Osvita.ua Блоги В. Співаковський: про освоєння критичного мислення
В. Співаковський: про освоєння критичного мислення

Якщо не виховувати комбінаційне, критичне і багатоваріантне мислення, то навіщо ця школа взагалі потрібна!?

В. Співаковський: про освоєння критичного мислення

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Ах, вот оно что.

Образование больше не может оглядываться только назад.

Оно должно демонстрировать три вещи: как было..., как есть..., и как могло бы быть, если бы...

Даже если все говорят, что природа не терпит этого сослагательного наклонения.

Но то – в природе. А вот в школе именно оно и уместно.

Иначе зачем учить эти условности на уроках математики «представим себе», «допустим», «если»? Взяли бы и отменили их, тем более что математика – наука точная, а позволяет себе «допущения».

Да и дети постоянно пристают со своими нескончаемыми вопросами: А что, если?..

Но у взрослых на это один ответ в виде пословицы: «Если бы кабы, во рту выросли грибы…».

Хотя это и есть самое главное в учении – знать, что всё могло быть иначе. Если бы…

Это и есть освоение Критического Мышления. Того самого, за которым многие эдьюкейторы гоняются, пишут книги, но не знают, как его внедрить в умы детей.

А формула очень проста: моделировать на уроках и в кейсах ситуации по формуле: «А что, если…».

И польётся поток таких детских фантазий и метафизик, что успевай только их обсуждать и тренировать мозг.

Я даже думаю, что должны быть специально такие уроки-кейсы. Потому что если не воспитывать такое комбинационное, критическое и многовариантное мышление – то зачем эта школа вообще нужна!?

Особенно это касается математики, по которой теперь принято решение усиленно изучать и осваивать, чтобы догнать лидерство в мировом рейтинге PISA.

Это и есть решение проблемы – быстрое, легкое, увлекательное и безболезненное.

Оригінал

Освіта.ua
13.12.2019

Популярні блоги
Олександр Істер: поки PISA не вдарить…? Для вчителів математики, які можуть відстежувати якість шкільної освіти, ці результати були прогнозовані
О. Калинич: прийнято важливий для освітян закон Новації закону - у короткому огляді: увага на моментах, важливих насамперед для вчителів
І. Лікарчук: зникають вчителі, які можуть мотивувати ЗНО з математики апріорі не може впливати на якісне поліпшення математичних знань випускників
Віктор Громовий: 8 «чому» і 12 «тому» в українській освіті Чому метод «барона Мюнхгаузена», тобто спроби освітньої системи реформувати саму себе, приречений на невдачу?
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сільський вчитель
Навіщо діткам у селі кртичне мислення? Та і математика не дуже потрібна. Для того щоб засіяти поле картоплею, помідорами та огірками, взагалі критчне мислення не потрібне, а матемвтика в дуже невеликих масштабах. Трохи більше матаматики потрібно для виготовлення та розливання самогону. Але до чого тут критичне мислення. Дуже погано, що про сільских діток ніхто не думає, і не відчуває,що саме їм потрібно.
Для Сільський вчитель:
А звідки візьметься критичне мислення, якщо дітей вчитимуть такі ідіоти, як ти?
Сільський вчитель
Якщо ви такі розумні, то прийдьте і спробуйте стати вчителем на селі. Коли дітки так зайняті випасенням худоби, посадкою культур та виготовленням самогону,що на складні науки просто не вистачає часу. Ви мабуть мешканець міста, тому вам мене не зрозуміти
Микола
Для Сільський вчитель: Склалося таке враження, що ви й самі надто часто той самогон вживаєте.
Коментувати
Торба
Наявність вказаних типів мислення, як окремих складових, науково не доведено - це лише "фантазійне мислення"

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!