Osvita.ua Блоги Віктор Мисан: з щоденника освітянина: покращення немає
Віктор Мисан: з щоденника освітянина: покращення немає

Бюрократизм зростає, з’являється купа освітянських документів, де кожен новий важливіший попереднього

Віктор Мисан: з щоденника освітянина: покращення немає

Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.

З ЩОДЕННИКА ОСВІТЯНИНА

… Покращення не наступає.

… Бюрократизм зростає. З’являється купа освітянських документів, де кожен новий важливіший попереднього. Прірва між ними і нами – збільшується.

Ні, я не про матеріальне становище. Я про нормативні документи рідного МОН. Опрацював наказ МОН від 16.10.2019 за №1303 «Про затвердження Стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування». Для нас це важливо, оскільки ми є таким закладом.

По-перше, він потовщав (не «схуд», а набрав «вагу») у порівнянні з Проектом. Виявилось, що Проект був затверджений і набрав чинності офіційного документа – Стандарту … із 18 липня 2019 р. Теперішнім Наказом старий Стандарт … скасували, а новому включили «зелене світло».

Важко аналізувати те, що так скрупульозно запихали у вимоги до дослідницької компетентності та результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за роками навчання. Однак це варте уваги. Не фахівець у природничо-математичному, техніко-технологічному профілях, але в суспільно-гуманітарному ніби щось розумію. Але чи тямлю?

Серед вимог до результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за суспільно-гуманітарним профілем у розділі «1. Здійснення дослідно-експериментальної діяльності, пов’язаної з розв’язанням дослідницьких навчальних завдань з використанням технологій суспільно-гуманітарних досліджень» у підрозділі «Аналіз результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей» учні 5 – 6 класів (ДІТИ 11-12 РОКІВ!!!! – виділено мною) повинні: «аналізувати описи результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей; відмічати методики, що застосовувалися під час досліджень; аналізувати шляхи розв'язання суспільно-гуманітарних проблем, запропоновані науковцями, суспільними діячами, іншими фахівцями».

У підрозділі «Розв’язання дослідницьких навчальних завдань суспільно-гуманітарного спрямування» 11-12-річні «науковці»: «визначають суспільно-гуманітарну проблему, яка потребує пошуку конструктивних рішень; розв'язують дослідницькі навчальні завдання, що пов'язані з пошуком необхідної інформації; аналізують ефективність розв’язання проблеми на основі наданих критеріїв».

Я так зрозумів, що все це вже умітимуть учні, які прийдуть після НУШ на навчання до основної школи, оскільки серед теперішніх школярів-ліцеїстів навряд чи знайдуться такі, які потягнуть всю цю «науку», придуману у високих кабінетах.

Панове, обкладіться не лише підручниками із вікової психології, педагогіки та методики викладання суспільно-гуманітарних предметів, але й розробіть таке «Положення про наукові ліцеї та ліцеї-інтернати», згідно якого цю еліту можна формувати і плекати в елітних умовах, а не «згідно існуючих нормативних документів».

Згідно вже прийнятих документів навкруги суцільний … Кравчук Леонід Макарович – «маємо те, що маємо».

Далі буде.

Оригінал

Освіта.ua
23.10.2019

Популярні блоги
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Володимир Онацький: про шкільні олімпіади Олімпіада – це можливість продемонструвати знання з предметів на рівні школи, району чи міста
Ігор Лікарчук: про булінг стосовно вчителів на канікулах Учителя, який не прийде на методичні витребеньки, обов’язково будуть цькувати, вимагаючи пояснення
Сергій Дятленко: чому #олімпіади_важливі Напередодні початку І (шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад розганяється теза про їх непотрібність
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Чергові соросівські підстилки продовжують політику знищення української освіти і науки. Добра від нинішньої влади не чекаю. Під нинішньою владою маю на увазі не клоуна Зелю, який нічого не вирішує, а його господаря - олігарха Коломойського. Є у мами Лесі Українки - Олени Пчілки чудовий твір, який називається "Наша справа з жидами" (погугліть). Написаний бозна-коли, а наче про сучасну Україну. Нічого не змінюється.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!