І. Лікарчук: про обрізання фінансування освітніх програм

У цій ситуації не лише бюджет освітніх програм повинен стати основним донором коштів

І. Лікарчук: про обрізання фінансування освітніх програм

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Читаю слізні коментарі про обрізання фінансування освітніх програм. І думаю про таке.

Перше. Для того щоб ВИЖИТИ, потрібні кошти. Насамперед, на медицину. Їх потрібно десь брати. Хоч у цій ситуації не лише бюджет освітніх програм повинен стати основним донором.

Друге. Чи потрібно в сьогоднішніх умовах і в тій перспективі, котра нас чекає потім, вкладати освітні гроші туди, куди їх вкладали до сьогодні? Сьогодні левову частину освітніх коштів потрібно НЕГАЙНО спрямувати на розвиток ІТ-технологій ДЛЯ ОСВІТИ, створення реальної електронної освітньої платформи, електронних підручників, інших цифрових сервісів для забезпечення цифрової освіти.

Вибачте, але в еру цифрових технологій витрачати мільйони для придбання друкарського обладнання, щоб виготовляти тестові зошити - то це абсурд і марнотратство.

Або на сертифікацію вчителів у тому варіанті, у якому вона існує.

Або - видання державним коштом десятьох назв підручників із одного предмету для одного класу.

Або - на створення та утримання нових установ типу Інституту розвитку освіти, зберігаючи аналогічну стару – ІМЗО.

Чи це не марнотратство? Перелік можна продовжувати іще. Справа не в ньому. Справа у бажанні і здатності приймати рішення на перспективу. А от із цим складно.

Гасимо пожежу. Але і це робимо не дуже вправно.

Оригінал

Освіта.ua
27.03.2020

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олекса Позняк
Толково. З задоволенням читаю майже кожну статтю. Добавляю- Заради економыъ та розженыть ви вже районо-облоно трутнів і корупціонерів. Цікаво хоч один з цих суперметодистів піде у школу?