Osvita.ua Блоги О. Князева: треба вирішити проблему математики в школі
О. Князева: треба вирішити проблему математики в школі

Спочатку потрібно відродити шкільну математику, а потім придумувати страшилки з контролем

О. Князева: треба вирішити проблему математики в школі

Автор: Олена Князева, учитель-методист, кандидат педагогічних наук.

Ще до прийняття рішення про ЗНО з математики освітяни висловили своє бачення питання.

Для чого гратися в обговорення програми ЗНО з математики, якщо необхідно вирішити спочатку саму проблему шкільної математики.

Проблема є: відсутність сучасних, адаптованих до віку, програм, відсутність якісних підручників, дефіцит вчителів, низька мотивація учнів, нерозуміння батьками значення математичної освіти для всіх тощо.

Пройшло вже обговорення, чи потрібне поголовне ЗНО з математики після 11.

Висловилися: неприпустимо починати з контролю.

Чому МОН не звертає увагу, а продовжує гратися в псевдодемократію?

За логікою МОН, страх має спонукати до вивчення математики. І страх народить вчителів?

Ще раз:

  • обов'язкове ЗНО з математики тільки після 9 класу;
  • після 11 тільки для тих, хто йде далі в університет;
  • спочатку відродити ШКІЛЬНУ математику, потім придумувати страшилки з контролем;
  • програма залучення в школи здатних навчати математики;
  • математику різного рівня мають вчити всі і у всіх класах.

Докладніше і обговорення тут.

Оригінал

Освіта.ua
06.08.2019

Популярні блоги
Віктор Громовий: принижені та зневажені педагоги Принижені та зневажені — це нинішнє реальне становище і соціальне самопочуття українського вчительства
Олеся Калинич: зміни від МОН чи черговий фейк? Як учитель може втілити в життя виставлення оцінок у щоденник на перерві, наприклад, 20-30 учням?
М. Хоменко: таке в нас ставлення до «сіяча знань» Інтелектуальна праця оцінюється не просто за залишковим принципом, а принизливо низько
І. Лікарчук: про нового вчителя, а не власника диплому Лише учительський диплом у сучасних умовах не може бути єдиною перепусткою в шкільний клас
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учителька
11 років вивчала у школі математику, усі роки на відмінно, ДПА теж склала на відмінно, при чому довелося розв’язувати завдання для профільних класів, які незбагненним чином було винесено на ДПА для всіх випускників, нічого, впоралась. Але за свої 36 років так і не збагнула, для чого мусила години тратити на тангенси, проекції циліндрів на площину, у щось там вписані, на логарифми й т. п. Ну ніде це в реальному житті не знадобилось ні мені, ні жодному з моїх однокласників. Базові навички (додавання/віднімання, множення/ділення, відсотки, дроби) - так, безперечно. Невже ж сучасні інженери, науковці-фізики, хіміки й т. д. здійснюють складні математичні операції "вручну"? Навіть я, філолог за освітою, знаю про існування MATLAB, WolframAlpha, Calca, котрі можна завантажити на смартфон. То, може, краще пояснити дітям навіщо взагалі всі оті інтеграли, логарифми тощо в реальному житті, навчити їх обчислювати за допомогою сучасних інструментів і застосовувати для практичних задач?
KVP1248
Математика – язык для построения моделей окружающей нас действительности, в том числе и филологии. Мы живем в Мультимире. Динамическая нейронная сеть мозга – самый сложный объект в единице объема наблюдаемой части Вселенной. Сто миллиардов нейронов с миллионом синапсов (контактов) в каждом. Грубо говоря, в математическом смысле, мощность множества объектов доступных для моделирования Наблюдателем намного превосходит мощность множества объектов всего внешнего для Наблюдателя материального мира. Каждый нейрон теряет и создает порядка трех синапсов в день. Это очень энергозатратный процесс. Любое слово и любая мысль человека сражается за свое существование в этой бездне нейронной сети головного мозга напрямую, подчиняясь тем же Дарвиновским законам эволюции, которые характерны для эволюции человека в целом. Творчество заключается в возможности создать то, чего нет в окружающем мире. Без математических категорий: пространство, топология, изотропия … смоделировать самосознание невозможно.
Коментувати
Лариса
На мій погляд, то спочатку потрібно створити відповідну базу для вивчення, насамперед гарну методично: програми, підручники, інструментарії. І тільки потім вже починати перевіряти. Обовязкове ЗНО - для тих, хто буде продовжувати навчання у профільній школі або виші. А якщо дитина йде після 9 класу отримувати трудову спеціальність далеку від математики, то в чому ценз? І я вважаю, що потрібно враховувати направленість дітей: якщо він від народження гуманітарій і поглиблено займається мовами, мистецтвом, спортом, то чи не порушуємо ми його право вибору?
Небайдужий
Для Лариса: З математики вивчаються теми, яким сотні років. Які ще "сучасні" підручники вам потрібні? Візьміть старі столітньої давнини і там є все необхідне. Чи ви маєте на увазі, що там забагато математики і занадто складно для сучасних "вундеркіндів"?
Коментувати
Олена
Апостолова дуже талановитий автор! Навчальні посібники, які вона створила, допомогають у формуванні глибоких математичних знань!
Стас
Для Олена: Вам чи учням? Ні одна дитина ,яка була вимушена навчатись за її підручником,так не сказала за останні кілька років в нашій школі.те саме і з зарубіжної літератури,всі кричать,що супер,а діти вже чути не можуть про підручники Ковбасенко. Що одному нравиться,не обов’язково іншим так само
Коментувати
Світлана
Знань з математики вимагає сучасний ринок праці. В тому числі , безліч модерних робітничих професій. А допоки наші громадяни вдовольняються збиранням ягід і догляданням чужих помешкань у ЄС, то їм і тієї математики, що є, забагато.
спец
Ну і ну! Ситуація з шкільної математики не відрізняється від ситуації від інших шкільних дисциплін. А що з нею не так? Чим наша програма по змісту і цілях різниться від програм в інших країнач? Математика - це математика.
Сашко
Для спец: класи з поглибленим вивченням математики мають програму,що є набагато складніша від програми класів без профільного вивчення предмета. На ЗНО це повинно враховуватись. В цьому році,на мою думку,зно було занадто легким, більшість завдань ( а саме- тестових) були на рівні 9 класу. Якщо дитина не повторювала програму 9 класу,могла просто погано скласти іспит. Тому підготовку до зно доцільно починати як мінімум з 8 з постійним повторенням тем минулих років.Щодо підручників- особисто для мене творіння Апостолової- жах. Майже відсутній зв’язок між темами,перескакування з теми на тему, забагато зайвої інформації на сторінці підручниа,що відволікає. Програма нашої школи різниться від американської, наприклад,тим,що вони більшість завдань виконують саме в тестовій формі,а з геометрії не розписують розв’язок так ,як вимагають від нас,з усіма зовсім непотрібними ссилками на теореми,аксіоми і т д. Якщо дитина розуміє,як розв’язати,вона розв’яже,а якщо не дуже в темі,то лише заплутається з усим цим непотрібним розписуванням.
спец
Для Сашко: На ЗНО враховується рівні вивчення через завдання різної складності. Якщо не вибрав відповідний профіль, то твоя проблема, бо навіщо вибирати на ЗНО такий предмет з якого не можеш конкурувати з тими, що завідо мають кращу від тебе підготовку з нього. А щодо підручників - ідеальних не буде ніколи.
Сашко
Для спеца: я не учень. Я студент.Пишу про те,що думаю і знаю на досвіді друзів і однокласників. Поки існує профільне і непрофільне вивчення предмета, буде існувати різниця у рівні знань. Математика скоро стане обов’язковим предметом,отже обирати її ніхто не буде,будуть всі складати. Мені подобались Мерзляка і ко підручники. Але то є моя думка. Я не рекламую
Коментувати
Мама школьника
Согласна со всем, кроме обязательного ВНО после 9 класса. В этом автор противоречит сам себе. С одной стороны, абсолютно правильно говорит, что сначала необходимо возродить и обеспечить качественную школьную математическую подготовку, а потом уже "страшилки о контроле", так вот ЗНО после 9 класса - это именно такая страшилка. Пока что ситуация выглядит так: учитель должен научить математике 36 детей класса. Это не реально, даже если дети все одинаково способны (а это совсем не так). Вообще МОН в последнее время идет по "инновационному" пути: ничего не сделав для качественного повышения уровня знаний школьников и студентов, выдвигает к ним запредельные требования (например, уровень В1 по ин языку для абитуриентов), которым можно соответствовать только с помощью обеспеченных родителей, нанимающих репетиторов. В системе, созданной МОН, иностранный язык учим в школе, вузе, аспирантуре, но никто его не знает без курсов и репетиторов.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!