В. Онацький: які технології нам потрібні в математичній освіті

Успіх китайських дітей в тому, від чого відмовились в Україні: на першому місці – мотивація дитини

В. Онацький: які технології нам потрібні в математичній освіті

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Сьогодні говорив з давньою подругою, колись разом навчались в аспірантурі. Вона останнім часом працює в КНР.

Думаю, скористаюсь нагодою, розкажу їй про те, що маємо зараз потребу в китайських підручниках з математики, адже китайські діти показують значно кращі результати, ніж наші.

У відповідь почув: «Ти будеш розчарований, китайські підручники майже нічим не відрізняються від наших. Принаймні, в початковій школі. Успіх китайських дітей в тому, від чого відмовились в Україні. На першому місці – мотивація дитини, яка йде з родини: «Хочеш досягнути чогось у житті – вчись».

Знання дітей перетворюються на уміння та навички завдяки постійному тренуванню. Діти постійно щось розв'язують. Щоб опанувати програму, роблять не два приклади, а двісті.

Спостерігала, як бабуся привела до лікаря маленького хлопчика, очевидно, з температурою. Вони сиділи під кабінетом лікаря. Дитині було зле, очі злипалися, однак бабуся штовхнула його ліктем у бік, дала зошит, ручку, і маля щось почало розв'язувати».

Отже, чудес не буває: академічні успіхи дитини залежать від мотивації та наполегливості самої дитини, а не від танців з бубном учителя перед учнями.

Оригінал

Освіта.ua
03.02.2020

Популярні блоги
Олександр Мірошниченко: аналіз міфів від освітян В освітньому просторі України побутує певна кількість міфів, які кардинально викривляють реальність
В. Співаковський: навіщо оцінки, що травмують дітей Для відмінників оцінки дуже важливі, адже без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію
Н. Азарова: усім потрібна безвідмовна вчителька Все життя вчителя крутиться навколо правильних відповідей, йому їх краще завчити і довести до автоматизму
В. Волчан: у прогулах винні діти, а школа ні до чого? Ми стараємось, проводимо реформи, міняємо міністрів, а ситуація в освіті кращою не стає
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олекса Позняк
Проблема всех наших младореформаторов в том что реформы не стимулируют ученика учиться. Вот закрутим гайки учителям, натравим на них школьную инспекцию, сделаем сертификацию и уровень возрастёт до сингапурского.Не возрастёт. Потому что ученик просто выпал из системы реформирования. Делай что хочешь, ты ненаказуем, что б ты не учудил, аттестат всё равно получишь. Знаю случаи когда документ о среднем образовании получали ученики которые в 11 классе не умели читать. Один такой учудил -не захотел забирать аттестат после выпускного. Сказал - заберу если директор лично мне на дом привезёт. И возила. А в Италии пятая часть учеников остаётся на 2 год, а во Франции треть не получает аттестат. Стимулирует? Огого как стимулирует.Он же понимает что нормальная девушка за него замуж не пойдёт -кому дети от придурка нужны.Так раньше смотрели на тех кто в армии не служил - поэтому рвались служить и слепые и кривые. Было, помним. Без стимулирования ученика то ли кнутом то ли пряником ничего не будет
Небайдужий
Для Олекса Позняк: Ваша теза спростовується тисячами учнів, які ходять до репетиторів. Звичайно що є такі, які не будуть навчатися. Скрізь у світі таких повно. Але такого масового репетиторства як у нас, я більше ніде не бачив. І це проблема не дітей, а школи та вчителів. Тому їх і слід реформувати.
Katarina
Пока РОДИТЕЛИ не пояснят своим детям, зачем им нужно учиться, ни один суперучитель ничего не сделает. Но это раньше образование получали для работы, пока было где работать. Без подъёма экономики, товарного, а не сырьевого производства, поднять уровень образования невозможно. Для того, чтобы ребенок старался учиться хорошо, чтобы потом стать инженером, нужно, чтобы он знал, что он сможет работать этим инженером за хорошую зарплату. А пока ребенок слышит и видит совсем другое. И учителя тут ни при чем. Мотивация к учебе- сама жизнь. А какая сейчас жизнь- такая и мотивация. Печально.
Вася
Для Небайдужий: Не спростовується. Коли в класі 20, а з них прийшли вчитися 4-5, то отих 15-16 (яким усе можна і які завжди праві) не дадуть учителю використати час уроку з найбільшою ефективністю. Тому батьки учнів, які знають чого вони прийшли до школи, змушені користуватися репетиторством. Хоча практика показує, що для того, "щоб не відрізнятися" до репетиторів ходять і ті, які не в змозі вивчити таблицю множення.
Коментувати
микола кучевський
Основна технологія навчання математики - ДКГ. Розшифровую: дошка, крейда,ганчірка.
В и л е н
Для микола кучевський: це засоби навчання
Коментувати
Анатолій Котенко
Повторяти мантру «Хочеш досягнути чогось у житті – вчись» не достатньо. Важливо щоб учень розумів: Я сьогодні вчусь добре і це є гарантією того, що завтра я буду жити краще , ніж той , хто сьогодні вчиться слабо.
TEst
Для Анатолій Котенко: нужно не учиться хорошо, а трезво оценивать какие знания пригодятся в дальнейшем. И на них делать упор. Углубленное усвоение математики (дальше программы 7 класса) в 95% случаев в них не попадает.
Коментувати
демотиватор
Итак, автор открыл секрет математической подготовки китайцев. Постоянно повторяем ребенку фразу «Хочеш досягнути чогось у житті – вчись». И заставляем нарешивать примеры. Однако, без любви к математике наш ребенок очень скоро возненавидит математику. Может дело в ментальности китайцев? Муравьиный социализм, иерархия, компартия и т.п.
Олекса Позняк
Для демотиватор: как может появиться любовь если ребьёнок не смотрит не учит а тупо играет на мобилке?Кретинодемократия в действии. Может пора и действия к таким проявить, и волшебный пендель выдать. А когда начнёт учить там глядишь и любовь
Пендель
Дать бы Вам пендель, чтоб не писали ерунды. Разве Вы не знаете, что пендель не работает в случае математики. Нужны положительные эмоции и настроение.
Олекса Позняк
Для Пендель: положительные эмоции появятся если он начнёт учить математику и то не всегда. До этого его надо сбросить с игровой зависимости которая сродни наркомании.А тут без кнута и пряника никак. Он должен понимать :надо завязывать потому что не сдам математику -не получу аттестат - все на меня будут смотреть как на придурка. Пока аттестаты раздают всем они будут играть и плевали они на математику хоть самый гениальный математик прыгает у доски и пытается их привлечь
Коментувати
Вася
МОТИВАЦІЯ і ПРАЦЯ - тоді будуть і успіхи, і якість освіти. Але мотивація до здобуття освіти не вирішується на рівні МОН. Чиновники МОН можуть створювати імітацію реформ, отримувати достойні зарплати, а коли починають запитувати про результати - провину скинути на учителя. А коли учитель ще почне викладати за "саморобними" програмами, тоді взагалі можуть "пришить" диверсію.
Євген Рибитва
Згоден на 100%. От тільки таке відчуття, що наші освітні чиновники проживають на острові (ну або в космосі) і бачать лише "деградацію" учителів.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!