К. Спітковська: якою буде освіта після канікул?

Умови, у яких ми опинились, - це виклик для освітян, але вони готові до змін, більшість готова

К. Спітковська: якою буде освіта після канікул?

Автор: Катерина Спітковська, директор гімназії №107 «Введенська».

У нас, колеги, є ОДИН тиждень, аби придумати, ЯК це все буде функціонувати. Одне зрозуміло, що освіта ніколи не може бути такою, як до цього карантину. Я ,наприклад, відчуваю, що страшенно відстаю від своїх учнів. Мені хочеться опанувати якісь нові платформи, ресурси, а я реально не встигаю всього і зразу, а якщо щось роблю, то і хвилююсь, і нервую, ЯК це сприймають сучасні діти. Проте, треба сказати, що вони підтримують всі інновації і, як на мене, ми всі стали навіть ближчими, бо випробування об’єднує.

Дистанційне навчання дистанціювало нас і позбавило такого дорогого щоденного спілкування, яке ми раніше, можливо, не цінували. Опинившись сам-на-сам із самим собою, ми зараз типу кожен сам за себе. З одного буку , це ніби свобода, але свобода - це завжди відповідальність.

Дистанційне навчання оголило всі нерви і зробило видимим всі слабкі місця в системі освіти і в процесі навчання, причому не тільки у вчителів, а й дітей.

Ось я про що подумала: під так званим дистанційним навчанням у нас утворився простір з індивідуальним дистанційним навчанням кожного учня, що призвело до аритмії в системі, бо навчання, консультації та зв’язок з учнями/вчителями/батьками перейшов у цілодобовий режим. Так не може бути, тому що це просто фізично неможливо, важко і, зрештою, призведе до апатії з усіх боків.

Що ми бачимо: є група дітей, яка готова вчитися під кураторством та наставництвом вчителів; є група дітей, яка не може/не хоче нічого робити, просто ігнорує , і їх доводиться штовхати всім, і вчителям, і батькам на подвиг опрацювання матеріалу та виконання завдання; є група дітей, яких батьки відвезли за межі міста, тож там немає зв’язку. Як налагодити навчання кожного? Ух. Це ще той челендж.

По вчителях. Є ті, яким все це легко і з якими дітям цікаво. Вони швидко орієнтуються і створюють класні уроки, використовуючи сучасні ресурси тощо( хоч ці вчителі теж відзначають не 100% «відвідування» уроків учнями). Є ті, які прагнуть опанувати, переосмислюють себе та свою роль в освіті, намагаються. Є ті, кому реально важко, вони не можуть забезпечити повноцінне навчання, бо не мають ресурсів, їм треба допомагати. Тут, на мою думку , спрацює наставництво навпаки: молодь вчитиме досвідчених.

Зрозуміло, що умови, у яких ми опинились, - це виклик для освітян, але вони готові до змін, більшість готова. Впевнена, що і діти мають усвідомити свою відповідальність, хай навіть через відставання і поразки. Чим раніше, тим краще.

Вихід - освіта має перегрупуватися, видозмінитися через історії успіхів дітей та вчителів. Саме вони, успіхи, нам мають показати, ЩО спрацює і стане основою освіти майбутнього.

Що стосується організації процесу...

Однозначно мають бути СИСТЕМА і ПРАВИЛА.

Якими вони будуть? Не знаю, на сьогодні не знаю, але міркую над цим. Ми почали говорити про це з колективом. Нам треба говорити про це і з учнями, і з батьками. В нас є ЛИШЕ ОДИН ТИЖДЕНЬ, аби відповісти на всі питання і встановити правила, бо канікули пройдуть, а «карантин - не канікули» неминучий, і на скільки він затягнеться, не відомо.

Оригінал

Освіта.ua
23.03.2020

Популярні блоги
І. Лікарчук: карантин у системі освіти в совковому стилі Карантин все-таки - це додаткові витрати для кожного, хоча б на оплату доступу до Інтернету
Олександр Мірошниченко: аналіз міфів від освітян В освітньому просторі України побутує певна кількість міфів, які кардинально викривляють реальність
В. Співаковський: навіщо оцінки, що травмують дітей Для відмінників оцінки дуже важливі, адже без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію
Н. Азарова: усім потрібна безвідмовна вчителька Все життя вчителя крутиться навколо правильних відповідей, йому їх краще завчити і довести до автоматизму
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
ольга
Департаменту... Ми дуже гарно можемо кричати: "про що думали раніше" А кричали про шкоду, яку несуть різні гаджети, кричали про доброту, чесність і порядність, кричали про розумне, добре, вічне... Дорогі місцяни, які мають доступ до всього. а що у вас буде, якщо закінчаться гроші на інтернет, якщо батьки не зможуть заробити копійку, щоб вчити дитину у виші. Як вчили мою мама без гаджетів, не знаю, але вона писала без помилок (але як можна вивчити мову, якщо у нас без кінця змінюється правопис). проблем багато, але у Вас "верхнєє образованіє" так що думайте!
Юрій
Дай дитині цяцьку щоб не плакала, а МОНу висмокчи з пальця дистанційну освіту за відсутності: покриття,інструментарію для звязку і головне-вміння хоча б половини освітян в сільській місцевості користуватись цими благами цивілізації. Категорії мають-мама негорюй, але для освіти та бюджету виходить що "горе от ума" якого катма.Молодь вчитиме досвідчених-о вислів! Це нагадує-за себя и того парня. Уявляю що молодь щей Фіг-вам побудує з дощок, щоби таки цю освіту обновити.А пані Катерина не уявляє, що є такі барани (правда очі коле) серед учителів і ІКТ для них довічно нові ворота. І основне: а скільки треба часу для "волонтерів" щоб навчити "досвідчених" і чи вони зі своїм досвідом піддадуться дресировці? А учні нехай чекають, колись-то ця НУШа запрацює, якщо вчергове не склеїть ласти.
Павлович
Попри гучну рекламу київстару та інших провайдерів, якісного Інтернету в сільській місцевості України в 60% НЕМАЄ!. Взагалі. Від слова "взагалі" . Те чудо,що у вигляді 2G існує,може довести своєю швидкістю черепаху до усвідомлення себе рекордсменом з спринту.Те,що Федоров(мінцифри) мекав про 70-ти відсоткове покриття України швидкісним Інтернетом-неправда.
ДепартаментДюсолей
Такі питання треба було ставити вже давно! І працювати на випередження. А, оскільки, ніякої роботи на перспективу в стратегії МОН немає, то відповідно такі результати дистанційної роботи ми і маємо!
Нонyа
Школа у приміському селі. У половини учнів інтернет тільки у дешевому телефоні, у декого є ноутбуки чи компьютери, у інших - ні того, ні іншого. Інтернету у більшості немає, а якщо є, то з низькою швидкістю. Питання: як організувати повноцінне дистанційне навчання?
ми
Пані директорко, ситуація що склалася нині болить усім небайдужим до надання освітніх послуг людей. Але такі речі за тиждень не вирішуються, і Ви як керівник закладу освіти знаєте це краще за інших. Чи просто виникла необхідність щось надрукувати?
Небайдужий
Система і правила!? Я так розумію, що хочеться завалити всіх дурною бюрократією, звітуванням всього і вся. Карантин дав можливість вчителю робити те, що він хоче, дав свободу і пішов розвиток. Але ж ні, давайте за тиждень перетворимо його на раба знов.
Eugen Zimmermann
Все це прекрасно і чудово - нові технології, дистанційне навчання і прочая, і прочая... а ось у нашому районі не те що інтернету - телефонного звʼязку нормального немає! А Департамент одно пише листи - надайте інформацію про забезпеченість інтернетом! Надайте інформацію про можливість надання мобільного інтернету у ЗЗСО району! ТА МАТЕРІ Ж ВАШІЙ ЗДОРОВʼЯ СТО РОКІВ - та відкрийте ж сайт провайдера, та відкрийте ж мапу покриття! З провайдерами потрібно домовлятися про стовідсоткове покриття швидкісним мобільним інтернетом усієї території України, бо це СТРАТЕГІЧНЕ питання! Яке, в чорта, дистанційне навчання??

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!