Osvita.ua Блоги Сергій Дятленко: чому #олімпіади_важливі
Сергій Дятленко: чому #олімпіади_важливі

Напередодні початку І (шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад розганяється теза про їх непотрібність

Сергій Дятленко: чому #олімпіади_важливі

Автор: Сергій Дятленко, експерт з питань освіти.

Напередодні початку І (шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад розганяється теза про їх непотрібність. У мене інша думка.

Олімпіада дозволяє популяризувати персоналії дітей як приклад можливостей зреалізувати свій талант. Талант є у кожного, його не може не бути. Є талановиті математики, фізики, біологи, філологи. А ще є учні, які не завжди схильні до академічної підготовки, однак обдаровані з практичних напрямків – малювання, дизайн, винахідництво, проектування тощо. Для них олімпіади з трудового навчання/технологій.

Це потужний елемент професійного росту вчителя. Адже для того, щоб учні перемагали, вчителі освоюють, а потім запроваджують у роботі з усіма учнями сучасні освітні технології, використовують різноманітні джерела інформації, форми роботи, формують нові вміння з фінансової грамотності та підприємливості, екологічної безпеки.

Олімпіада підтримує Концепцію НУШ та її ідеологію. Учасники на олімпіаді мають показати не стільки знання, скільки вміння застосовувати на практиці те, що освоювали на уроках, уміти розраховувати час, матеріали, бути мобільним, представляти та захищати свою роботу, експериментувати.

Олімпіада дозволяє розширити коло обдарованих дітей, які спроможні проявити себе в майбутньому.

Через вимоги до олімпіадних завдань вдається пропагувати розвиток м’яких навичок та вмінь: критичне мислення, комплексне вирішення завдань, формування, обґрунтування та захист власної позиції, взаємодія з іншими людьми тощо.

Дух змагальності стимулює до розвитку учнів та вчителів.

Олімпіади – це потужний виховний захід, який знають і люблять в Україні, який має своїх вихованців, що стали успішними в житті завдяки предмету та вчителям і пишаються цим.

Це найкращий обмін досвідом між найсильнішими учнями і такими ж учителями на кожному з рівнів (районному, обласному, всеукраїнському).

Готуючи матеріал, за зразок брав заключний етап учнівської олімпіади з трудового навчання/технологій. Вона не архаїчна і банальна, а сучасна і прогресивна. Щоб переконатися у цьому, зайдіть на офіційну сторінку олімпіади, Кузня талантів.

Оригінал

Освіта.ua
28.10.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Володимир Онацький: про шкільні олімпіади Олімпіада – це можливість продемонструвати знання з предметів на рівні школи, району чи міста
Ігор Лікарчук: про булінг стосовно вчителів на канікулах Учителя, який не прийде на методичні витребеньки, обов’язково будуть цькувати, вимагаючи пояснення
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Л
Є діти, яких "підготували" до олімпіад! В район привозять і розумних дітей, але є переможцями ті, яких залишили після олімпіади й вони переписали свої роботи. Зарані знають яку дитину зробити переможцем, щоб додати рейтинг конкретній школі і конкретному вчителю! Все це нечесно! Мало того, вчителі везуть сільських дітей у свій вихідний день, часто наймають транспорт, бо автобуси не ходять, витрачають немаленькі гроші , бо іноді доводиться й 80 км. до району їхати. Марнують не тільки свої гройші, а й свій час та нерви! Та ще й відповідають за дітей! Це знущання над учителем!
Вчитель
Підготовка до олімпіад це все безкоштовна праця вчителя,трата його часу ,сил.як моральних так і фізичних.Можливо олімпіади і повинні бути але явно не так як є: в добровільно -примусовому форматі .Все повинно оплачуватись,а професійний рівень вчитель буде завжди підвищувати якщо хоче росту і вищого посадового окладу відповідно.Пану Дятленку без олімпійського руху ну просто ніяк.. Краще боріться щоб на трудове навчання в школі відводилась та кількість годин як раніше хоча б та можливість їх проведення .Багато шкіл взагалі знищують трудове навчання- а ви олімпіади.. Відкрийте очі та оцініть ситуацію по школах...
Дана
Для Вчитель: З цим паном мала "щастя" подискутувати стосовнокористі цих оліпіад. Дискусія була довга. Аргументів не чув, зате культуру спілкування цього пана побачила не тільки я.
Коментувати
Лариса
Цілком погоджуюсь з думкою, що олімпіади - потужний інструмент самореалізації обдарованих дітей, унікальна можливість спілкування з однодумцями, формування потужного навчального середовища. Перемога на 4 етапі - це результат багаторічної наполегливої праці і учня, і вчителя. Проте нищення олімпіадного руху в Україні вочевидь стає трендом. Маю на увазі не лише здебільшого беззмістовні дискусії в соцмережах, але й політику Міністерства освіти. Цьогоріч Умовами вступу до ВНЗ-2020 призери 4 етапу олімпіад вже позбавлені права на додаткові 10 балів при обрахуванні конкурсного балу (за винятком спеціальностей, що мають "особливу підтримку"). Отже цих дітей позбавлено права вибору місця навчання а, отже, і стимулу прагнути найвищих результатів в національних олімпіадах. Що далі? Не думаю, ща обдарований математик або програміст втратить інтерес до предмету, проте, ставши призером олімпіади найвищого рівня, після закінчення школи навряд чи вступатиме до українського вишу, адже за кордоном таким абітурієнтам відкрита "зелена вулиця"!
Занимательные флаги с Шелдоном
Для Лариса: сорос проплатив усіляким совсунихам за те, щоб вони перетворили Україну на Зімбабве. От вони й працюють... У Зімбабве ж немає олімпіад? Немає. То чому в Україні вони мусять бути?! Така логіка запроданців.
Анна
Соромно таке читати, якби в Зімбабве були олімпіади, то вони проводилися б так як в Україні. Олімпіада може бути тільки в форматі ЗНО і на добровільній основі. все інше - тримання біля теплих місць деяких діячів.
Коментувати
Історик
Вибачте, що трохи не по темі, але є один дуже цікавий факт, про який мало хто знає. Пошукайте в Гуглі або на Вікіпедії таке собі Герцогство Брауншвейг-Люнебург. Ви зі здивуванням помітите, що нинішній прапор України точнісінько такий же, як і в цього герцогства. Тут явно криється якась таємниця. Іще трохи цікавих та несподіваних фактів про прапори. Багато хто вважає, в тому числі і серед записних націоналістів, що ОУН-УПА використовувало червоно-чорний прапор. Але це помилка. Насправді ОУН-УПА використовула прапор синього кольору із жовтим тризубом по центру. А червоно-чорний прапор - це прапор Анголи. Не вірите? Просто загугліть "прапор Анголи".
Василь
"Олімпіади – це потужний виховний захід, який знають і люблять в Україні, який має своїх вихованців, що стали успішними в житті завдяки предмету та вчителям і пишаються цим" Така брехня.Я, за багаторічну роботу, жодного з моїх учнів -переможців олімпіад різного рівня,не можу назвати хто став успішними завдяки олімпіадам.Швидше навпаки.Варто було би Дятленку спробувати початку підготовку дітей до олімпіад з школи(особливо сільських) і він би не писав такої дурниці
Тамара Притыка
Олімпіади не можуть бути повинністю, тим більше, що рівень підготовки дітей різний згідно програм.
Вчитель
В розвинених країнах, наприклад, в США проведення національних змагань (в тому числі і на знання шкільної програми) загальноприйнята практика. Подивіться, хоча б фільм від 2014 року Bad Words (Погані слова) присвячений національному конкурсу з англійського правопису. Але оскільки нашу країну соросівські підстилки хочуть позбавити нормальної освіти, то постійно й піднімають питання про знищення системи олімпіад. Є у них бажання перетворити Україну на Зімбабве, де ніяких олімпіад (ні з біології, ні з математики) не проводиться.
Анна
Для Вчитель: Може ще будете стверджувати, що у нас олімпіади не примусові та не корумповані? Так, у нас не Зімбабве, але методи їхні, хочете в цивілізацію, радянськими методами.
Вчитель
Примусові чи ні залежить від директора школи. Директор вас до чогось змушує? Ну то боріться з директором, а не з олімпіадним рухом, який існує в усіх розвинених країнах.
Анна
Навчіться говорити правду, раз називаєте себе учителем, змушує не лише директор, а й ті, хто над ним. щодо корупції в цій галузі, ви чомусь змовчали)
Коментувати
Людмила
Я згодна з багатьма,що діти за бажанням повинні приймати участь. Але ж від вчителя вимагають переможців,тоді і вчитель вимагає... Краще б оці всі автори поділились досвідом,як готувати до олімпіади учнів,щоб вони перемогли і встигати виконувати свої обов’язки на роботі:проводити уроки,додаткові заняття,перевірити зошити,порадитись з колегами,директором,а після цього прийти додому ,приготувати вечерю і пригадати,хто я? Жінка?!
Sabrina
А знают ли защитники олимпиад и МАН, что для выпускников 11 класса теперь дополнительные 10 баллов за призовые места на последних этапах засчитают только при поступлении на специальности из так называемого Дополнения 2, т е на те специальности, которым предоставляется господдержка? Это правила поступления 2020. Советую почитать этот список. Теперь все меняется кардинально. Почему все молчат об этом изменении? Невыгодно, да, господа методисты?
Олена
Для Sabrina: це -дуже гарна новина. Мій син - учасник фінального туру по МАН. Надивився стільки всього! Це просто комедія. А у кожному більш менш престижному виші при вступі - десяткі абітурієнтів з додатковими балами,які попереду всіх у рейтингу. А по ЗНО, доречі, не дуже високі бали у них.Оце вся правда. А результат -діти ,що отримали по 11 балів на ЗНО не можуть пройти на бюджет.Оце і вся мотивація до навчання.
Sabrina
Олена, согласна на все 100%, но ведь учителя теперь пугать оценками будут. А ведь на многие специальности, точно знаю про КНУ и ЛНУ, вес аттестата при поступлении стремится к 0. Так что может хоть теперь отстанут с олимпиадами и дешевыми МАН от выпускников. Их бы лучше к ДПА готовили, а не на олимпиады таскали. Потому что теперь это уже на законодательном уровне- пшик.
Стас
Для Sabrina: У минулому році фінальний тур по МАН проводився з 7 травня. Уявляєте що пережили діти? Підготовка до захисту на МАН, тиждень захист, потім ЗНО у цьому ж місяці.Розривалися між підготовкою до МАН і підготовкою до ЗНО. А потім-дуля з маком. Перемогли з такими роботами,що просто смішно. На контрольній відверто зписували,навіть не ховаючись
Коментувати
Юрій Скорохід
В Україні олімпіади досить розвинені,а перемогти на всеукраїнському(а в деяких містах навіть на міському етапі достатньо складно).Якщо б там дійсно була така коррупція як деякі кажуть,то звідки в України 4 місце на міжнароднвй олімпіаді з математики передостаннього року?Олімпіади-гарна можливість проявитись талановитим дітям.Цілковито підтримуб автора.
Олена
Для Юрій Скорохід: Бо у нас в Україні, незважаючи на всі намагання держави дискретувати і принизити вчителя, незважаючи на всі недолугі реформи Мону, незважаючи на всі нуші і сруші- все ще висока якість освіти. Дякуючи учителям середнього і старшого покоління наші учні все ще попереду їх ровесників з інших країн по рівню освіченості. Я не говорю вже про американську систему освіти, яку нам так остервеніло намагаються нав’язати продажні освітянські чиновники
Коментувати
Людмила
Хотіла б я побачити реальну кількість бажаючих узяти участь у цих олімпіадах. От оголосіть в інтернеті ,що тоді-то і тоді -то відбудеться олімпіада така-то. На суто добровільній основі. І все одразу стане зрозуміло, бо впевнена : ті,хто ці олімпіади-конкурси влаштовують ,прозріють. Дуже небагато бажаючих витратити час,зусилля,а в нагороду,у кращому випадку - картонна грамотка,ціна якої три гривні.
Грамотка бумажная
Для Людмила: Хорошо,если картонная) В нашем ОТГ грамоты распечатывают на цветном принтере)) Просто бумажка))) Денег нет! Всё украдено))
Коментувати
І я вчителька
Школа в маленькому місті, на все місто - 5 шкіл та ліцей. Після 7 класу ліцей забирає найрозумніших. Олімпіади проходять приблизно так - цілий місяць проводяться шкільні олімпіади, одні й ті самі діти на них ходять. Не хочуть, а йдуть (бояться, поважають вчителя, жаліють вчителя (вибери необхідне)). А потім понеслось - всі вихідні проходять міські олімпіади. 2-4 дитини, які не пішли в ліцей, можливо, й не найздібніші, ходять на всі олімпіади, не маючи вихідних-прохідних. Якщо не пошлеш дитину на олімпіаду (реально немає кого), тобі потім адміністрація нагадає і про атестацію, і про години... Як ми тільки не просимо цих дітей! А тепер скажіть - кому потрібні такі олімпіади? Я за олімпіади для найздібніших дітей. І щоб не міряли роботу вчителя лише по олімпіадниках та МАН (яку написав вчитель за дитину, а всі зробили вигляд, що повірили). А чому не міряти мою роботу по тому, що я підтягнула учня з 6 балів, наприклад, до 8. Це не так цінно? Це не досягнення учня?
Вчитель
В розвинених країнах, наприклад, в США проведення національних змагань (в тому числі і на знання шкільної програми) загальноприйнята практика. Подивіться, хоча б фільм від 2014 року Bad Words (Погані слова) присвячений національному конкурсу з англійського правопису. Але оскільки нашу країну соросівські підстилки хочуть позбавити нормальної освіти, то постійно й піднімають питання про знищення системи олімпіад. Є у них бажання перетворити Україну на Зімбабве, де ніяких олімпіад (ні з біології, ні з математики) не проводиться.
111
Для мама студента; Вибачте,за оцього "вчителя".Це -не учитель. Під маскою "вчителя" ховається автор статті. Грубий, ниций мужлан,який просто хоче образити жінку,яка висловила свою думку. Нажаль у МОН більшість таких екземплярів. Учитель би такого не написав.Бояться, що втратять корито.Кращий спосіб захисту-напад. На жаль в таких реаліях ми живемо. А про конкурси -ви праві,особливо МАН.Тут хтось писав,що кілька учнів лише отримують за конкурси додаткові бали до конкурсного -це -неправда. Учнів,які отримують додаткові бали до прохідного у виші-тисячі.Відкрийте хоч би абііт пошук.Самі побачите. Деякі з них-взагалі в конкурсах участі не приймала.
студент
Кому потрібні олімпіади? Обдарованим дітям! Так не може бути у кожній школі з кожного класу по одній дитині обдарованній, не може бути по квоті з кожної школи по одній дитині обдарованної. Для чого знущатися над учителями та учнями? Що дають учителям і учням олімпіади? Якщо став призером, то отримаєш папірець Грамоту, яку нікому ніде не потрібно, а якщо ні- то і Бог забув про твій змарнований час. Олімпіади шкільні, МАН ніде не враховують, а ті ВУЗи, які шукають обдарованих людей, проводять самостійно, без відділів освіти та вчителів. Якщо так важливі конкурси та олімпіади- оголошуйте, але не навантажуйте вчителів та дітей. Кожен учитель знає потенціал своїх учнів і допоможе їм проявти себе. Друга сторона питання. Об"єктивність. її немає. Чим далі від столиці, чим нижче тим вище ківень непорядності, несправедливості, корупції.Зробіть олімпіади як ЗНО і побачите справжніх дітей, які на щось здатні. А на сьогодні- це черговий захід для годування дармоїдів
Вчитель
В розвинених країнах, наприклад, в США проведення національних змагань (в тому числі і на знання шкільної програми) загальноприйнята практика. Подивіться, хоча б фільм від 2014 року Bad Words (Погані слова) присвячений національному конкурсу з англійського правопису. Але оскільки нашу країну соросівські підстилки хочуть позбавити нормальної освіти, то постійно й піднімають питання про знищення системи олімпіад. Є у них бажання перетворити Україну на Зімбабве, де ніяких олімпіад (ні з біології, ні з математики) не проводиться.
Лідія
Олімпіади мають проводитися тільки в 9-х та 11-х класах! І не школами, а коледжами, технікумами, училищами, інститутами, університетами, академіями! Метою їх проведення повинно бути залучення здібних учнів до свого навчального закладу! З реальним додаванням балів дитині, а не міфічними 10- ма десь там, колись там... Вчителям олімпіади тільки для атестації! Я вчитель з 30-річним стажем. В невеликих школах знаходять "цапа- відбувайлів" ( вибачте) і просять- заставляють брати участь! Бо покарають і вчителя і завуча. Ніде за кордоном такого нема! Для чого 4--8 класникам олімпіади? Для чого школам олімпіади? Ми й так здібного учня не випускаємо, бо ж з кимось треба працювати! Діти йдуть на поступки вчителю, бо бояться, поважають ( виберіть потрібне) і їдуть в район, область. Витрачають вихідні дні, нерви. А для чого??? А вчителям скільки лишньої роботи? Хто оплачує перевірку робіт, додаткові години роботи та нерви? P.S. Переможців районних мала. Працювала. Діти вчаться на інязі. І що?
Вчитель
Для Лідія: яка маячня! По-перше, звідки в українських училищ, технікумів і т.д. гроші на проведення олімпіад. По-друге загальнодержавні конкурси на знання певних шкільних предметів - це загальноприйнята практика в розвинених країнах, наприклад в США. Подивіться, хоча б фільм від 2014 року Bad Words (Погані слова) присвячений національному конкурсу з англійського правопису.
Лариса Попова
Гроші на проведення олімпіад? На що ж вони витрачаються? Зошит для учня- вчитель здає, школа, яка приймає, за власні кошти все роздруковує, вчителі здають гроші, щоб перевіряючі хоча б чай попили,вчителі перевіряють роботи безплатно у свій вихідний, так само і ті, хто привозять дітей(і не кожен директор за це дасть відгул). Звісно, олімпіади не відмінять , бо міфічні кошти хтось же отримує.
Лідія
Якщо шукають талановитого, то для чого? Ми працюємо з учнями і талановитих розвиваємо, бо на них опираємося. Якщо державі потрібні талановиті, то спрямовуйте їх туди, де вони здобудуть професію! Тоді діти будуть зацікавлені в участі та перемозі, коли матимуть реальний результат: вступ, бали до конкурсу чи стипендії на навчання! А так-- це популізм! Ніби хтось щось робить, бачите,які чудові місця, і т.д. А діти, крім нервів, і в більшості розчарування не отримують нічого!
Коментувати
Вчитель-КА
Нікому вони не треба - крім тих хто на них заробляє бабло. Три учасника з усієї країни отримають 10 балів - смішно, решта просто відбувайли. Нехай виші проводять олімпіади - тоді буде якась зацікавленість у вступі до того чи іншого закладу. Відбирають собі майбутніх студентів.
Вчитель
Шановні експерти! А хто заробляє на таких платних конкурсах як Кенгуру, Геліантус, Колосок, Грінвіч? Щоб взяти участь потрібно заплатити 20 чи 40 грн, при цьому рівень знань організаторів особливо не цікавить, головне щоб проплатив. І, врезультаті, більшість - переможці. А вчителям за дарма: гроші зібрати, конкурс на місцях організувати, роботи з грошима передати. Кому вигідні ці бізнес-проекти?
Павлович
До речі,до 2007 року Київ не брав участі в конкурсі "Кенгуру". ХТО ж прийшов до освітянської влади в Києві у 2007 році? Чи до МОНУ? Правильно-"старий" Вакарчук. Бо грошики з "Кенгуру" йдуть до благодійного фонду “Ліцей” Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка. Скажете-зараз Вакарчук не міністр. Але Хобзей П.К.(директор цього ліцею у минулому) нікуди не дівся.
Коментувати
Вчителька
Зараз проводиться купа інтернет-конкурсів і олімпіад, в яких учні добровільно можуть брати участь. Помилка в тому, на мою думку, що на результативність у таких заходах націлюють вчителів і Їм це рахують при атестацї, а варто робити навпаки - націлювати учня до добровільної участі в конкурсах. Але має бути продумана система мотивацї учня. Бо поки що вмотивовані атестацією вчителі заставляють учнів брати участь у олімпіадах, У МАНах, та інших конкурсах.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!