В. Бахрушин: прості рішення створюють більше проблем

Треба закривати заклади, де майже немає студентів, кваліфікованих викладачів і матеріальної бази

В. Бахрушин: прості рішення створюють більше проблем

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи «Освіта» Реанімаційного пакету реформ.

Колись, років 200 тому, у Франції створили єдиний університет. Щоправда, він мав багато «відокремлених підрозділів», які надавали не лише вищу, але і середню чи початкову освіту.

Можна створити 30 університетів, кожен з яких буде мати по кілька чи по кілька десятків філій. Це щось принципово змінить?

Треба закривати ті заклади, де вже сьогодні немає чи майже немає студентів, немає кваліфікованих викладачів і належної матеріальної бази.

Можна перетворювати деякі університети з районних центрів у вузькопрофільні педагогічні, аграрні чи інші заклади, наближені до потенційного ринку праці випускників. Як свідчить досвід європейських країн, такі заклади можуть працювати ефективно навіть за відносно малої (кілька сотень) кількості студентів.

Можна об'єднувати заклади чи приєднувати деякі з них до більш потужних там, де для цього є умови і є підстави сподіватися на синергетичний ефект від об'єднання/приєднання.

Можна створювати спільні програми, особливо на магістерському і докторському рівнях. Можна стимулювати академічну мобільність та дуальну освіту. Можна запроваджувати інструменти визнання результатів навчання, отриманих поза основною освітньою програмою. У тому числі у неформальній та інформальній освіті, у професійній та громадській діяльності.

І ще багато чого можна. Але замість цього нам все частіше пропонують прості (на перший погляд) рішення, що, як свідчить практика багатьох попередніх років, часто створюють більше проблем, ніж вирішують.

Оригінал

Освіта.ua
18.07.2019

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роман
Скільки тексту, скільки часу витратив, щоб тричі його прочитати, а що хотів автор тим всим сказати, так і не зрозумів :(