![]() |
МОН посилює спайку садочку і школи, використовуючи однакову логіку до різних за функцією інституцій |
О. Равчев: функція садочків - у першу чергу економічна
Автор: Олександр Равчев, PR-менеджер в «Громадяни в дії».
Ознайомився з пропозиціями Міносвіти до закону про дошкільну освіту. І ви не повірите, але я кардинально з ними не погоджуюсь.
Ключова ідея МОН - посилити роль держави в питанні садочків. І це повна дурня, тому що така філософія реформи зробить тільки гірше.
Садочки треба взагалі виключити з сфери компетенції Міносвіти, прибравши будь-яке державне регулювання цього питання.
Функція садочків - у першу чергу економічна, а не освітня. Їх створюють для того, щоб батьки дітей могли швидше повернутись до економічної діяльності.
Ключовим вигодонабувачем у цій ситуації є місцевий рівень, у чиїй економіці люди працюють. Тому форми регулювання садочків треба передати на рівень місцевого самоврядування.
Не може держава прописати однакові правила, які ефективно регулюватимуть питання садочків в Києві, і в маленькому селі.
Також логічно передати проблему садочків приватній сфері, де місцева рада лише компенсує приватним садочкам частину чи повністю кошти. Це дешевше і ефективніше.
Але для цього потрібно прибрати регулювання, яке суттєво ускладнює відкриття садочку.
МОН же замість цього посилює спайку садочку і школи, намагаючись використовувати однакову логіку до двох абсолютно різних за функцією інституцій.
Освіта.ua
12.12.2019