І. Лікарчук: чималі бюджетні кошти можуть піти не туди

В Україні немає системи визначення та оцінювання результатів роботи шкіл: ні хорошої, ні поганої

І. Лікарчук: чималі бюджетні кошти можуть піти не туди

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

В інформаційному повідомленні із задоволенням читаю: «Уряд надав субвенцію у 3,5 млрд грн для реалізації програми «Спроможна школа для кращих результатів», яка має на меті розвиток опорних та великих шкіл. Відповідне рішення Кабмін ухвалив сьогодні, 12 лютого 2020 року».

Не з меншим задоволенням констатую, що це гарне і потрібне рішення. Але не можу не зазначити, що є дві проблеми.

Перша проблема. Де гарантія, що ці гроші, образно кажучи, дійдуть до шкіл. У попередні роки в дуже багатьох випадках вони до шкіл не доходили. Чи не буде так і цього разу? Гарантій того, що дійдуть, на жаль, не бачу.

Друга проблема. Гарна назва програми «Спроможна школа для кращих результатів». Невідомо лише, що означає поняття «кращі результати». Які саме результати будуть визначатися (участь в МАН, олімпіадах, наявність туалетного паперу, середній вік і сімейний статус вчителів, ріст директора чи колір очей його заступника чи щось інше...)?

Якою «лінійкою» ці результати будуть міряти і хто це робитиме? (Згадайте Мотрю і Кайдашиху із «Кайдашевоі сім’ї , які однаковим поясом наміряли різну довжину межі).

Від чого почнуть рахувати, щоб стверджувати: отримані результати кращі чи гірші? (Скоріше за все, що «від стелі»).

Адже в Україні НЕМАЄ системи визначення та оцінювання результатів роботи шкіл. Немає аж ніякої системи: ні хорошої, ні поганої.

Сьогодні, як і десятиліття раніше, «результати» роботи шкіл визначаються наобум: або самопроголошеними «експертами», залежно від їхніх настрою, смаків, знань та уподобань, або ж за дивакувато-дикими рейтингами, укладеними після ЗНО людьми, котрі жодної уяви про педагогічні вимірювання та інтерпретацію їхніх результатів не мають...

Що це означає на практиці? Та лише те, що чималі бюджетні кошти апріорі можуть потрапити не туди, де мають бути... Усього-на-всього. Із усіма наслідками, що з цього випливають...

Оригінал

Освіта.ua
13.02.2020

Популярні блоги
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
В. Онацький: що робити з учителями-пенсіонерами Якщо вчитель досяг пенсійного віку, то це зовсім не означає, що він перестав бути сучасним
О. Істер: пошук оптимального формату НМТ–2023 Обов'язковим для випускників має бути тестування і з історії України, і з математики
Олександр Мірошниченко: навчання – це не тортури В Україні дитина без таланту до математики повноцінною людиною не вважається
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Mykola
Видать Дед к распилу подключиться не успел. Вот и беснуется..._
Володимир
350 мільйонів грн. готівкою повернуться у вигляді відкатів.
Олекса Позняк
Не переживайте, потраплять туди куди і призначались - у руки злодіїв і корупціонерів які поділяться з монівськими чиновниками за вибір саме їхньої школи як найкращої. Зв’язки давно налаштовані, канали передачі грошей відполіровані. Розкрадуть усе, ну хіба що попутно пофарбують пару фасадів
Ірина
Для Олекса Позняк: Все вірно. Фарбують фасади в жовто-блакитні кольори і на фоні фотографуються в вишиванках з рукою на серці.
Коментувати