Osvita.ua Блоги Віктор Громовий: як підвищити якість освіти
Віктор Громовий: як підвищити якість освіти

Соромно і вкрай безперспективно бути країною неуків із липовими атестатами та дипломами в кишенях

Віктор Громовий: як підвищити якість освіти

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Чи можна підвищити якість вітчизняної освіти простими способами?Легко. Наприклад, треба повернути школі право залишати неуків (перепрошую, дітей з прихованим потенціалом) на другий рік.

Бо не всі учні навчаються з однаковим темпом і не всі спроможні опанувати шкільну програму. На жаль, які б титанічні зусилля ми не докладали, деякі з них так і залишаються на рівні молодших класів. А урочисте отримання пластикового атестату та диплому про «нездобуття» загальної середньої та вищої освіти є лише замилюванням очей та імітацією виконання, задекларованої конституцією загальнообов'язкової середньої освіти.

Так, не завжди комфортно навчатися разом з другорічником у випадку, коли тобі вісім років, а йому вже виповнилось дванадцять.

Так, це додаткові витрати… Але ж надашотодєлать.

Якщо у нас ще до запровадження 12-бальної системи оцінювання (у якій будь-яка оцінка є «позитивною»), вчителі часто намагалися «натягнути» трійку, то, наприклад, у Німеччині дітей досі досить часто залишають на другий рік. Деякі учні там навіть стають другорічниками добровільно, щоб поліпшити свої оцінки (вступ до будь-якого університету там за середнім балом шкільного абітуру). Це є звичною практикою, бо бути другорічником не соромно. Соромно бути неуком...

Соромно і вкрай безперспективно бути країною неуків (людей, які свій глибоко прихований потенціал так і не побажали розкрити) та «професійних кретинів» (Гегель) із липовими атестатами та дипломами в кишенях. Германия – республика второгодников? или Нескончаемые дебаты о второгодничестве | Журнал Neue Zeiten

Освіта.ua
25.06.2019

Популярні блоги
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Семен Єсилевський: скільки вкладати в освіту? Україна належить до країн, де не простежується залежність якості освіти від витрат на неї
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олександр
Чергова корупційна оборудка в системі освіти від Рошен-влади. Cкільки коштує використання українського відеопродукту в освітньому процесі, який підтримується державним бюджетом.
Олекса
Л. Гриневич апологет Ч. Дарвіна в системі освіти. Колективний відеоперегляд створює у шимпанзе таке ж відчуття близькості, як і в людей, кажуть американські дослідники. "Зараз в Україні розвивається чудовий медійний контент, який підтримується державним бюджетом… Використання українського продукту, який є дуже цікавим і дуже якісним, в освітньому процесі буде мотивувати дітей, і надасть можливість за допомогою цікавого способу ознайомитися як з культурним продуктом, так і отримувати користь у навчанні", – заявила міністр освіти Лілія Гриневич. https://www.bbc.com/ukrainian/news-49032038?xtor=AL-73-%5Bpartner%5D-%5Bukr%5D-%5Bheadline%5D-%5Bukrainian%5D-%5Bbizdev%5D-%5Bisapi%5D
Ігор
Чому б не зробити шкільну програму простішою,чому ми вчимо фізику,хімію не для знань і як їх примінити в житті,хто такий розумний зробив підручники на майже 300 сторінок,а ще літературні твори,принцип їх відбору не піддається логіці,школа не стала вільною,а навпаки з приходом ПК папірців збільшилось в рази,а чиновники своїми наказами і листами як снігом закидали школи,ні один з них не скорочений,а скільки коштів іде на їх зарплатню,краще б дали школам на облаштування
Программы и учебники-в утиль!
Для Ігор: Всё верно! И программы,и особенно учебники( многие)- пишутся сейчас не для детей,а для отмывания денег.Выдал учебник-получил гонорарчик. А качество " внутри"- запросто проходит за взятки всяким МОНам и таким же как они.
Коментувати
Остап
Добре забуте старе - потенційно - нове - нова креаційна ідея! Браво мислителі-реформатори! А ще - давайте повернемось до навчальних планів (чи як воно тоді називалось), наприклад 1970 -х років. Замість математики - напишемо арифметика (відомо-ж бо, що арифметика - цариця математики (К. Гаусс). Інтегруймо предмети. Скільки говорено про розвантаження програм, а воно як зі скороченням чиновників - заговорили про скорочення чиновників, знай братії подвоїться, заговорили про оптимізацію програм (ба - вчителі вже можуть самі складати) - так і знай - матеріал опановуваний з труднощами учнями 9 класу впруть(вибачте за слово) у програми 8 класу. Ростимо-ж ми, гей! Хай живе нова українська школа. Так - і різками - різками - різками. Хто там сказав, що слабких учнів не буває? Буває-буває. ЗНО - не покажчик знань, компетентності - відмінити. Супер-мрія у приймальних комісіях... І тоді - мани-мани-мани. Таке золоте дно прикрили! Вже і Гегеля згадали, а там дивись і Маркс со други виткнуться
Герін
Правий Громовий- слабких учнів треба виганяти, залишати на повторний рік та може і пороти різками... Гітлер так би зробив. Ще й хворих розстріляв би чи спалив би...
Олена
Для Юрій: 500 учнів отримає додаткові бали до ЗНО цього року лише за результатами МАН. А ще куча різних конкурсів!
Читач
Для Олена: цікаво, скільки в Україні всіх абітурієнтів отримає додаткові бали до ЗНО чи до конкурсного балу і яка загальна кількість місць на держзамовлення? Як про це дізнатися?
Коментувати
Ольга
Як визначити чи у дитини прихований потенціал? можливо не створено інклюзивний навчальний простір, який враховує потребу цієї дитини? можливо вчитель вирішив, що простіше проводити урок для тих 15, які його уважніше слухають? можливо вчитель знає батьків дитини, які не змогли з певних причин здобути вищу освіту, і тому вважає, що дитина "на генетичному рівні" не здатна до науки? можливо дитина не встигла виконати завдання, бо не зрозуміла інструкцій? або допомагала родині? Світові дослідження теж неоднозначні у цьому питанні. То чому ми так впевнено виносимо вердикти учням, вчителям, директорам, школам та системі освіти вцілому? Чи буде більше довіри та розуміння у школі, якщо запровадимо таку систему? Позитивом бачу гарний привід до дискусії щодо якісної освіти та стратегій її досягнення.
Мама абітурієнта
Для мама: Погоджуюсь. Ті мани, конкурси, олімпіади перетворили на конкурси для батьків "докупи своїй дитині бали на ЗНО". Уявіть у тому році-дитина склала ЗНО на 140 балів, а в неї автоматично стає -170. Нормально? І що цікаво, що у всіх цих конкурсах фігурують одні і ті ж діти. А потім виникають різні запитання. А пільгові категорїї??? Надавайте безоплатні гуртожттки, збільшуйте їм стипендії, але при вступі у виші всі мають бути у рівних умовах. Інакше немає сенсу у ЗНО.
Юрій
Для Мама абітурієнта: А чого б не давати олімпіадникам додаткові бали?Як правило,вони і без них гарно здають ЗНО ,але невелика підтримка талановитих дітей ніколи не буде зайвою.
Галина
Для Мама абітурієнта: Яким це чином 140 балів може перетворитись на 170? Те що одні й ті самі діти фігурують це нормально: більшість або не здатні або не хочуть. Я сама мама олімпіадника (правда призера ІІІ етапу і жодних балів не отримували) і знаю, що в них в класі був ще один хлопець який 2 роки перемагав в ІІІ етапі, а потім перестав, бо дуже завжди хвилювався і сказав, що не хоче. Мій син приймав участь в олімпіадах з 4 предметів і 3 роки поспіль був переможцем 3 етапу з одного. Думаєте це легко. Він навіть під час канікул ходив займатись з вчителем. і підручник за 11 клас йому вчитель дала вивчити на літо після 9-го. ЗНО - 196 (розстроїлись обоє бо хотіли 200)
Мама абітурієнта
Для Галина:я - Я - теж мама олімпіадника, який останні, 3 роки брав участь у багатьох загальноукраїнських конкурсах і олімпіадах. То дуже добре знаю те, про що говорю. Перемоги були, але чомусь не в тих конкурсах, де додаються бали до ЗНО. Бали по ЗНО дитини - всі три предмети - за 190. Що має дитина-купу грамот і 2премії по 1000 гривень. А інші діти з смішними роботами по МАН - додаткові бали до ЗНО з кількох поедметів. Якби ви були переможцем загальноукраїнського етапу, ви б знали про ці додаткові бали. Маючи такі результати дитина буде в рейтингу нижче, ніж ті, хто мають набагато нижчі бали за ЗНО або хто є пільговиками. Оце вся правда.
Коментувати
Татьяна
Вернуть лучшую в мире советскую систему,адаптировать код современные условия ! Или на это нет ума всяких там МОН,институтов модернизации,сертификации и прочих липовых стратегов? Или это целенаправленное уничтожение образования-так чтоб уж до конца?
Митро Ясен
Для Татьяна: І скільки ще отаких, що віруюють в "лучшую в мире советскую образовательну систему". Пишіть вже зразу - в Галактиці
Володимир
Для Татьяна: Повернути українську освіту, а не РРСФР
Коментувати
Vlad
Перш за все треба відмінити обов`язкову повну загальну середню освіту. У 10 - 12 класах вчити треба тих, хто хоче вчитися, хто прагне знань, а не оцінки в свідоцтві.
Зіна
Для Vlad: дурне ти дурне, та ще й не лікуєшся!!
Chevalier
Вельмишановна пані Зіно! На мій погляд, Ви розмістили вельми недоречний коментар. По-перше, пропозиція Влада не така вже й одіозна. По-друге, якщо Ви не згодні, аргументуйте свою позицію, будь ласка.
Коментувати
Читачка
Перш за все треба відмінити всі пільги при вступі у виші. Не може бути пільгових категорій. Відмінити додаткові бали за мани, олімпіади. Там страшна корупція. В результаті - розумним дітям з високими балами не можна пробитися на бюджет. Яка у дітей мотивація до навчання? А які спеціалісти?
Мама
Для Читачка: Погоджуюсь 100%.Навіщо додавати бали до ЗНО, якщо діти мать найкращі знання в Україні з певного предмету? Парадокс. Бо купа освітянських паразитів різних рівнів просто живе й годується з цього. Прості діти-фон, який допомагає приховувати хабарництво і корупцію в освіті. Знаю, що кажу. Моя дитина все це побачила і відчула на собі. Вона гарно склала ЗНО. Але спробуйте випередити в рейтингу тих, кому додаткові бали по ЗНО просто даруються. Причому в одних і тих самих учнів з кількох предметів - практично одну й ту ж роботу захищають кілька разів, а профілюючі предмети обирають різні. Який сенс у тому ЗНО???
Юрій
В України останнього року 4 місце на міжнароній олімпіаді з математики.А ви й далі розповідайте пр корупцію і нечестний відбір.Схоже на те що в просто заздрите,що ті діт талановитіші за ваших
Мама
Для Юрій: Якщо вони талановитіші - хай змагаються з іншими дітьми на рівних умовах. А то - парадокс-дитина з технікуму чи ПТУ має скласти ЗНО без поблажок, інакше не отримає диплом, а золотим діткам золотих батьків давайте подаруємо додаткові бали.Цікаво було б побачити таке у спорті-виграв одне змагання, і тобі автоматично додаються бали до іншого. Правда смішно?
Коментувати
Секвестр
Громовий раптом з’явився ! І каже , те що інколи і мені , з похмілля, приходить в голову. Правда - не на довго....

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!