували дистанційно.

Пані Любомира Мандзій звернула у своєму виступі увагу на найгірші варіанти розвитку подій. Усе правильно. Навчальний рік має закінчитися до 1 липня. Однак дату закінчення навчання за законом визначає сам навчальний заклад. При цьому варто враховувати умови, як буде проходити дистанційне навчання в період карантину.

Батьки є учасниками освітнього процесу, а тому варіанти організації дистанційного навчання та можливого навчання в літній період має бути організовано з урахуванням їхньої думки. Ми ж виходимо з того, що при відповідальному навчанні під час карантину у нас не буде необхідності в навчанні дітей в червневу спеку.

Оригінал

Освіта.ua
27.03.2020

Популярні блоги
К. Спітковська: навіщо тримати випускників у заручниках? Потрібно відмінити ДПА в 11-х класах, аби розвантажити пункти тестування для складання ЗНО
І. Кузнецова: віртуальний світ втомлює або Бобік здох Віртуальний світ - неприродне середовище для людини, і при тривалому перебуванні перевантажує мозок
В. Бондаренко: ще раз про ЗНО у поточному році Пропоную МОН прийняти обдумано-революційне рішення – не проводити ЗНО у цьому році
В. Онацький: ДПА-2020: чергові «новації» від МОН МОН щодня отримує численні звернення з вимогою скасувати ДПА, однак залишається на своїй позиції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчимама
А якщо дуже чесно, не кривлячи душею, то дистанційне навчання в початковій школі - це профанація і дурня. Батьки повідправляли дітей до бабусь, діти сидять в селах, мобільний інтернет ледве вистачає на смс - повідомлення. На звязок з 40 учнів виходить 6-8. Що вивчили за карантин? Вийдемо на уроки , ущільнимо і все вивчимо. Самі діти можуть читати мотеріали літературнрго читанняю.
vvv
Для Вчимама: ну це не проблема вчителя - паганий інтернет. це питання до місцевої влади і провайдера. це вони повинні організувати.
Коментувати
Н.Сорока
Мандзюк дуже слабо виступила, пальцем грозила , як теща зятю. Нічого особливо не сказала, подумала вслух про наше майбутнє. Хоче в міністри. Уряд буде Львівський увесь.Ура!!!
vvv
Для Н.Сорока: мені головне, щоб не рагулі. а нормальні западенці. хочу їх попробувати, бо кугути і малороси вже себе показали.
Черкаси
Львів‘яни і є рогулі. Назвіть хоч одного толкового , хто успішний ? Гриневич, Квіт, Вакарчуки, кубів. Одні понти і бажання щось поцупити. І гординя....
Антон
Це - точно.А ще -повна некомпетентність ,тупість,невміння зв’язати і двох слів і відсутність буд-якого плану чи хоча б якихось очікуваних результатів.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!