В. Бахрушин: прості рішення створюють більше проблем

Треба закривати заклади, де майже немає студентів, кваліфікованих викладачів і матеріальної бази

В. Бахрушин: прості рішення створюють більше проблем

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи «Освіта» Реанімаційного пакету реформ.

Колись, років 200 тому, у Франції створили єдиний університет. Щоправда, він мав багато «відокремлених підрозділів», які надавали не лише вищу, але і середню чи початкову освіту.

Можна створити 30 університетів, кожен з яких буде мати по кілька чи по кілька десятків філій. Це щось принципово змінить?

Треба закривати ті заклади, де вже сьогодні немає чи майже немає студентів, немає кваліфікованих викладачів і належної матеріальної бази.

Можна перетворювати деякі університети з районних центрів у вузькопрофільні педагогічні, аграрні чи інші заклади, наближені до потенційного ринку праці випускників. Як свідчить досвід європейських країн, такі заклади можуть працювати ефективно навіть за відносно малої (кілька сотень) кількості студентів.

Можна об'єднувати заклади чи приєднувати деякі з них до більш потужних там, де для цього є умови і є підстави сподіватися на синергетичний ефект від об'єднання/приєднання.

Можна створювати спільні програми, особливо на магістерському і докторському рівнях. Можна стимулювати академічну мобільність та дуальну освіту. Можна запроваджувати інструменти визнання результатів навчання, отриманих поза основною освітньою програмою. У тому числі у неформальній та інформальній освіті, у професійній та громадській діяльності.

І ще багато чого можна. Але замість цього нам все частіше пропонують прості (на перший погляд) рішення, що, як свідчить практика багатьох попередніх років, часто створюють більше проблем, ніж вирішують.

Оригінал

Освіта.ua
18.07.2019

Популярні блоги
Тамара Горіха Зерня: ми втратимо багато абітурієнтів Держава б мала зараз максимально спростити умови вступу і розширити державне замовлення
О. Істер: спрощена процедура ЗНО вимагає корекції Пропозиція «випускники складатимуть мультипредметний онлайн-тест» вимагає корекції
І. Лікарчук: українська система ЗНО стала на шлях стагнації Врятувати систему ЗНО від краху чи зникнення зможуть лише нові команда та технології
Наталія Піпа: існують 2 ризики через перенесення ЗНО Не можна скасовувати ЗНО, якщо нема пропозиції, а що робити натомість
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роман
Скільки тексту, скільки часу витратив, щоб тричі його прочитати, а що хотів автор тим всим сказати, так і не зрозумів :(