Osvita.ua Блоги Сергій Дятленко: ЗНО для нушівців буде іншим
Сергій Дятленко: ЗНО для нушівців буде іншим

Найбільший опір освітнім реформам, зокрема НУШ, чинять батьки, бо мало знають, бо в них було не так

Сергій Дятленко: ЗНО для нушівців буде іншим

Автор: Сергій Дятленко, експерт з питань освіти.

Найбільший опір освітнім реформам, зокрема НУШ, чинять батьки. Бо мало знають, бо в них було не так, бо нове сприймається складно, бо не розуміють своєї ролі в нових освітніх умовах, бо вимагають від інших (дітей, вчителів) бути ідеальними. І ще багато БО.

Але одне з цих БО я б виділив. Батьки стурбовані, що нові підходи зашкодять їхнім чадам добре скласти ЗНО і вступити до вишу. Вони не можуть уявити, що і ЗНО для нушівців буде іншим.

Не секрет, що у своїй більшості батьки і учні результатом шкільної освіти бачать високий рівень складання ЗНО, а не можливість стати розумнішим і успішним. А сьогоднішнє ЗНО вимагає знань! Тому й спрямовується шкільна освіта на засвоєння великої кількості інформації і зовсім трішки на творчість та вміння застосувати ці знання для вирішення реальних викликів.

Тут би нам допомогти батькам (і школам, і вчителям) поставити, так би мовити, маячки, на які потрібно орієнтуватися. Тоді й репетиторство втратить свою роль, а школа зросте в авторитеті. Ще й не просто школа, а хороша школа (велика, креативна, обладнана й насичена).

Маячками є оновлення завдань ЗНО. Від перевірки вміння відтворити знання до «визначення якості мислення» (термін взяв у Богдан Томенчук, можна і інший). І приклади завдань PISA, результати якого всі так чекають на початку грудня, нам в допомогу. Складно, дорого, незвично, навіть ризиковано – так. Але без цього ніяк.

Без цього ще довго не вдасться подолати культ дат, формул, правил і переказів пунктів параграфа на уроці. Чим швидше, тим успішніше йтиме реформа. ЗНО вже одного разу допомогло, має допомогти ще.

Оригінал

Освіта.ua
18.11.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Володимир Онацький: про шкільні олімпіади Олімпіада – це можливість продемонструвати знання з предметів на рівні школи, району чи міста
Ігор Лікарчук: про булінг стосовно вчителів на канікулах Учителя, який не прийде на методичні витребеньки, обов’язково будуть цькувати, вимагаючи пояснення
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
М
Хто поставив -1( не підтримав ) - також вважає, як Владимир Белий, що ЗНО- інтелектуально - абстрактне мислення ?
Олекса Позняк
Розумних людей дятлами народ не назве. Кому ти впарюєш що за кордоном якесь інше ЗНО.Я готую дітей у тому ж США по фізиці.Точно такі ж задачі підвищеної складності як у нашому ЗНО, російському ЄГЕ, лише так на 30-100% складніші боя готуюю у серйозні Виші. І ніяких дебільних компетенцій. Учень повинен напхати свою голову сотнями формул і трьома сотнями стандартних задач , тому що час як і в нас суворо обмежений.Єдина відмінність в тому що там просто немає задач з механічним підставлянням данних у формулу, кожна задача вимагає дуже глибокого розуміння суті фізичного явища і там люблять парадоксальні задачі типу наших олімпіадних. Але якщо не заб’єш свою голову матеріалом то компетенціїї до дупи. НУШ це шлях до дебілізації.
М
ЗНО- інтелектуально- абстрактне мислення ? Я щось не розумію.?
Владимир Белый
Батькам варто не випускати з поля уваги те, що за будь-якого змісту та спрямування ЗНО у тій своїй частині, яка визначатиме вступ до сегменту вищої освіти, апріорі не може не бути РЕЙТИНГОВИМ інструментом, завдяки якому відбиралися, відбираються і будуть відбиратися кращі за рівнем інтелектуально-абстрактного мислення особи.
Олекса Позняк
Для Владимир Белый: давайте для вступу в Виш нестандартні задачі як у тому ж США , Канаді а не на вгадування і буде він рейтинговим.
Коментувати
М
Ми , батьки, хочемо : щоб школа навчила ; щоб це пригодилося в житті , а не все підряд вчуть , а результат - який? Ви книжки переглядали , які там деякі завдання є, їх без ГДЗ не можливо зробити.Чому , дитині потрібно наймати репетитор? Чому з дитиною потрібно робити уроки вдома- не всі батьки можуть.Деякі питання ЗНО не відповідають шкільній програмі! Чому пишуть , що в медінститут поступити треба було ЗНО з математики, яка математика?
Людмила
А куди діватися вчителям, які теж є заручниками НУШ? Ледь встигаєш опрацьовувати нові програми, критерії і всяку всячина, яка реально нікому не потрібна:(
Людмила
Ось вона правда.Немає часу, щоб підготувати урок.Стандарти вчи, програми складай, на курси , семінари , вебінари їдь.Що все це дає? Поки сам не сядеш, не прочитаєш, ніхто не навчить.Учитель має готувати урок, вчити, а не писати педвиставки, всякі курсові.Учителю не дають часу на основне-урок.Кругом- засилля бюрократизму та усіляких вказівок, наказів, документів.Чому їх треба вчити?
Коментувати
Pospishaiko
Єдиний порятунок учням і батькам - швидше закінчувати школу щоби втекти від "реформаторів", мета яких не Зробити реформу, а саме безкінечно її Робити, бути важливим пупом, "йти в авангарді" і при цьому солодко їсти, м’яко спати і шастати по закордонам за бюджетний кошт.
Брехня брехнёй погоняет
Где внуки этого дяди учатся? В НУШ, которую он " втирает" или в " лондОнах"? И "вешает,и вешает лапшу." Иди- ка,дядя своему Соросу вешай.Почему знания,полученные в советской школе, помнятся и сейчас,а знания периода с 1991 года- поверхностных и краткосрочны? Может, не той дорогой идёте,господа Работнички- эксперты всяких там институтов модернизаций?
Ха-ха-ха
Бачите, яку основну проблему виділяє цей так званий експерт: "ЗНО вимагає знань". А НУШ, на його думку, дасть змогу дітям бути компетентними і без них.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!