В. Онацький: як заповнити журнал під час карантину?

Зараз варто не розводити бюрократію, а чекати відновлення занять, чи хоч ясності перспектив їх відновлення

В. Онацький: як заповнити журнал під час карантину?

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Як обліковувати уроки та знання учнів під час карантину?

Перехід учнів на дистанційне навчання породив проблему самого переходу на це навчання, з якою освітянська спільнота успішно впоралася: вчителі проводять онлайн уроки, консультації, конференції, дають посилання на відеоуроки, розробляють завдання для контролю, перевіряють виконані завдання, здійснюють корекцію знань. Але тепер у учнів, батьків і вчителів виникають запитання, а як же будуть обліковуватись дистанційні уроки та оцінки, отримані під час карантину.

У ФБ з цього питання багато міркувань: хтось пропонує записати в журнали всі уроки як проведені та перенести всі оцінки, хтось притримується протилежної точки зору і вважає, що потрібно дистанційне навчання вважати забавкою, щоб діти не вештались по вулицям.

Я ж вважаю, що дистанційне навчання після карантину міцно увійде в життя школярів і для багатьох стане альтернативою очному навчанню. Питання ж обліку дистанційних уроків та оцінювання знань учнів не є зараз першочерговим. Але воно обов'язково виникне. І як тоді чинити?

Не знаєш як робити – роби за законом.

На сьогодні єдина встановлена форма обліку проведених уроків та виконання навчальних програм - це класний журнал.

Будь-які вчительські зошитки, нотатки, списки та інше не мають юридичної сили та не є документами, що підтверджують виконання програм та засвоєння їх учнями.

Зворотній зв'язок, який отримують педагоги, коли діти дистанційно проходять навчання, у вигляді тестів чи робіт є, до певної міри, результатом навчання.

Однак для виконання програм необхідно буде скоригувати навчальні плани, зробити об'єднання та ущільнення тем, ще раз пройти в прискореному темпі все те, що проходили дистанційно.

Щодо оцінок, отриманих учнями під час дистанційного навчання. Директор школи може видати наказ: «Про оцінювання навчальних досягнень учнів під час дистанційного навчання», у якому передбачити, що вчителі-предметники здійснюють оцінювання навчальних робіт з предмету відповідно до Критеріїв оцінювання, а після завершення карантину та припинення дистанційного навчання виставляють до класного журналу середню оцінку як тематичну.

Отже, я за те, щоб зараз не розводити зайву бюрократію, а дочекатися відновлення занять, або хоча б ясності перспектив їх відновлення, і потім остаточно визначитись з оформленням документації. На сьогодні не бачу ніяких додаткових потреб у вигадуванні ровера, бо ми вже багато років працюємо в умовах карантинів і ніколи не було проблем з оформленням документації.

Оригінал

Освіта.ua
23.03.2020

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учасник
Мене особисто дуже насторожили слова : "Я ж вважаю, що дистанційне навчання після карантину міцно увійде в життя школярів і для багатьох стане альтернативою очному навчанню." Воно б нічого, але хто і як оплачуватиме працю вчителя за підготовку методичних матеріалів і проведення дистанційних занять? Знову ж, а як цю роботу облікувати? Бо, здається мені, МОН вкотре скине все на вчителів і школу, а потім тільки видаватиме вказівки, що і це не так, і то недобре.... На жаль, МОН замість прогнозування на майбутнє, займається покаранням невинних, вигороджуванням винних і нагородженням непричетних -- життєвий досвід...
Ілля
Все чітко і зрозуміло! Треба дотримуватись трьох "НЕ": 1) НЕ вигадувати велосипед (як сказав автор); 2) НЕ бігти попереду паровоза (чим грішать багато наших колег, особливо директорів шкіл); 3) НЕ намагатися бути святішими за Папу римського(що, в принципі, відповідає пункту другому). Бережіть себе! Будьте здорові!