Володимир Бєлий: вступ у Німеччині

Не повинно бути можливості «проскочити» на ЗНО за рахунок випадкового вгадування

Володимир Бєлий: вступ у Німеччині

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

В історії німецької «абітури» (версія ЗНО) був лише невеличкий проміжок часу, коли тексти завдань містили варіанти відповіді на вибір. Від такої практики дуже швидко відмовилися, бо люд сильно протестував проти того, що існує можливість «проскочити» за рахунок випадкового вгадування.

Може активно протестували ще й тому, що у німців діє наступне неймовірне для нас правило: якщо абітурієнт на зовнішньому оцінюванні отримує на 2 бали хоч більше, хоч менше ніж мав у підсумку після гімназії, то йому доведеться здавати випробування повторно. Так система захищає свій рівень академічної доброчесності від помилок хоч під час «абітури»(ЗНО), хоч під час навчання у гімназії, бо всі письмові тестування за останні роки навчання у гімназії зберігаються в архіві і їх можуть «підняти» для розгляду у разі потреби. А роботи «абітури» (ЗНО) тим більше.

Зла не вистачає від того, що про такі сутнісно визначальні речі у нас не почуєш/не прочитаєш від жодного нашого ректора, міністерського працівника, котрі у тій Німеччині сто разів бували. За кошти держави. Якби задля впровадження змін.

Крім того, в німецьких університетах всі семестрові іспити є виключно незалежними від викладача, який студентів навчав. Тому тут у мене не мова про відміну нашого ЗНО, бо у нас «хрестики». Мова про те, щоб й у нас, як у Німеччині, Франції чи деінде всі завдання перевірялися наживо у всій повноті їх виконання, а не лише на наявність/відсутність правильної відповіді.

Для так дбайливо до особи здобувача освіти налаштованої системи навчання та оцінювання у державі завше мають бути необхідні кошти, а не відмовка - «у бюджеті не має коштів».

Оригінал

Освіта.ua
20.06.2019

Популярні блоги
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
І. Лікарчук: де справжня дерусифікація освіти? Справжня дерусифікація української освіти не відбудеться від змін у програмі з літератури
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Cirius
У Німеччині на 90 млн.населення 180 ВНЗ, а у нас на 40 млн. майже 400. Ось Вам п.Бєлий і відповідь, чому у Вас не вистачає зла. І було би нічого, якби то були ВНЗ, а не контори по зароблянню грошей на марнославних батьках студентів. Які ми, така у нас і освіта. Ми дуримо державу- держава дурить нас. І так по-колу. Коли з нього вирвемося один п.Зеленський знає. Навіть Філарет здурів на старість, то що говорити про простих смертних людей, що живуть аби їсти?
Сало без солі
Пане Білий!! У Вас не «зла не хватає» , а чогось іншого.... знаю Вас і переконаний, що за душою у Вас ніц немає нічого!! Пустота !
qwerty_qwert
і поширити цю практику на порівняння результатів пробного і "реального" зно. а також результатів іспитів на водійське посвідчення у школі і сервісному центрі - в цьому випадку звести допускову різницю до нуля. і поширити на вчителів/викладачів в контексті оцінки їх кваліфікації: як це різні класи/групи (паралельні / з різних років) у одного вчителя/викладача можуть відрізнятися успішністю? і на конкурси: а чому у деяких педагогів діти займають призові місця раз у 3-4 роки? і, можливо, допустити тільки збільшення успішності - педагогічна майстерність має тільки зростати з роками! і на кваліфікацію лікарів - теж! а якщо блогер "набрав" більшу чи меншу кількість "плюсів" чи "мінусів" відносно попередньої публікації - змусити його написати повторно! ;)
Vlad
Для qwerty_qwert: "як це різні класи/групи (паралельні / з різних років) у одного вчителя/викладача можуть відрізнятися успішністю?" Попрацюйте в звичайній школі років 20, тоді не будуть виникати такі запитання. Або замініть живих дітей роботами.
Воркшоп
Ха!! Ха-ха!!! Тонкий жарт!
qwerty_qwert
Для Vlad: жарт гумору :)
Коментувати
Владимир Белый
До речі, для тих, хто з розумінням, а не у "маніловських мріях" ставиться до давно існуючої у незалежній Україні практики розробки освітнього бюджету за залишковим, а не пріоритетним принципом варто звернути увагу на зміст статті "Бідність у багатстві" в останньому випуску "Дзеркала тижня".
Для Владимир Белый:
Навіть за існуючої системи ЗНО позбутися синдрому подолання порогового балу вгадуванням можна. Насамперед треба зменшити кількість завдань на вибір відповіді і збільшити кількість завдань на її самостійне введення. А ще підняти пороговий бал до не менше третини від максимального балу. Чи постраждають від іцього абітурієнти? Думаю, що ні, якщо про такі правила їх попередити принаймні за 3 роки до проведення ЗНО. Навпаки, ті, хто схоче вчитися, працюватимуть старанніше, а бездарі трохи потриндять, і на цьому для них все закінчиться.
Коментувати