Osvita.ua Блоги В. Мисан: за останні 5 років різко зросли вимоги до вчителя
В. Мисан: за останні 5 років різко зросли вимоги до вчителя

У школі виживуть лише ті, хто швидко зорієнтується і віднайде засоби для збереження життя

В. Мисан: за останні 5 років різко зросли вимоги до вчителя

Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.

Що слід розуміти під загальною ерудицією педагога і його культурно-освітнім розвитком? Хто і що є мірилом цієї ерудиції та культурно-освітнього розвитку?

Ознайомлення, читання, конспектування, заучування і запам’ятовування нормативних документів (а особливо їх положень, переліків) освітянами впливає на їх ерудицію і культурно-освітній розвиток?

Хто і коли почне визначати ерудицію і культурно-освітній розвиток управлінців освітньою галуззю?

Коли ті, хто складає тести,програми, різного роду завдання тощо публічно проходитимуть атестацію, сертифікацію?

Чи маю право як учитель щось забути і не пам'ятати, але знаю, де його відшукати і де про нього прочитати?

Хто із тих, хто «вчився на пісатєлєй», наважиться зайти до класу і за своєю писаниною провести урок (і не один!) так, щоб реалізувати компетентнісний підхід і щоб нам всім після цього «майстер-класу»... захотілось? - запитання, запитання і запитання.

Їх стільки, що від них не просто голова пухне, а, здається, вже давно затиснена лещатами.

П'ять років тому, коли залишив працю в університеті і повернувся до рідного закладу, був окрилений і приємно здивований дебюрократизацією шкільного життя. Школа, хоча й потопала у чималій кількості звітів, перевірок, заходів, ще «виробляла кисень», від якого мозок акумулював свіжі ідеї. Але з часом «вуглекислий газ», який продукує вертикаль папіряччя (від МОН і нижче), спонукає до пошуку протигазу, бо у такій воні виживуть лише ті, хто швидко зорієнтується і віднайде засоби для збереження життя.

За останні п'ять років різко зросли вимоги до вчителя. І що характерно - майже всі хочуть від вчителя «елементарного»: щоб він все знав, щоб був вихованим, щоб був психологом, щоб був організатором, щоб займався самоосвітою, щоб працював, не отримуючи доплат, щоб добровільно йшов на сертифікацію, щоб відповідав за моральний клімат у шкільному колективі, щоб був прикладом, щоб не займався репетиторством, щоб ..., щоб...., щоб...

Я як педагог нічого не хочу і нічого не вимагаю. Сьогодні прожив 5 уроків. Витер із дошки схеми, які заготував своїм вихованцям-слухачам. Витирав тричі, постійно змиваючи гумку у шкільному туалеті, щоб дошка залишилась чистою, оскільки завтра у цьому кабінеті буде працювати мій колега. Відкрив вікна - провітрив класну кімнату. Зібрав з-під парт папір, поламані ручки, використані вологі серветки, порожню пляшечку з-під води, гризяк від яблука,...

Вимив руки. Зачинив вікна, кабінет...

Нічого ні від кого не вимагаю, лиш іноді задаю собі запитання: з ким я працюю? Для кого я живу? І чи повинен я все знати?

Оригінал

Освіта.ua
13.11.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Володимир Онацький: про шкільні олімпіади Олімпіада – це можливість продемонструвати знання з предметів на рівні школи, району чи міста
Ігор Лікарчук: про булінг стосовно вчителів на канікулах Учителя, який не прийде на методичні витребеньки, обов’язково будуть цькувати, вимагаючи пояснення
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олекса Позняк
Для Данило-майстер: Та при чому тут люби себе? За державу сумно. Викладаю ще з СРСР. Не памятаю такої страшної кризи в освіті як зараз. Таке враження що прикладаючи суперзусилля перелопачуєш повітря. Засіваєш тую освітянську ниву а не сходить ні спереду ні ззаду. Фактично з 35 учнів у класі вчаться одиниці. А зверху усе дурніші прожекти і накази, тиск на вчителя шалений. Зробили його абсолютно безправним і за все відповідаючим.Батьки підбурювані батькососами звинувачують учителів у поганих знаннях дітей.Псевдонауковці - аферисти усіх мастей задовбали експериментами ідіотичними. Чим більше говорять про демократизацію, тим більше створюють перевіряючих структур і тим більше залякують: не здаси сертифікацію -заберем диплом.Печально на все це дивитись. Не раджу нікому зараз іти в учителі, навіть за 20 000 у кінці року. Пітьма і туман наша освіта. Єдине світле що є це репетиторство - працюєш з розумними вмотивованими дітьми , гарна оплата (особливо коли вчиш іноземців) - просто кайф.
Вчитель
Для Данило-майстер: Качан у кукурудзи. Огризок яблука! А мені подобається той "гризяк". Як точно словом висловлено емоцію, яку пережив автор! І я повністю підтримую думку автора - шкільного вчителя: "З ким я працюю? Для кого я живу? І чи повинен я все знати?" І додаю від себе. Жити для когось - справа невдячна. Працюємо з тими, кому не завжди потрібні. І знати повинен кожен із нас, що все відносно! Шануймося, бо ми того варті!
Данило-майстер
Гризяк - це качан українською. Не будь ображеним на весь світ, припини рефлексувати, люби себе, який є.
вчитель
скоро в Україні появляться реклами із темами запрошення і заманювання на роботу у школи.
Нікита
Можете не переживати на Ваше місце скоро прийдуть самі найкращі професіонали!!! Зеленський скоротить адміністрацію в РДА в відділах освіти, и в школи вернуться методисти секретарі начальникі відділів. Чи вони підуть замітати вулиці чи на фобрику, або прибиральником на кладовище ... Вони прийдуть вчити наших дітей замість ВАС , а чому навчать???!!!
Торба
Для Нікита: Це правда. Ця номенклатура вже керує університетами. Що з цього вийходить - відомо, бо все більше школярів обирають закордон.
Олекса Позняк
Для Нікита: Новосад скоріше скоротить школи ніж районо.ЗЕля багато наобіцяв та фіг виконує
Коментувати
Олекса Позняк
Займаюсь репетиторством, готую дітей в Україні і за кордоном до вступу в провідні іноземні ВИШі. Нікого не цікавить моя атестація-сертифікація, яку маю категорію і чи я методист. До дупи їм мої грамоти і мої фотки в рамках разом з урядовцями.Плюють вони на те чи володію я педзнаннями і який у мене культурний розвиток.Моє задання навчити їх фізиці. Я це завдання виконую і до мене черга ще з літа. Не мене вибирають а я вибираю. Але сертифікацію запросто можу завалить.Щось спитають про лесбіянок а я не в курсі - прощай школа, заберуть диплом як у нефахівця по нетрадиційному сексу учнів. Хоча не переживаю - роботи мені достатньо. Оце скільки перевчив по інтернету і жоден не спитав чи є у мене диплом взагалі. З автором солідарний повністю -чим далі працюю - більше розумію що нашій школі професіонали не потрібні. Потрібні білі ворони, мавпи массовики -затейники. Діти нічого не знають зате щоб їм було нескучно і весело. Я динозавр, треба вже йти. США я ще довго буду потрібен, Україні вже ні
Олеся
Ось ці питання: "...з ким я працюю? Для кого я живу? І чи повинен я все знати?" - найактуальніші та найболючіші, бо із підвищенням вимог до вчителів знижуються вимоги до учнів.
Олекса Позняк
Для Олеся: вимоги до учнів нульові але якщо діти не знають то по голові отримає учитель
Олександра Безродня
А більшість дітей і не бажає щось знати. Тільки прийти до школи, похизуватися чимось, що батьки купили, довести вчителя до істерики, записати на відео і викласти в інтернет- ось їх бажання! Т^
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!