В. Вітвіцький: юридичний аспект дистанційного навчання

Зараз масово відбувається перехід на дистанційну освіту: процес йде безладно та некеровано

В. Вітвіцький: юридичний аспект дистанційного навчання

Автор: Володимир Вітвіцький, учитель-методист, школа №121 м. Одеса.

Тиждень тому країна прокинулися в іншій реальності, яка перевернула уявлення про здобуття знань і оцінювання досягнень учнів.

Зараз масово відбувається перехід на дистанційну освіту. Процес йде безладно та некеровано. Центральна освітня влада поки не робить жодної спроби упорядкувати його, очолити чи взагалі впливати на події.

Звичайно, що вчителі люди дуже відповідальні і віддані своїй роботі. Простори Інтернету перелопачуються, нові ресурси для дистанційного навчання в поспіху знаходяться, вивчаються і одразу застосовуються на практиці. Самоосвіта плюс спроби охопити найбільшу учнівську аудиторію, яка, будемо відверті, не вся охоче відкликається на наші ініціативи.

Я розумію, що якийсь відсоток дітей не мають технічної можливості брати участь у навчанні, а вчителі - викладати через поганий Інтернет зв'язок та недостатню підготовку до дистанційного навчання.

Це те, що не було зроблено: моніторинг технічних можливостей дітей та шкіл, готовність до дистанційного навчання. Але у влади ще є час виправити ситуацію, потрібні будуть кошти. У цей час безлад у системі освіти відбувається ще й від юридичної невизначеності поточного моменту. Питання множаться.

  • Те, що ми робимо - це навчальний процес чи ми просто займаємо дітей?
  • Якщо це навчальний процес, то яке його буде формальне оформлення?
  • Чи запишемо ми пройдені уроки в журнал?
  • Як провести оцінювання?

Хотілось би, щоб міністерство мобілізувалось хоча б дистанційно і дало хоча б елементарні пояснення з приводу цих питань.

Якщо те, що роблять у даний момент учителі, є освітнім процесом з усіма наслідками, то необхідно донести це до батьків та їх дітей.

По-друге, учителям вкрай необхідні експрес курси для викладання дистанційно.

По-третє, потрібні списки рекомендованих Інтернет ресурсів за класами і темами. І останнє: потрібні стандартизовані онлайн-тести для оцінювання досягнень.

Усі, мабуть, усвідомлюють, що цей карантин надовго. Називаються різні строки, але вони оптимізму не додають. Повірте, мова не йде про якісь відпрацювання після карантину. Мова йде про повноцінний навчальний процес. Діти не можуть пропустити один рік школи через те, що ми не вміємо організувати навчальний процес дистанційно і владнати формальності.

Моя думка: суспільство має довіритися професійній доброчесності учителя, його кваліфікації, умінню оцінити учнівські досягнення. Освітянська влада має зробити все можливе, щоб вичитка навчального матеріалу відбувалася згідно календарних планів. В установлені строки мають бути проведені тести і екзамени. Діти мають одержати державні документи. Життя має продовжуватися.

Освіта.ua
17.03.2020

Популярні блоги
І. Лікарчук: карантин у системі освіти в совковому стилі Карантин все-таки - це додаткові витрати для кожного, хоча б на оплату доступу до Інтернету
Олександр Мірошниченко: аналіз міфів від освітян В освітньому просторі України побутує певна кількість міфів, які кардинально викривляють реальність
В. Співаковський: навіщо оцінки, що травмують дітей Для відмінників оцінки дуже важливі, адже без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію
Н. Азарова: усім потрібна безвідмовна вчителька Все життя вчителя крутиться навколо правильних відповідей, йому їх краще завчити і довести до автоматизму
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ольга
Думаю, что школа, в том виде, как она есть сейчас, должна функционировать только в начальной школе, где детей научат учиться,а именно: читать, писать и считать, пользоваться книгой и другими ( электронными) способами получения информации. Но в классах должны учиться не по 39 учеников, как это происходит сейчас, а по 20. А далее обучение должно проходить в дистанционном формате. С кружками, факультативами, секциями по всем предметам, для того, чтобы если ученик хочет более глубоко и детально изучать предмет, имел такую возможность. Тогда все станет на свои места: школа даёт знания (а не является местом, куда можно "сдать" ребёнка до вечера, а потом предъявлять претензии, что школа неправильно воспитывает), а родители воспитывают и объясняют, что учиться нужно ( если не считают иначе). Те, кто хочет получить знания, их получит, кто не хочет, тому не поможет ежедневное посещение школы. Они лишь мешают тем, кто пришёл за знаниями. И болеть будут меньше, так как болезнь ребёнка для многих родителей - не причина оставить его дома, чем и вызывают всплески заболеваний, заражая окружающих.
Учителька
У вчителів забрали право вибирати підручники для учнів https://uainfo.org/blognews/1584543052-u-vchiteliv-zabrali-pravo-vibirati-pidruchniki-dlya-uchniv.html?_utl_t=fb&fbclid=IwAR1ekahKr65-jJO1s6U-aC__ijP1W4vhQsDHEiO39GYTdQynKZHcvX8ohdI
дорога ложка к обеду
Директор какой-то школы все тратил ГРОШИ на ремонт, мероприятия. оплачивал Тренинги комусь и...не оплатил Интернет для своей школы, технически не оснастил Кабинеты в школе. не умеет общаться в сети (мережи) на ФБ, его подопечные тоже не владеют ИКТ, моніторинг технічних можливостей дітей та шкіл,АДМИН_ ШКОЛЫ не провела и ВОВРЕМЯ не подняла вопрос...ПОЧЕМУ?...И вот ГРЯДЕТ АУдит...
Викладач
Правильні тезиси. Але це все давно було потрібно зробити МОН. Де робота на перспективу? Тепер, в умовах карантину, будуть відпрацьовуватися алгоритми дистанційної роботи. І як кажуть "нету худа без добра"!
Министр
Они на тестах и экзаменах баблишко рубасят, это вам не это.
Володимир
Для torsion звісно ви можете зняти черевики повісити їх на палицю і ходити по Україні навчати без вказівок, але коли ви працюєте в державній школі, то тут існують певні правила без яких діти не одержать свідоцтва.
torsion
Наш усміхнений методист типовий продукт совка рабського. А просто навчати дітей без цінних вказівок начальства згори неюридично. В бамажку уроки треба записать, а як оцінювать дітей ми ж без листа з районо не вміємо. Раб просить - поставте над нашою роботою начальника з великим батогом і щоб усі як один на одній платформі як прикажуть так і робили
Министр
Для torsion: У методиста логика проста - нет записей в журнале, значит это не учебный процесс, если это не учебный процесс, значит нет зарплаты и хабарей. Он даром учить не будет это тебе не совок, это перемога.
Til
Чому в коментарях не обговорюються механізми і поради? Те що методист може сам дистанційно навчати чи ні ніяк не впливає на практику яка застосовується в усіх школах України. Це навіть не впливає на школу в якій такі прогресивні вчителі працюють. Більшість вчителів самі не вміють вчити дистанційно. Самоорганізація це добре і краще коли вона працює, але в освітянській спільноті потрбіні інші важелі. Друга теза це юредичний аспект і його також треба вирішити, батьки мають розуміти, що це не забаганка одного вчителя, а керований процес і його треба дотримуватися, бо процес буде оцінюватися.
Коментувати
***
"Освітянська влада має зробити все можливе, щоб вичитка навчального матеріалу відбувалася згідно календарних планів. В установлені строки мають бути проведені тести і екзамени." - насчет вычитки - не уверена, а вот насчет тестов и экзаменов - так это наши "учителя" мастера.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!