Osvita.ua Блоги Г. Сищук: не колекціонуйте талмуди напрацювань
Г. Сищук: не колекціонуйте талмуди напрацювань

Алгоритм дозволить розігнати такий заіржавілий механізм під назвою професійний ріст учителя

Г. Сищук: не колекціонуйте талмуди напрацювань

Автор: Галина Сищук, учитель, м. Харків.

#сертифікація
Мені не подобається бути скалкою у м'якому місці (пан Іван ЮРІЙЧУК назвав це більш толерантно – «дуже цікаві випадки»), але, на жаль, це єдиний дієвий спосіб звернути увагу на важливе.

Я дуже вдячна вам, колеги, за підтримку, історії і коментарі. Та хочу зробити деякі підсумки, що сформувалися після спілкування з вами та базуються на моїх власних переконаннях. А спиратимусь на вебінар пана Юрійчука.

Отже:

  • Сертифікація, як інструмент позбавлення тиску на вчителя, спрямований на забезпечення професійного зростання та розвитку, має бути. Я у цьому переконана. Але:
  • На даному етапі вона ним не є. Ми поки що не позбулися людського фактору. Хочу, щоб ви зрозуміли, що відмінити (чи бойкотувати, як деякі закликали) ми її не зможемо. Це вирішується на державному рівні і питати нас ніхто не буде. Але ми можемо відповідально ставитися до участі у пілотних версіях (пілот буде іще 2 роки) і не намагатися обійти систему, забезпечити додаткову увагу чи закривати очі на недоліки. Пам'ятайте, що те, на що закриємо очі зараз, буде муляти нам усім у майбутньому.
  • Нинішній варіант сертифікації не дає можливості проаналізувати власну роботу, щоб покращити результат (у випадку її непроходження). А ті, хто сертифіковані, мають зупинитися? Це абсолютний рівень самовдосконалення? Не думаю…
  • Сертифікація - спосіб обміну досвідом. Ну не у випадку експертів-перевіряючих, що мають виставити оцінки.
  • Анкета самооцінювання впливає на результат сертифікації. Цей вплив досить незначний, і у випадку, як у мене, не рятує. Планувалося, що вона стане саме тим напрямком для розвитку вчителя, що її заповнював. Та, на мій погляд, вона не ефективна. Ну відмітила я галочкою, що дещо роблю не завжди.. . Хтось буде звертати увагу, що змінилося у подальшому?

Якось так. Та, щоб не прозвали мене критиканкою, запропоную вам своє бачення процесу.

Щоб сертифікація стала дійсно тим розвитком і рушійною силою до впровадження НУШ, пропоную кардинально змінити роль експерта-оцінювача на експерта-підтримувача.

Роз'яснюю. Планується розробити платформу, що стане осередком сертифікації і збиратиме описи уроків, які будуть у загальному доступі (щодо цього в мене є деякі сумніви - чи не стане це черговим місцем, де можна скачати собі уроки, назвавши власними?).

Я ж бачу її певним «сайтом знайомств», на якому вчителі зможуть описати свої досягнення, ідеї, досвід і відшукувати саме тих спеціалістів, що допоможуть покращити знання саме з того напрямку, який шукає вчитель. Вінцем такого спілкування і буде особистісний і професійний ріст педагога, який може бути тільки у співпраці практик-практик.

Алгоритм сертифікації у такому випадку міг би виглядати так:

  • Реєструючись на сертифікацію, вчитель отримує доступ до платформи, ознайомлюється з портфоліо експертів і обирає того, чий досвід йому цікавий.
  • Зустрічається з експертом на його території, дивиться уроки, задає запитання - переймає досвід, одним словом. Заповнює анкету самооцінювання, що буде вважатися нульовою міткою (тут можна спиратися на критерії формувального оцінювань, ЗХД таблицю - це те, чого ми маємо навчитися, щоб вчити дітей) є.
  • Пише ЗНО.
  • Після досягнення граничної кількості балів за ЗНО проводить урок , на якому буде обраний експерт і, додатково, «незалежний» (якщо вже так потрібно, щоб їх було більше одного) і знову заповнює таблицю самооцінювання та аналізує свої досягнення.

На мою думку, такий алгоритм дозволяє дійсно передати/перейняти досвід, експерта зробить відповідальним за прогрес чи його відсутність, і допоможе розігнати такий заіржавілий механізм під назвою професійний ріст учителя.

І молю, не колекціонуйте на сайтах/платформах/поличках талмуди учительських напрацювань. Не женіться за письмовими роботами, а цінуйте передачу досвіду - живу і багатогранну, бо всі ми - грані одного яскравого діаманту.

Оригінал

Освіта.ua
06.12.2019

Популярні блоги
Олександр Істер: поки PISA не вдарить…? Для вчителів математики, які можуть відстежувати якість шкільної освіти, ці результати були прогнозовані
О. Калинич: прийнято важливий для освітян закон Новації закону - у короткому огляді: увага на моментах, важливих насамперед для вчителів
І. Лікарчук: зникають вчителі, які можуть мотивувати ЗНО з математики апріорі не може впливати на якісне поліпшення математичних знань випускників
Віктор Громовий: 8 «чому» і 12 «тому» в українській освіті Чому метод «барона Мюнхгаузена», тобто спроби освітньої системи реформувати саму себе, приречений на невдачу?
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роззуйте очі
Розмріялись,щоб експетр сам був зіркою у своїй роботі))) У нас експерД хто? Той,хто зробив можливе й неможливе ,щоб не працювати у школі)))
Tet-a-tet
Коли повстає питання про сертифікацію виникає інше- а судді хто? В медицині - це доктори наук, відомі лікарі. А в освіті?Правильно, методисти, ті, що вже забули як вести урок, або не мають зеленого поняття в предметі, який ти викладаєш, особливо в спецпредметах, що викладаються в профзакладах. Уявіть собі викладача спедисциплін з 30-річним стажем практичної роботи і його оцінює сертифікатор-методист віком 25-30 років. Як вам така ситуація? І я маю вірити його висновкам, чи вони взагалі можуть бути об’єктивними?
Олекса Позняк
Для Tet-a-tet: Супер!
Коментувати
luchija
Вважаю сертифікацію взагалі непотрібною. Нехай гарно вчать у вузах. Випускник виходить дипломованим спеціалістом. Нащо сертифікація? Це приниження учителя.
Володимир
Все це добре. Але ще є тіньова економіка відділів, управлінь та департаментів освіти і всього міністерства в цілому.
Олекса Позняк
Мой гонорары за 1 час работы с детьми из США вырос до 50 долларов. Горжусь. Сертифицироваться это не моё. Я не умею скакать белой вороной по классу, жонглировать кубиками лего и кататься на неконференции неучителей.Единственно что у меня хорошо получается так это учить умных детей физике на очень приличном уровне. Поскольку я дедушка смешливый и креативный то придумал как мне провести сертификацию когда станет обязательной. Вот когда ко мне придут 2 сертификатора , вершители судеб, суперменоучителя с надутыми щёками от своей мировой значимости на открытый урок я включу им цирковую музычку трам там там там парарампам, скажу им всё что я думаю о их сертификации и дебильном МОНе и на красной подушечке вручу ключи от кабинета -учитедетей сами ая пошёл домой.Как вам сценарий? Мне неплохой
!тарарам!
Для Олекса Позняк: Что-то сдается мне, что ты лукавишь, Позняк. У нас с Америкой 7 часов разницы во времени. Неужели ночью работаешь? И раз так все хорошо зачем тогда тебе работа в школе?
Олекса Позняк
Для !тарарам!: Ну шуруп-разоблачитель! Америка конечно не Одесса но тоже очень велика. Я ж работаю по выходным. У нас вечер у них утро. С Лос Анжелесом начинаю в 19 а у них 9 утра.Ребята говорят что город 250*250 км представляешь такую махину? С Нью Йорком там 7 часов разницы. В школе работать надо. Во первых это благотворительность по отношению к нескольким очень толковым детям. Во вторых хорошие отношения с администрацией - очень просят.В третьих чтоб не выпадать из мельстрима. В четвёртых... хрен его знает почему, привык вставать и идти на работу.Финансы не основное, денежка помимо зарплаты капает
Tet-a-tet
Ви, п. Позняк великий молодець. Викладати фізику на англійській мові це дуже не просто, особливо, коли бути у Вашому поважному віці. І Ви не плачетесь про малу зарплату, а ходите з високо піднятою головою. Чи багато таких як Ви в освіті? Я тільки не розумію, як Ви показуєте учням зі США роботу фізичних приладів?
Коментувати
Родитель
Ну на конец то, хоть один нормальный, здравомыслящий учитель появился! Желаю успехов!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!