Osvita.ua Блоги Євгенія Яніш: про МАНівські роботи та олімпіади
Євгенія Яніш: про МАНівські роботи та олімпіади

Тиск на відповідальність та совість і абсолютне ігнорування небажання дитини та заборони батьків

Євгенія Яніш: про МАНівські роботи та олімпіади

Автор: Євгенія Яніш, кандидат біологічних наук.

Така ж проблема, як з МАНівськими роботами - з олімпіадами. Коли 1-2 реально хороших учня «віддуваються» з усіх предметів. Фактично, ними затикають всі «дірки», а потім звітують, що від школи взяли участь у таких олімпіадах, взяли такі місця. А те, що це робиться всього кількома учнями - тиша.

Стикнулись з такою ситуацією з моєю старшою донькою. Дитину відправляли на всі олімпіади, знімали без попереджень з уроків, часто випадало, що 2 олімпіади в одні вихідні - тоді дитина взагалі не має часу відпочити та спокійно зробити домашні завдання. Звідси небажання взагалі брати участь у будь-яких заходах, якщо дитина відповідальна - намагається по максимуму підготуватись за дуже короткий проміжок - відповідно кілька ночей не спить, доходить майже до нервових зривів.

Сильний тиск з боку вчителів на дитину. Тиснуть на відповідальність та совість: «Якщо ти не підеш, ти нас дуже підставиш, як ти можеш нас підводити, ти мусиш» і т. ін. Абсолютне ігнорування небажання дитини та заборони батьків.

Донька в п’ятницю захворіла, температура під 39 - в суботу та неділю олімпіади. Одна вчитель - абсолютно адекватна та взагалі чудова людина спокійно все сприйняла, сказала що здоров’я - головне, щоб ми не турбувались. Інша вчителька, олімпіада якої у неділю (зауважу - з математики, для моєї дитини абсолютно непрофільний предмет, але оскільки з математикою у школі проблеми- послати більш нема кого) - телефонує мені на мобільний і починає мене умовляти, щоб донька прийшла на олімпіаду. На всі мої аргументи, що дитина хвора і точно нікуди не піде: «Ну будь ласка, може, їй стане трохи легше, і вона дійде!» Тобто мова про інтереси дитина при такому підході не йде взагалі!

Результати: за кілька років такого життя та експлуатації, участь в написанні двох МАНівських робіт, які дитину примусили писати, донька сказала: «Єдиний плюс від цих олімпіад і МАНівських - я зрозуміла, що наука - це не моє, і в науку не піду!»

Ніякі аргументи, що МАН - це не наука, вже не діють. У результаті дитина з дуже хорошим потенціалом, схоже, для науки втрачена. І це не одиничний випадок.

Оригінал

Освіта.ua
11.12.2019

Популярні блоги
І. Лікарчук: зникають вчителі, які можуть мотивувати ЗНО з математики апріорі не може впливати на якісне поліпшення математичних знань випускників
Віктор Громовий: 8 «чому» і 12 «тому» в українській освіті Чому метод «барона Мюнхгаузена», тобто спроби освітньої системи реформувати саму себе, приречений на невдачу?
В. Мисан: результати залежать від організації навчання Добре, що батьки цікавляться успіхами дітей, але чому цей інтерес виникає в кінці навчального циклу?
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Рейтингоманія.
Юрій
Ви ніби про нашу доньку розповіли. Мені знайомий такий підхід до роботи з "обдарованими дітьми". Вчителів, які під час атестації отримали вищу кадегорію або звання "вчитель-методист" просто зобов’язують залучати дітей до такого "соціалістичного змагання" і ніхто не звертає увагу на те хочуть цього діти, чи ні. Учні, що мають гарні результати навчання з окремих предметів автоматично опиняються "під прицілом" і якщо не дуже опираються, стають гвинтиком ОЛІМПІАДНО-КОНКУРСНО-МАНівської "машини", основне призначення якої - створювати рейтинги для: вчителя, школи, міста, району, області тощо. Обурює те, що більшість цих рейтингів "липові", адже призове місце можна купити, роботи на конкурс МАН готують вчителі, а не учні. Роль учня зводиться до вдалого виступу під час захисту роботи (вивчив промову, підкріпив презентацією і маєш результат). В мене виникає просте логічне питання: для чого це все? Навіщо витрачати даремно скільки часу, зусиль, грошей? Може краще зайнятися реально потрібними справами і змінити врешті-решт цю недолугу систему роботи з "обдарованими дітьми", звернувши увагу на те, що кожна дитина має певні обдарування, які слід виявляти та розвивати, але тільки за їхнім бажанням.
Tet-a-tet
Біда у тому,що чиновникам постійно потрібно придумувати якісь критерії оцінювання роботи НЗ. Ціла АПНУ за 28 років не змогла розробити якісь притомні показники, за якими МОНУ чи інші установи могли б визначати успішний заклад. PISA може, а ми не можемо. От і ганяються НЗ за успіхами, не рахуючись з бажаннями та можливостями учнів. І на кого тут нарікати, як не на самих себе?
Вчитель
Усуньте від цієї системи відділи освіти . Їхні функції тепло, крейда , підручники. Зробіть інтернет реєстрацію і грошові премії пеерожцям! І все почне працювати як потрібно!
СавД
Підтримую абсолютно. Сам ще нещодавно таке переживав. Дійсно ситуація не з приємних - на кожні вихідні припадала якась олімпіада. І реально проблема з тим, що не всі чують і розуміють - іноді доходило аж до сварок з педагогами. Цікаво, що і участь в олімпіадах, і написання манівських робіт в теорії справа добровільна. Результати проведення цих олімпіад, з моєї точки зору, більше вказують на працьовитість окремої дитини, ніж на ефективність освітнього процесу в школі. Тому вважаю за краще відмінити шкільні олімпіади і конкурси (особливо поетапні - місто/район, область і т.д.), а проводити їх одразу на Всеукраїнському рівні - так і "принудилівка" зменшиться в рази, і участь у цих заходах братимуть тільки зацікавлені учні
Роман
Для СавД: якщо в олімпіаді займають призові місця учні певної школи, то це вказує на якість викладання. Ніхто не зменшує досягнення учня, але не відвідуючи уроки, самостійно, ніякого результату не буде
Лариса Попова
Займають місця учні наближених до журі і ті, які пишуть олімпіаду в своій школі. Відсоток дітей-переможців зі сторони дуже низький.
Для Лариса Полова:
.
Коментувати
Вчитель
Вчора заввідділом освіти збирала засідання методичного об’єднання - "Результати олімпіад - як показник результатів освітнього процесу в школі". Далі - коментарі зайві. Цікаво, а чиатає всі ці коментарі міністерка? ...
Дд
Що значить знімали без попередження? Ну сказал б дитина, Не хочу, не можу, втомилась. Ви вчіть дитину опиратись трохи, кандидат біологічних наук
Іван
Так,проблема в людях.Всі хочуть результат,бо за ними оцінюють школу.От і тиснуть! Але ж є діти,які марять піти на олімпіаду,трохи менше на МАН...
qwerty_qwert
Проблема не в МАН і олімпіадах, а в людях :(
KoMa
Для qwerty_qwert: Проблема в "системі" і по великому рахунку за 30 років майже нічого не змінилося!
Наталя
В мене дитина теж на всіх олімпіадах. Втомлений, але задоволений. Я проти Інтернет - олімпіад, бо там списати можна. А ось живі олімпіади потрібні. Просто вони в нас неправильно проводяться. Вони зосереджені на конкуренції між школами. НАВІЩО? Олімпіада має бути для всіх бажаючих. Дитина вибирає ту олімпіаду, яку хоче. Вчитель готує ,і перемога дитини - це досягнення учня і вчителя. За таке обом грошова премія. Така моя думка. Напишіть свої бачення. Цікаво, як хто думає.
Валентин
Правильно,бо бувають випадки,що дитина обдарована,а її нікуди не залучають ,закривають талант в землю,а так рівний доступ всіх до олімпіад .
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!