Osvita.ua Блоги М. Андрєєв: мій план дій для нового уряду в освіті
М. Андрєєв: мій план дій для нового уряду в освіті

Пропозиції для нового уряду щодо вищої, професійно-технічної освіти, освіти дорослих і не тільки…

М. Андрєєв: мій план дій для нового уряду в освіті

Автор: Микита Андрєєвголова громадської ради при МОН.

Вища освіта

  • Скасування ліцензування освітніх закладів.
  • Лібералізація ринку освітніх послуг шляхом усунення нерівності між державними, комунальними та приватними закладами освіти, зокрема, в частині доступу до державного фінансування.
  • Запровадження «ваучерної» системи розподілу державного замовлення («гроші ходять за студентом») із передбаченням запобіжників від надмірного дисбалансу в спеціальностях та в розрізі регіонів. Ще раз - гроші ходять за студентом, а не місця.
  • Скасування всіх пільг при вступі до закладів вищої освіти зі збільшенням «ваучерного ліміту» для особливих категорій вступників (наприклад учасників АТО/ООС).
  • Перезапуск Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти із зміною формату формування його складу на пряме делегування від стейкхолдерів (здобувачі освіти, роботодавці, держава, науковці).
  • Підпорядкування Міністерству освіти і науки усіх закладів вищої освіти (крім військових)

Освіта дорослих

  • Розробка та ухвалення законопроекту «Про освіту дорослих» (проект, який зараз в МОН, треба забути, як страшний сон).
  • Розробка та легалізація типового положення про центри освіти дорослих та рекомендацій щодо створення місцевих стратегій розвитку освіти дорослих.
  • Ухвалення концепції розвитку освіти впродовж життя на 2020-2024 роки.
  • Внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо можливості фінансування освіти дорослих із місцевих бюджетів.

Професійно-технічна освіта

  • Передача закладів професійно-технічної освіти на утримання місцевих бюджетів у тих випадках, коли органи місцевого самоврядування проявлять інтерес до таких закладів.
  • Створення моделі державного фінансування закладів професійно-технічної освіти в галузях, які є стратегічно важливими для держави (педагогічна, медична, військово-промислова галузі).
  • Приватизація інших закладів професійно-технічної освіти із залученням великого бізнесу, у т. ч. іноземного.

Академії наук

  • Всеохоплюючий аудит діяльності та майна Національної академії наук та галузевих академій наук.
  • Створення прозорих механізмів конкурсного відбору менеджерів вищої ланки Національної академії наук та галузевих академій наук.
  • Бюджетне підпорядкування Міністерству освіти і науки Національної академії наук та галузевих академій наук як головному розпоряднику бюджетних коштів для здійснення контролю витрачання бюджетних коштів.

Крім вищезазначеного

  • Стимулювання створення великих освітніх комплексів повного циклу (дошкільна, середня, професійно-технічна, вища освіта, освіта дорослих в рамках одного навчального комплексу).
  • Перегляд освітніх стандартів на всіх рівнях освіти.

Що би ви додали?

Оригінал

Освіта.ua
15.08.2019

Популярні блоги
Віктор Громовий: принижені та зневажені педагоги Принижені та зневажені — це нинішнє реальне становище і соціальне самопочуття українського вчительства
Олеся Калинич: зміни від МОН чи черговий фейк? Як учитель може втілити в життя виставлення оцінок у щоденник на перерві, наприклад, 20-30 учням?
М. Хоменко: таке в нас ставлення до «сіяча знань» Інтелектуальна праця оцінюється не просто за залишковим принципом, а принизливо низько
І. Лікарчук: про нового вчителя, а не власника диплому Лише учительський диплом у сучасних умовах не може бути єдиною перепусткою в шкільний клас
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
В частині ПТО. Я би залишив на держ.фінансуванні лише ті ПТНЗ, які готують фахівців для підприємств загальнодержавного значення, всі інші- на місцевий бюджет та на приватизацію. Бізнес краще знає, якого фахвця потрібно підготувати для його діяльності. Профосвіту дорослих має фінансувати тільки держава, бо це у її інтересах,ВО нехай фінансує як держава. так і приватний сектор та ФО. Ліцензування, на мій погляд, краще замінити стандартами, які мають бути обов’язковими для всіх форм власності. Академія наук у її сьогоднішньому вигляді- це пансіонат для пенсіонерів, які ще дихають, але вже нічого робити не можуть. Їх потрібно поважати достойною пенсією, а не стипендією у 3 тис.гр, кабінетами та красивими словами. Щодо освітніх комплексів- то це справа дуже далекого майбутнього, надто дороге задоволення для воюючої країни,яка не в силах сьогодні профінансувати в освіті у повному обсязі навіть те, що є.
Галина
Для Tet-a-tet: Взагалі то ПТУ і є зараз на місцевому бюджеті. 2 роки тому був шквал статей з цього питання, що через те що ПТУ передали на місцевий бюджет, вони залишились без належного фінансування, оскільки місцевий бюджет отримав додатковий тягар з яким не спроможній справитись. З держбюджету до цих закладів йде субвенція на отримання повної середньої освіт (оскільки вступають до ПТУ восновному на основі базової). Держава фінансує лише окремі заклади. можете подивитись ст. 87 та 89 Бюджетного кодексу України
Коментувати
Петрівна
1) рівна увага всім ланкам освіти: дошкільна, шкільна, позашкільна, вища, професійна, передвища. Зараз МОН вирішує питання "Школа - ЗНО - ВУЗи" 2) акцент у школі не на ЗНО, а на вибір профессії, соціальну адаптацію 3) справедливий розподіл фонду оплати праці між працівниками всіх ланок освіти, уникнення дикримінації в системі оплати праці (молодим вчителям будемо доплачувати, а досвідченим - ні. При цьому втрачається мотиваційний чинник. Або одним буде підвищення на 10%, а іншим - ні) 4) уніфікація підзаконних нормативних актів, які розробляє МОН. Зараз здебільшого все розробляють для школи, ігноруючи при цьому інші ланки освіти. Окремі нормативні акти носять рекомендаційний характер і прописані нечітко. Їх треба виконувати чи ні? Вони для школи чи для всіх? 5) На правах ИМХО: я б після 9 класу ввела якесь тестування, може не ЗНО, но щось подібне, на зразок як у США. І після проф-тех та коледжів також тестування, на зразок як у медичних навчальних закладах КРОК
Скаліоз
Сьогодні біля Мону зібралися дітки з садочку - принесли Програму реформування освіти .кажуть, якщо вона є у Андрєєва, то чого у них не повинна бути??
Вацлав хавел
Для Скаліоз: всяке Чмо вважає себе вправі поради давати там, де сам повний нуль!!
Коментувати
Владислав
Перевірка списку конкурсів, заходів, програм, урочистостей, до яких залучають школи, і рішуче скасування більшості з них. Масштабна програма зі зменшення документообігу, звітів, обов’язкових та напівобов’язкових відомостей про все на світі на всіх рівнях. Не менш масштабна програма боротьби із залученням вчителів до понаднормованої праці у понаднормовий час. Як наслідок попередніх пунктів - різке скорочення штатного складу різноманітних інстанцій.
Волосся дибки стає
Пан Андрєєв видно часто буває в Росіі і йому холодно, бо влітку сфотографований в зимовій куртці. А нині жарко- от він і перегрівся! Всі його пропозиціі- це бредятина непрофесійного вискочки. Гроші ходять за студентом= і куди вони прийдуть? Відповідь в першій пропозиціі— в приватні виші!!! Примітивний лобіст і неграмотна особа. Ніде в світі уряд не фінансує приватний сектор. Бюджет не може йти в руки приватника . Іще: а гроші підуть за макшейдером чи за інженером по зварюванню, металургом чи агрономом, учителем біологіі чи хіміі... Висновок—цього самозванця слід помножити на Нуль!!!
KVP1248
Тому іншого виходу немає, крім ранньої профорієнтаційної спеціалізації школи. Треба з’єднати бізнес та навчання. Можливостей багато. Приведу один з прикладів. Зніміть податки для підприємств в школі. Наприклад, поставте високо автоматизовану хлібопічку в школу. Нехай діти працюють над дизайном бубликів, чи іншої випічки, створюють систему реклами та індивідуальної доставки продукції кожному бажаючому. Майбутнє за розвитком сучасних технологій які дають можливість взаємодіяти між людьми напряму без посередників.
Оракул
Галузеві академії наук не потрібні. Їх потрібно перевести у статус громадських організацій
Сміття пропонує
Для Оракул: дурню, а хто сорти пшениці в Миронівці буде виводити? На заході не накупишся....
Коментувати
KVP1248
Не треба сліпо копіювати досвід інших країн. «Мені тринадцятий минало. Я пас ягнята за селом». Школа має давати можливість учням як можна раніше кваліфіковано працювати, створювати дійсні матеріальні цінності, одержувати за це реальні кошти. Для учнів це має бути цілком добровільно. Треба вчитись у Природи. За мільярди років еволюції реальність, в якій живе індивідуум, пронизана, подібно до кореня дерев, безмежним числом паралельних ниток, які розгалужуючись зв’язують наше минуле з майбутнім. При цьому швидкість розвитку країни сильно залежить від константи розгалуження віток графа. Наші діди цю проблему вирішували через велику кількість дітей у сім’ях, та ранню дитячу тяжку працю. В наш час, треба розуміти, що збільшення цієї константи через збільшення до 12 років шкільного навчання веде до гальмування розвитку країни в сотні раз через експонентну залежність.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!