![]() |
Популярних реформ не буває! У сфері оплати праці будь-які кроки будуть сприйняті неоднозначно |
В. Громовий: нашу країну доб'є непрофесіоналізм...
Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.
«Слышу «Голос» из прекрасного далёка...»
(песня из телефильма «Гостья из будущего», 1985 год)
Партія «Голос» почала поширювати на широкий ФБ-загал ось цю картинку. Усі вчителі неньки-України відразу ж, як тільки прочитали перше речення, не те що «незлим тихим словом» згадують вас, а відверто на повний голос матюкають.
- Вчитель може «заробити більше», перевіряючи «більше зошитів», щоб не заступали «за поля» (це що «тіпа» гумор а-ля 95 квартал)?!
- Вчитель більше заробить, якщо «влаштує спортивне змагання»?!
- А стаж йому «капає» лише через 20-ть років?!
- Чи він (вона) заробить більше, якщо піде «на адміністративну роботу»!?
Люди, я, коли став директором гімназії, опинився аж на 26 місці за рівнем заробітної платні в нашому педагогічному колективі.
Хто з... ну дуже (не)далеких від школи людей намалював вам повну ахінею як «результат»: «треба вислужитися перед директором» і... потрапиш на адміністративну роботу чи будеш завідувати кабінетом?
Реалії зараз такі, що ніхто не хоче йти в завучі, бо це собача робота, яка не винагороджується ні матеріально, ні морально. Про охочих добровільно взяти на себе завідування кабінетом теж давно не чув...
Здогадайтесь із однієї спроби, чому так.
Я розумію, що ніхто з реформаторів (прости Господи, агентів змін чи модераторів рехворм) ніколи в школі не працював, але ж запитуйте професіоналів, перш ніж писати «отакоє вот». У нас є потужне експертне середовище, яке навчить і підкаже. У нас є грамотні директори шкіл і небайдужі високопрофесійні вчителі...
Невже система монополізації уваги на тих, хто «там, на верху», не дозволяє побачити, що тут внизу знають набагато краще що робити із шкільною освітою?
P.S. Завжди був категорично проти недолугої позиції «попєрєдніків»: робити лише те, що приречене на популярність. Популярних реформ не буває! У сфері оплати праці будь-які кроки будуть сприйняті неоднозначно.
Але я є прихильником радикального реформування системи оплати праці у школі. Вважав і вважаю, що поурочна оплата не враховує всієї багатогранної роботи вчителя. Вона лише культивує типаж учителя-урокодавця, гризню за «години», ідіотські форми контролю на кштал перевірки записів уроків у журналі пастою одного відтінку і т. ін.
Як свідчить світовий досвід організації ефективних моделей функціонування і розвитку шкільної освіти, учителеві треба оплачувати повний робочий день (саме це має бути основним месенджем).
Зарплата ж директора та заступника має бути як мінімум удвічі більшою за зарплату вчителя вищої категорії із 20-річним стажем, тоді буде нормальний матеріальний стимул доростати до керівника школи.
Але ж такою аргументацією, як на картинці, ви лише дискредитуєте цю ідею на роки.
Астанавітєсь! Робіть усе грамотно або...
Освіта.ua
24.10.2019