І. Лікарчук: учительської підтримки сертифікації немає

Потрібно визнати, що існуючий концепт сертифікації є недосконалим і потребує удосконалення

І. Лікарчук: учительської підтримки сертифікації немає

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Отже... За останніми даними на тестування як перший етап сертифікації вчителів початкової школи з’явилося 1552 учасників. Що менше від загальної кількості зареєстрованих. І на 448 осіб менше від очікуваних 2000 учасників сертифікації у 2020 році.

На мою думку це свідчить про таке:

1. Всенародно-учительської підтримки ідеї добровільної сертифікації НЕМАЄ. Навіть обіцяні 20% до зарплати тим, хто успішно пройшов сертифікацію, захопленню ідеєю сертифікації не сприяли.

2. Запропонований механізм сертифікації не знайшов позитивної підтримки. І найголовніша причина цього та, що оцей механізм орієнтований на перевірку того, як учитель працює, а не на те, яких результатів він досягає.

3. Кожен із трьох етапів сертифікації є швидше абсурдним, ніж оптимальним і доцільним. Абсурдність тестування в тому, що воно перевіряє якісь знання, а не рівень сформованості педагого-психологічних компетентностей. Абсурдність самооцінювання в тому, що запропонований алгоритм не розкриває творчий потенціал вчителя. Абсурдність вивчення практичного досвіду в тому, що оцінка вчителя після такого вивчення здійснюється за суб’єктивними критеріями оцінювача-експерта на основі нетривалого спостереження за роботою педагога, насамперед, шляхом відвідування уроків, які за своєю природою є отими ганебними «відкритими» уроками, котрі давно засуджені педагогічною громадськістю...

4. Власне ідея про добровільність сертифікації була помилковою від початку. Про що, між іншим, я та мої колеги застерігали не раз.

І три висновки.

1. Хотіли, як краще, а вийшло - як завжди. Маємо великий ризик на довгі роки зганьбити, в принципі, добру ідею сертифікації.

2. Потрібно визнати, що існуючий концепт учительської сертифікації є недосконалим і потребує ґрунтовного удосконалення. Я свідомо не вживаю поняття «реформування», щоб не було смішно, коли дуже сумно.

3. Потрібно оприлюднити прізвища авторів цього концепту учительської сертифікації. Не тих, хто затверджував Положення про неї, а тих, хто його готував... Та попросити авторів, як кажуть у народі, «геть з пляжу». І ніколи не залучати їх до підготовки подібних документів. Навіть якщо це державні експерти МОН. І негайно шукати тих, хто ЗМОЖЕ щось у цій справі змінити. Щоб не втратити її геть.

Оригінал

Освіта.ua
13.03.2020

Популярні блоги
І. Лікарчук: педагогам шкіл не повинні урізати зарплату Чому скорочення бюджетних видатків у освіті потрібно робити за рахунок тих, хто проводить уроки?
Тамара Горіха Зерня: ми втратимо багато абітурієнтів Держава б мала зараз максимально спростити умови вступу і розширити державне замовлення
О. Істер: спрощена процедура ЗНО вимагає корекції Пропозиція «випускники складатимуть мультипредметний онлайн-тест» вимагає корекції
І. Лікарчук: українська система ЗНО стала на шлях стагнації Врятувати систему ЗНО від краху чи зникнення зможуть лише нові команда та технології
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Эта сертификация коррупционная. Наша учительница начальных классов прошла ее и, как она говорит, получила 80 баллов.Зная уровень этой учительницы и ЗА ЧТО она получила свой сертификат... МОН попадет в очень неприятный скандал с громкими отставками. Я в 2016 получила сдала и получила сертификаты ТКТ все модули + YL. В рамках отработки материальных влияний от России и в качестве реверанса товарищу Путину райво при поддержки директора областного департамента освиты объявили эти сертификаты аферой (для местной сельской публики) заявили, что они не признаются (на территории нашего района) так как на них нет мокрой печати. Организовали фейковый приезд реальной полицейской Селенко Алены Игоревны. Организовали выступление родителей (одним из главных организаторов и была учительница нач. классов), родители требовали меня убрать из школы. Новые Санжары это не новость. Я это пережила в 2018 и в 2019. С реальной угрозой убийства, если посмею жаловаться. Закроют нашу малокомплектную школу....
torsion
Наша професія творча. Результат не миттєвий. Виміряти з допомогою інспекторів і методичок працю учителя - ознака дебілізму реформаторів . Прийшла інспекція на спектакль Ступки.Згідно методички поставили галочки скільки раз нагинався, скільки підскакував, чи використовував груповий метод. Ви можете тепер сказати чи гарний він актор? А Мане?Як його травила Академія Мистецтв. Помер у скруті а його картини коштують мільйони.У моїй школі працювало 2 учителя. Одна жіночка звіздєла на усіх форумах, друкувалась в газеті, заслужений учитель. Учні її зненавиділи, навіть на зустрічі випускників не гукають.Хоч вона давала результат, але шляхом зтравлювання учнів, виділення хто сьогодні кращий, а хто нікчема. І ще один - дуже скромний, його лаяли на усіх нарадах.Його учні згадують як ЛЮДИНУ посьогодні. На кладовищі часто бачу свіжі квіти на його могилі. Розпустіть усі районо- облоно , цих крадіїв і трутнів, дебільну сертифікацію а гроші направити на зарплату учителів - був би результат
Education Head
Яка тра реформа- відчепіться від школи! Приберіть ці дибільні тести із школи. Ніяких Дпа, сертифікацій і прочая. Зно - лише при вступі у Вуз. Підняти вагу середнього балу при вступі. Відновити творчий процес в школі , перевіряти д/з, розмовляти, дискутувати.... З Вузів прибрати всякі Єві , обмеження і т.п. Найперше- підтримати педколеджі та педунівери. Житло і зарплата. ОТ І ВСЯ РЕформа.
Підтримач
Для Education Head: не в брову, а в око!!
Коментувати
Николай Иванов
На сей раз дед в небо пукнул своей статьей. Сейчас в тренде карантин, перенос зно, олимпиад и сохранение на этот период зарплаты учителям.
Павлуша
Для Николай Иванов: краще б він це робив у каналізацію.
Коментувати