С. Олексюк: прийнято закон "Про загальну середню освіту"

Маленьке резюме: норми нового закону регулюють все, що рухається у комунальних школах - це поразка

С. Олексюк: прийнято закон "Про загальну середню освіту"

Автор: Світлана Олексюк, директор київської школи № 5 Печерського району, експерт РПР.

Закон «Про загальну середню освіту» прийнято.

Він мав би продовжити, удосконалити, поглибити революційні ідеї закону «Про освіту» у галузі загальної середньої освіти.

З моєї точки зору, він мав би дати конкретні можливості розвитку шкільної системи, демократизації шкільного життя, якісним змінам контенту, підвищення статусу вчителя та забезпечення автономії закладу освіти.

Ми створюємо НУШ, зрозуміло, що нам необхідна нормативна база. Саме тому я брала участь у роботі над цим законом.

Сьогодні 327 депутатів підтримали закон, тож вони мають відповіді на питання:

1. За якими нормами закону «новий вчитель» побачить свою перспективу? Що мотивує досвідченого вчителя?

2. Як створюватиметься старша профільна школа?

3. Яким чином буде реалізовано принципи академічної, фінансової, організаційної автономії та педагогічної свободи школи?

4. Чим забезпечено індивідуальну освітню траєкторію для всіх учнів? Чому актуальна ідея народжує «модерновий» конфлікт в освіті?

5. Де НУШ? Де поглиблення реформи та її розвиток?

Маленьке резюме: норми нового закону регулюють все, що рухається у комунальних школах. Це поразка.

У багатьох статтях виокремлюються «приватники», що порушує принцип рівності, але надає більші можливості для приватних шкіл. Це своєрідна перемога.

Я не розумію компромісів, прискорення, відтермінування, політичної доцільності, «білого диму», коли час викидати білий прапор...

Знаєте чому? Тому що я щодня йду до школи і дію «не завдяки, а всупереч»...

Що робити? Можливо, створювати Дорожню карту і готувати поправки до свіжого закону. Чому? Просто тому, що він розбалансував систему і «щоб стояти на місці, треба бігти з усіх сил»... Куди?

Оригінал

Освіта.ua
20.01.2020

Популярні блоги
Олександр Мірошниченко: аналіз міфів від освітян В освітньому просторі України побутує певна кількість міфів, які кардинально викривляють реальність
В. Співаковський: навіщо оцінки, що травмують дітей Для відмінників оцінки дуже важливі, адже без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію
Н. Азарова: усім потрібна безвідмовна вчителька Все життя вчителя крутиться навколо правильних відповідей, йому їх краще завчити і довести до автоматизму
В. Волчан: у прогулах винні діти, а школа ні до чого? Ми стараємось, проводимо реформи, міняємо міністрів, а ситуація в освіті кращою не стає
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
НУШ
За часи Надії Крупської була ліквідована безграмотність у селі з 95% до 5%, строїлись садки, нові школи, де убогі селюки вчились ... а зараз несемося назад, бо все що приймається НОВЕ( що курять ті, хто його розробляє.?) тільки руйнує педагогику та робе убогим педагога! ВСЕ-ЧУЄТЕ! Ваші закони, програми, підручники...постанови та рекомендації.У школі панує убогість ...не дивлячись на нові меблі та обладнання, учні стають тупішими вкрай, бо з демократичним підходом до навчання ( Монтесорським та інш.) , саме навчання їм не потрібне!
сорос
Для НУШ: выполняют заказ дяди Сороса -деградация и обнищание украинцев
Коментувати
Володимир
Людина, яка пройшла в міністри через ліжко Богдана.
Чаплыга Михаил
ЗЕЛЕНСКИЙ... отпусти уже эту ДУРУ без Образования с поста министра Образования! Не позорь уже остатки своего рейтинга. У нее даже МАГИСТРА нет! Она сраный бакалавр! Неполное высшее по простому. Этот организм реально покруче Милофонова тебя позорит. Посчитай сколько в Украине работает (все еще) в сфере Образования. Как они тебя "любят"? С учетом инициатив Миелофонова и этой дуры? А теперь по пунктам. Она говорит, что ей 36 тысяч мало и на детей не хватает... Даже на одного! Понимаешь дурочка, тут 99% страны на меньшее имеют больше детей. И ничего... никто не умер. Хотя при тебе школа превратилась в группу продленного дня пока родители вкалывают.... У меня жена и 2 детей... с головой хватает этой цифры. На всех. И даже на отдых... Если ты БАБЛОМ измеряешь рождение ребенка - твое место в @%^$#$^^... Да... именно там, бакалавр ты мой ТУПОЙ с амбициями. Ты мол в "дирехторате" больше зарабатывала? Ты не зарабатывала! "Дирехтораты" - это продажные уроды, которых белые дяди и тети из транснациональных корпораций поставили, чтобы они уничтожали отрасли. Ты не зарабатывала - тебя просто за ТУПОСТЬ поставили, чтоб твоими руками уничтожать Образование. На рынке с твоим бакалавратом тебя даже в "массажный салон" не возьмут. АМИНЬ.
Ганна
Для Чаплыга Михаил: Жорстко та правильно, сказав те, що думає більшість.
Олекса Позняк
Для Чаплыга Михаил: реально справедлива проповідь
Горбань Віктор
Для Чаплыга Михаил: Пане Михайле, не все так просто, цю "особу" на посаду міністра ретельно підбирали, щоб можна було продовжити політику дебілізації народу України. Потрібно змінювати не тільки міністра, а весь апарат, який формувався десятиліттями, щоб у міцних ворожих лапах тримати школи. Приклад з Росії, чесна людина відомий гуморист Михайло Євдокимов став губернатором Алтайського краю. І що? Через автомобільну аварію його прибрали, а бандитська влада залишилася.
Коментувати
Олекса Позняк
Абсолютно дебільний закон. Признатись в тому що брала участь в цьому процесі це все одно що написати на лобі "Я дурепа". А вона ще й гордиться.
Вчитель
Нічого, щоб полегшило роботу вчителя і заохотило молодь не бачу. Діти зараз не ті, а щоб іх заохотити потрібно кожен урок кучу цікавих матеріалів, вправ і т.д. За чий кошт - нікого не обходить.Добре .НУШ -це добре, але хто на неї виділяє гроші ,доходить до того, що за вчителем закріплюють прінтери та іх заправку , компютери та іх ремонт.Тобто вчитель не завжди зацікавлений дати іншому, бо йому в результаті треба платити.Діти теж не привчаються до праці, нагло вимагають оцінки , навіть створюють ситуаціі, щоб вижити певного вчителя, бо невгодив оцінкою, а там і батьки підкчаються і починається травля. Директор не хоче псувати свою репутацію і тихо мовчить, бо йому потрібні бали.Це ще хуже чим було.Курси за своі та самозаміною, ті дійсні ті ні,то готуйтесь до сертифікаціі... Таке враження, що виживають.Легше піти на іншу роботу, чим віддавати сили і здоровя там , де не оцінюється твоя праця.
Директор
Цей закон настільки недолугий,що нічого й коментувати. Він зв’язує і зарегульовує роботу вчителя і керівника, механізмів реалізації реалізації нововведень не дає. Замість демократії зробили супер бюрократію. Скоро нікому буде працювати, хіба депутати самі підуть
Вчитель
Для Директор: Браво, але вони ж не отримують як ми, то чого б ще не провести експеримент над нами, якщо ще й гроші нормальні платять?!
Коментувати
Witalina
А для чого бігти з усіх сил???? Можливо, потрібно розраховуватися, кидати цю невдячну роботу. І нехай ті, розумники. які приймали, розробляли закон, прийдуть і попрацюють, покерують на цю злиденну зарплату. Потрібен спротив, але.... вчительство до нього "неспособне".
Горбань Віктор
Для Witalina: Закон і створювався з метою, щоб вчителів, які працюють на злиденну зарплату,але по-совісті, витиснути з школи. А спротив обов’язково потрібен! Хоча спочатку будуть одиниці.
Вчитель
Бідний, бідний вчитель!!! І цей недолугий "закон про освіту" все на благо учня, а вчитель і так переб"ється, проковтне та й буде далі працювати. І що саме цікаве, що нова міністерка та мінстерські можновладці ті самі то й виходить, що міністерка у нас "маріонетка" якою керують такі як Дятленки та інші які далекі від сучасних реалій того, що відбувається в звичайних школах. То про яку якість освіти можно говорити коли в перших класах 30 учнів?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!