О. Калинич: правила роботи під час карантину

Занадто велика демократія - основа безладу. Робота ж за планом дає результати, особливо з підтримкою батьків

О. Калинич: правила роботи під час карантину

Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустська гімназія-інтернат.

Нова українська школа повинна бути дитиноцентрованою й комфортною для навчання. Проте в умовах карантину ці засади дещо похитнулися. Наприклад, що робити, коли дитина спить до обіду, потім відпочиває і згадує про навчання о 20-ій, коли батьки повернулися з роботи? Звісно, учитель має розуміти, що некомфортно учням під час карантину прокидатися вранці, і тішитися, що дитина захотіла виконати завдання, бо могла ж і не захотіти...

Після невдалого першого дня дистанційної роботи (власне, для учнів він був вдалим; а вчительці ще о 23-їй доводилося відповідати на повідомлення дітей, щоб навчання було комфортним...) дослухалася до порад досвідчених колег бути більш вимогливою щодо часу. Справді, занадто велика демократія - основа безладу. Робота ж за планом дає результати. Дякую батькам своїх учнів за підтримку й розуміння.

Начитавшись порад, як найкраще організувати дистанційне навчання, я для себе вибрала найбільш оптимальні. Вони виявилися ефективними, тому ділюся з колегами, можливо, комусь також допоможуть.

Отже, що я зробила?

1. Створила папку «Карантин», яку розбила на класи (у мене це 5, 8, 10 та 11).

2. Для кожного класу завела електронний журнал (це стимулює більш серйозно ставитися до навчання). Учні бачать свої бали (не оцінки).

3. Розробила систему оцінювання. Кожен матиме можливість протягом карантину заробити 300 - 400 балів (залежно від класу). Якщо «назбирав» 200 балів, звільняєшся від підсумкової роботи (див. правила).

4. Вибрала конкретні платформи: спілкування в групах у вайбері, робота - на «Прометеусі» (10 - 11 класи); «Мій клас» (5 і 8 класи). До речі, платформа «Мій клас» платна, не всі зареєструвалися - завдання на ній зробила за бажанням.

5. Кожен клас отримує на урок чітку інструкцію, у якій розписано за сторінками, що конкретно вивчити з підручника, зошита-конструктора чи карток, законспектувати, створити; посилання на відповідні відеоуроки в інтернеті тощо.

6. Також кожен клас отримує відеопояснення вчителя (хто краще знає характер і слабкості наших дітей за нас?). Створення відео забирає багато часу. Роботу можна спростити, якщо записувати тільки екран комп'ютера: зручно, бо ти можеш пояснювати тему, демонструвати зразки роботи на екрані.

7. Найважливіше - правила роботи. Вони діють. Принаймні вчора о 23.00 учні не писали.

Правила роботи під час карантину

1. Карантин - не канікули. Це навчальний робочий режим, але віддалено. Тому завдання потрібно виконувати обов'язково, а не за бажанням.

2. Задання надсилатиму в групу у вайбері залежно від вашого розкладу (розклад ви знаєте). До кожного завдання отримаєте чітку інструкцію, як працювати і як робити звіт.

3. Ви повинні ознайомитися із поясненням нової теми та завданням до неї під час вашого уроку. Звісно, є варіант, наприклад, проспати й переглянути завдання пізніше, але запитувати, уточнювати можна тільки під час вашого уроку.

4. Одинадцятикласники можуть звертатися із запитаннями з 8.00 до 20.00 (пільги у зв'язку зі ЗНО.

5. Виконувати завдання та надсилати його можна протягом доби.

6. Не всі завдання можливо перевірити дистанційно (наприклад, вірш напам'ять). Такі завдання перевірятиму в школі.

7. За кожне завдання можна заробити певну кількість балів (щоразу повідомлятиму, скільки балів «коштує» конкретне завдання). Після карантину нас чекає підсумок та узагальнення вивченого (за темами, які вчили протягом року) - підготовка до іспиту. Учні, які наберуть протягом карантину мінімум 200 балів, від підсумкової роботи звільняються.

8. Завдання можна виконувати протягом доби. Якщо ви не встигли в цю добу - нічого страшного, просто отримаєте менше балів. Вашу заборгованість я не зможу опрацювати технічно, оскільки працюю дистанційно майже зі ста учнями, маю виділити час на кожного.

9. Як фіксуватиму ваші бали? Дуже просто: записую в електронний журнал. Усі бали сумуються й переводяться в справжню оцінку за шкалою (з нею ви будете також ознайомлені). Оцінки за роботу на карантині отримають усі - від 1 до 12 балів.

P.S. Усіх вас дуже-дуже люблю. Але я вчителька й повинна допомагати навчатися всім учням, а не окремим. Також мені потрібен час, щоб підготувати завдання для кожного класу. А ще вчитель - це професія, як і будь-яка професія, вона має визначені години, тобто в мене є і робочий час, і особистий. Дякую за розуміння.

Оригінал

Освіта.ua
16.03.2020

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
светлана
К тому, что это правда. Я тоже пишу своим детям (заметьте, не ученикам!), что скучаю и люблю. и это правда! учитель 4 класса.
Вікторія
Чи має право вчитель ставити одиницю. Моя учителька з інформатики пообіцяла виставити всім одиниці, але я б виконала її завдання але ноодбук у ремонті і я не можу його виконати. Що робити!!!!
Галина
Для Вікторія: має. Ви ж не виконали роботу. Згодом, коли виконаєте, отримаєте іншу оцінку.
Нонyа
Тобі і вчителька з мови повинна поставити одиницю.
Коментувати
Fox
Є фанатики своєї справи. Честь і хвала їм. Але в одночас через таких як вони фанатиків, решта вчителів страждає, оскільки вони добросовісно дотримуються посадових інструкцій викладача. А там чітко написано права і обов’язки вчителів чи викладачів. Все що поза цією інструкцією не є обов’язковим і не оплачується. А представники райно і вище, бачачи, що вчитель лох, і може виконувати те, що не повинен насипають йому повну торбу обов’язків і без додаткової оплати. Треба просто мати гідність і відстоювати свої права. Тоді і якість дитсанційного навчання буде і матеріальне забезпечення вчителів!
Небайдужий
Питання: а скільки це займає часу? Сто учнів проконтролювати, створити відео, підготувати завдання і багато чого іншого. Якщо Олеся живе роботою і помре на роботі, то це її особиста справа. Вчитель не повинен всього цього робити, йому за це не платять, це просто ненормально!
Марина
Дякую! Мені сподобалось! Окремо дяка за правила - знаю, що складати їх довго, то ж Ви зекономили учителю час! Здоров’я і наснаги!)
ждем ссылку
Дружок, нужно было начать с того, что сказать, о каком предмете идет речь. Если это история, география, биология, литература и т. д., то нужно было задать детям дочитать учебник до конца и не морочить ни себе ни им яйца. Карантин, не хочу каркать, будет до лета минимум. А если, к примеру, математика, то это другой вопрос. Но ведь нужно имитировать какую-то деятельность, оправдывать получение зарплаты - вот цель этой статьи. Не верю ни единому слову, так как ключевое "відеопояснення вчителя" появилось один раз и то мельком. Где оно? Ау?
Валентина
Для ждем ссылку: Вчителю під час карантину зберігається зарплата (прописано в наказі МОН №406, нічого вчитель не повинен "оправдывать". Можна було спокійно займатись переглядом вебінарів, читати методичну літературу, підвищувати рівень самоосвіти (теж регламентовано наказом МОН) і жити спокійнесенько. То ні, треба готувати завдання, спілкуватись з учнями, і що саме головне... отримувати купу лайна на голову. Вчителі! Заспокойтесь. Бережіть себе.
Коментувати
?
"Усіх вас дуже-дуже люблю" - к чему разбрасываться такими словами?