В. Мисан: про рівень бюрократизації в освіті

Згідно нового графіка підвищення кваліфікації на 2020 рік кожен тиждень потрібно організовувати заміну

В. Мисан: про рівень бюрократизації в освіті

Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.

Згідно нового графіка курсового підвищення кваліфікації на 2020 р. кожен тиждень прийдеться організовувати заміну тим педагогам, яких скеровуватимемо до ОІППО. В окремі тижні на курси відправлятимемо 4 - 5 педагогів.

А якщо врахувати, що вчителі також люди і вони хворіють, і діти їх хворіють, і можуть вникати інші проблеми та ситуації, то природно з'являється запитання - Чи були в голові «інноваторів» мізки, коли вони упроваджували щорічне курсове підвищення кваліфікації?

У що перетворюється освітній процес в закладі освіти? У суцільні заміни? А кошти на ці заміни? А де кошти на тих учителів, яких ми з понеділка відправляємо на курси? І де гарантія того, що щорічні 30 годин мені додадуть професійності, майстерності?

І чому педагогічна рада закладу до початку календарного року має затверджувати мою індивідуальну форму підвищення кваліфікації? А якщо я захочу її змінити? Що, знову скликати педагогічну раду?

А якщо завтра за моїм прикладом ще хтось захоче змінити форму підвищення кваліфікації? Знову скликати раду?

Оцінюючи все те, що відбувається останнім часом, так і хочеться користуватись суржиком: «Я - офігіваю!»

...Гадаю, що рівень бюрократизації в освіті зростатиме і надалі, оскільки він перебуває у прямій залежності від рівня дебільності, помноженого на коефіцієнт непрофесійності та тупості «рехворматорів».

Перш ніж щось пропонувати, варто змоделювати і прорахувати це в конкретних умовах. Ефективні рішення - дуже прості і конкретні. Але якщо в освітнього очільника не вистачає розуму, то він починає викабелюватися. Це викабелювання вилазить боком всім.

Оригінал

Освіта.ua
24.01.2020

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
В Ч И Т Е Л Ь     UA
Да шановні вчителі докотилися, та ще ось пенсіонери підуть зі шкіл, то мабуть бюрократи з міністества підуть "сіяти розумне, добре, вічне" - та вони НАВЧАТЬ! То яка якість освіти та й ще аудит по школах і знову створення бюрократичної структури, а все доволі просто - гроші, гроші, гроші -- бо їм на зарплати не вистачає...
небайдужа громадянка
Рівень бюрократизації зростає через те, що чиновникам, аби не втратити роботу, треба придумать собі роботу. Ось і придумують... А про освіту ніхто не думає...
Natalka Dereza
З цього приводу пригадалась приказка " Говорили , балакали , сіли і заплакали " . Чекали вчителі свободи , звільнення від пут бюрократії через яку пройшли , особливо старше покоління , а отримали ще більшу . , Абсолютно згодна з автором . Навіщо? Що це дасть ? Тільки витрату коштів . і нервові зриви для вчителів . . Через 5 років проходили курсову підготовку і слухали лекції деяких викладачів , які були незмінними по змісту .
Олег
А кошти на заміни не виділяють, вчителів примушують відпрацьовувати години пропущнені через курси мотивуючи це тим, що заміна педагога під час курсів це подвійна оплата праці. Він же добові отримує на курсах!!!!
Олекса Позняк
Браво автору! Жаль що не такі люди керують у моні. До нашого берега припливає то г1вно, то тріска. І 450 000 тошнить від керівництва освітою...
unforgiven 2
Віктор Олександрович, системою освіти в Україні керують люди, які далекі від реального стану речей. Чесно кажучи, їм начхати, як відбувається підвищення рівня кваліфікації учителів. Головне для них - імітація бурхливої діяльності. Гнати б їх поганою мітлою в школи працювати прибиральниками. На інші варіанти роботи в даній сфері вони просто не здатні.
Павлович
Вікторе Олександровичу,про які кошти на заміни Ви говорите? Поїхав на курси- твій предмет заміняють іншим. Приїхав- відчитав свої.
Горбань Віктор
Для Павлович: При навантаженні 27 годин (пропонували більше) відчитати свої не вийде. Якщо поїхав на курси, то уроки просто пропали.
Вчитель
А що вже говорити про віддалені райони, до найближчих КУРСІВ 290 км. Дорога, проживання, заміна. Це хтось рахував?
Віктор Логвін
Павлович, "посидьте тихенько" - ось назва предмету, яким зазвичай "заміняють" відсутній ;)
Коментувати
Ll
Одне тошніння з боку педагогів. Завжди і постійно. Дайте тій системі в рило і нехай працює з меншістю, яка лишилась, тоді стане дослухатись, бо вже і тих не залишиться
Небайдужий
Для Ll: В рило вже системі всі дали - залишилося -12 млн. українців, найгірші показники народжуваності у світі, величезна еміграція. Далі буде.
Ll
Ой удар системі, поїхати до Польщі на завод або в Америку поли мити(( Народжувати перестали, покарали когось...Тут тим, хто є, робити нічого, яка народжуваність, не про те потрібно думати
Небайдужий
Для Ll: Ви щось пишете незрозуміле. Те, що ви пропонуєте вже давно зроблено і вже кілька разів. Результат: -12 млн. українців, найгірші показники народжуваності у світі, величезна еміграція, війна. Науковці виїхали, лікарі виїхали, інженери виїхали і т.д. І систему це абсолютно не хвилює. Так що пропонуйте щось інше.
Коментувати
Ll
То хто вам врач? Лишайте школу і працюйте на себе. Не подобається система, йдіть, скільки можна скулити і скулити
Юрій
Для Ll: Автор повністю правий. Відчувається, що людина знає реальну ситуацію і відчуває наслідки так званих "реформ’. Неозброєним оком видно, що у вас інтелект " рехворматорів". З якої букви пишеться слово Вас я знаю.
Ll
Автор найманий працівник і мучиться від дурості системи. А ви з великої букви ще треба заслужити
пані Леся
Для Ll: Яка вам різниця, що пишуть учителі? Ви якось дотичні до освіти?
Коментувати
Небайдужий
Прийшли люди дуже далекі від реалій школи чи університетів. Вони просто не розуміють і навіть не хочуть думати, як організувати всю ту вакханалію, яку запроваджують. Що в школах, що в університетах люди просто розводять руками. Те що наказують, навіть при всьому бажанні, неможливо виконати.
Горбань Віктор
Для Небайдужий: За спинами тих, що прийшли, знаходяться педагоги і психологи дуже високого рівня, які десятиліттями від "реформи" до "реформи" повільно (якщо різко. то буде очевидно) і неухильно руйнують шкільну освіту. Вся ця "вакханалія" - чітко спланована. Новий "Закон про повну загальну середню освіту" дуже їм потрібен для ще більшого погіршеня освітнього процесу у школах.
Небайдужий
Для Горбань Віктор: Не варто шукати умислу там, де все можна пояснити ідіотизмом. Я впевнений, що багато хто зі складу нового МОН дійсно хоче зробити краще. Просто відсутність досвіду та велика інерція в освіті не дозволя їм зрозуміти, що вони роблять протилежне.
Директор
Автор висвітлив реальні проблеми перед якими постає школа через ці недолугі новації. Удар точно в ціль! Браво!!! Мало того, що це скаженно тиснутиме на бюджет, а де ще взяти якісну заміну, а потім - бац- аудит ДСЯО- і буде всім щастя... Можна пройти безліч тренінгів- і залишитись профаном, а можна постійно методично зростати на основі самоаналізу. Люди, схаменіться, освіта й так у повному загоні, проаналізуйте вступ у педвузи- і все ясно як білий день. Ці ’’вундеркінди’’ скоро поповнять школи! Все тільки починається...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!