Г. Сищук: чи я кажу про щось нереальне, чи нездійсненне?

Кожен повинен самостійно вирішувати, у якому напрямку розвиватися, що покращувати і у кого вчитися

Г. Сищук: чи я кажу про щось нереальне, чи нездійсненне?

Автор: Галина Сищук, учитель, м. Харків.

«Дайте вчителю можливість, інструменти для розвитку і довіряйте його вибору», - коротко про те, що намагаюся донести на неофіційних зустрічах з розробниками сертифікації.

Мені важливо пробити стіну недовіри і бажання контролювати. Кожен і кожна з нас повинні самостійно вирішувати, у якому напрямку розвиватися, що покращувати і у кого вчитися.

Для реалізації ідеї впровадження сертифікації, як ефективного інструменту професійного росту вчителя, пропоную розглядати її через три призми:

  • чи створює вона умови для професійного зростання, вдосконалення компетенцій та обміну досвідом педагогів;
  • чи є вона ефективним засобом підтвердження відповідності портрету педагога (мені імпонує саме цей термін, бо «образ» - то щось релігійне, а «рамка» - то межі);
  • чи є вона захистом від тиску і залякування вчителя.

Щодо позбавлення тиску з боку адміністрації - працює. Наразі результат сертифікації (у порівнянні з атестацією) не залежить від шкільної комісії, від кількості письмових робіт чи участі у конкурсах.

Щодо портрету педагога, вважаю необхідним концентруватися не на критеріях «робить - не робить», «відповідає - не відповідає», а на вмінні аналізувати , застосовувати, давати оцінку рівню своєї відповідності цьому портрету (тут таксономія Блума нам у поміч).

Наразі для цього вчительству бракує знань з тайм менеджменту, проектного менеджменту, принципів менторської та фасилітаторської діяльності. Якщо ми почнемо ставитися до своєї педагогічної діяльності, як до продукту, якому потрібен попит і, як наслідок, розвиток, самовдосконалення, особистісний ріст. Реалізацію цього пункту бачу через КПК (у останніх виступах Новосад іде розмова про дозвіл на навчання у недержавних організаціях - це реальний вихід, бо переучування наших тренерів - порожня витрата ресурсу). Але КПК кожні 5 років, а сертифікація 3... одне відстає від іншого).

Якісний професійний ріст бачу тільки у співпраці практик-практик. Для цього необхідно створити можливість співпраці між експертом і вчителем. Першометою такого спілкування має бути допомога вчителю сформулювати внутрішній запит. Саме обирання експерта допоможе вчителю визначитись з напрямком самоосвіти. Попереднє інтерв'ю (що базується на коучингових питаннях) і заповнення анкети самооцінювання дадуть експерту нульову мітку. Відвідування вчителем уроків, можливість задавати запитання сприятимуть обміну досвідом.

Після написання ЗНО вчитель зможе прийняти експертів у себе.

Тут важливо показати/оцінити не загальне розуміння НУШ (у кожного своє суб'єктивне бачення і, на жаль, не у кожного є можливість забезпечити 100% відповідність її принципам, бо ми іноді не отримуємо елементарних засобів...), а роботу за обраним запитом, аналіз досягнень, оцінку ефективності обраних методів (на конкретних вправах і завданнях). Заповнювання анкети самооцінювання вдруге допоможе проаналізувати динаміку.

Щоб ця ідея мала життя, таки дуже необхідна платформа, на якій буде можливість вибору експерта. За її відсутності, ідею можна реалізувати за рахунок коротких (10 хв) вебінарів, де експерти могли б представляти свою роботу. Але, у випадку обов'язковості сертифікації, кількість експертів буде збільшуватися - усе передивитись нереально. Тому потрібна платформа - як осередок спілкування і обміну ідеями.

Щодо заохочення до сертифікації (як і бажання стати експертом - для експерта це теж обмін досвідом) необхідно розглядати цей час як підвищення кваліфікації і надавати відповідний сертифікат із фіксованою кількістю годин. Це буде альтернативою порожнім курсам.

Чи я кажу про щось нереальне, чи нездійсненне?

Нехай це буде моїм листом до Миколая.

Бо все менше бажання лишатися у школі...

Оригінал

Освіта.ua
24.12.2019

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Eugen Zimmermann
Цитата: "Наразі для цього вчительству бракує знань з тайм менеджменту, проектного менеджменту, принципів менторської та фасилітаторської діяльності. Якщо ми почнемо ставитися до своєї педагогічної діяльності, як до продукту, якому потрібен попит і, як наслідок, розвиток, самовдосконалення, особистісний ріст." Оце все, що потрібно знати про освіту України. Купа модних незрозумілих слів, порожніх, як діряві горщики, але дуже гучних. До речі, якщо вчитель почне ставитися до своєї діяльності як до продукту, якому потрібен попит, то, продовжуючи логічний ланцюжок, вчитель буде впевнений, що цей продукт треба продати якнайдорожче. І піде у репетитори. А в школі залишаться відбувайли та молоді спеціалісти, що отримають досвід і теж підуть зі школи.
Олекса Позняк
Сертифікація це абсолютно дебільна процедура тотального контролю і приниження учителя. Гроші величезні - результат нульовий. Здав учитель сертифікацію не значить що він добрий, не здав - що поганий. То навіщо? Придивіться до репетитрів - до одного за 2 роки записуються і кожен день зайнятий, а до другого нікого немає. І це без районо, атестації, сертифікації, методистів, шкільного контролю.Авторка сипле модними термінами (таксономія Блума, анкети самооцінювання, роботу за обраним запитом, аналіз досягнень, оцінку ефективності обраних методів) - хоче показати яка я умна а сертифікацію не пройшла. Мені ця модна дурня до спини. Я просто якісно навчаю учнів фізиці по усьому світу і маю результат. Доводити що я не верблюд дурепам -інспектрисам не збираюсь. Навіщо мені тріпати нерви -перейду повністю на репетиторство. В Україні не дістає 100 учителів фізики, будете не мати 101
Вчитель
На жаль, на практиці це не так. В нашому районі 2 вчительки НУШ пройшли сертифікацію. Вчителька з нашої школи розповідає, що отримала 80 балів. Розповідає, що розв’язала завдання з вищої математики, які було запропоновано. Але річ у тім, що я знаю її рівень знань з математики (заочно вона отримала диплом викладача математики, але задачі за 8 клас не вміє розв’язувати). Це означає, що корупція в нас непереможна. Поки не буде чесність при сертифікації, поки не будуть вчителі знати свій предмет за фахом, жодна освітня реформа провалиться
Для Вчитель:
Навіщо ви фантазуєте? Скртифікацію для вчителів математики ще не проводили, а для вчителів молодших класів не будо сенсу пропонувати задачі з вищої математики.
Esperanza
Я приймала участь у сертифікації. Не було там завдань з вищої математики!!! Були нормальні завдання на логіку (такі бувають в "Кенгуру") та обчислення. Я дивилась відео, де вчителі кажуть, що завдання були як для старшокласників. НЕ Вірьте! Наприклад, розв’яжіть задачу: купили 40 цукерок. Кожна дев’ята цукерка по акції безкоштовна. Ск. заплатили грошей за товар, якщо 1 цукерка коштує 12 грн.? (точні дані не пам’ятаю). А кількість балів ніхто не перевіре, це приватна інформація
Татьяна
Esperanza, і Ви пройшли сертифікацію?... А грамотність і правильне використання слів не перевіряють?
Коментувати