Osvita.ua Блоги Микола Малуха: динаміка освітніх реформ у нас не дуже
Микола Малуха: динаміка освітніх реформ у нас не дуже

У нас досі є проблема, що університет — це переважно освітній центр, а не освітньо-дослідницький

Микола Малуха: динаміка освітніх реформ у нас не дуже

Автор: Микола Малуха, комунікаційний директор центру соціально-економічних досліджень CASE Україна.

В нас дуже люблять рейтинги, коли треба оцінити якість/динаміку реформ. Якщо взяти рейтинг ВНЗ світу QS World University Rankings, то динаміка в нас не дуже. Точніше її взагалі немає. Найкраща позиція у Каразіна (491-е місце). А всього до топ-1000 потрапило 6 закладів (десь років 12 тому рейтинг складав 200 закладів).

Якщо порівняти себе із сусідами, то все дуже печально: МГУ - 84, Ягеллонський - 338, Вільнюський - 458, Білоруський - 351, Університет Тарту - 301.

Ключова вага цього рейтингу залежить від науково-дослідницької діяльності. В нас же досі є проблема, що університет - це переважно освітній центр, а не освітньо-дослідницький. Дослідженнями в нас повинна займатися Академія наук. Але гроші Академії наук йдуть на утримання академії, виплати «почесним» і іншим академікам, утримання приміщень, технічного персоналу тощо.

Тобто просте знищення цього пострадянського міністерства з переведенням досілдницьких центрів до університетів та грантова система фінансування (із чіткими КРІ, наприклад, наукові публікації в авторитетних академічних виданнях) досліджень дозволила б нашим ВНЗ суттєво піднятися у рейтингах, конкурувати на міжнародному ринку за іноземних студентів (таким чином заробляти додаткові кошти на свій розвиток), ефективніше витрачати кошти на науку (і, відповідно, підвищувати якість освіти).

Звісно, що все це лише обивательські фантазії. Можна далі себе заспокоювати міфами про «фундаментальну науку», «ми гарно готуємо студентів», «в нас просто менше грошей, дайте більше».

Перелік українських ВНЗ у топ-1000

  • 491 - V. N. Karazin Kharkiv National University
  • 541-550 - Taras Shevchenko National University of Kyiv
  • 651-700 - National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute»
  • 701-750 - National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute»
  • 701-750 - Sumy State University
  • 751-800 - Lviv Polytechnic National University

Оригінал

Освіта.ua
19.06.2019

Популярні блоги
М. Хоменко: таке в нас ставлення до «сіяча знань» Інтелектуальна праця оцінюється не просто за залишковим принципом, а принизливо низько
І. Лікарчук: про нового вчителя, а не власника диплому Лише учительський диплом у сучасних умовах не може бути єдиною перепусткою в шкільний клас
Віктор Громовий: як підвищити якість освіти Соромно і вкрай безперспективно бути країною неуків із липовими атестатами та дипломами в кишенях
І. Лікарчук: замість пенсіонерів у школи підуть чиновники? Наукою і практикою доведено: не вік є визначальним у якості роботи педагога, а зовсім інші чинники
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Юля
Как здесь ниже написали-" деградація влади". Так и есть! А что творится " внизу", в сельской местности под руководством феодалов-рабовладельцев, курирующих ОТГ! Впечатление,что власть настолько голодна,что " хватает" всё,что можно " схватить" для своих детей,внуков,правнуков,праправнуков. Что творится в ОТГ с раздачей земли,с тендерами. Отмывание бюджетных денег в карманы! И никаких контролирующих органов.
Cirius
Поговорили, побалакали, сіли та й заплакали! Тепер прийде наступник п.Гриневич і буде 5 років розповівдати, що МОНУ під її керівництвом нічого не зробило для розвитку ВО.Скоро Коломойський зробить!
Небайдужий
В 2015 році провели міжнародний аудит науки в Україні. Серед перших фізики і астрономи, хіміки, математики. Наступні роки почалися масові скорочення фізичних факультетів, хімічних та мех-матів. В цьому році КНУ розформовує фізичний факультет, який дає найбільше публікацій у топових виданнях. Ще питання є?
Небайдужий
Ставка професора 8 тис. грн. Про яку динаміку може йти мова? Тільки тотальна деградація.
Witalina
Для Небайдужий: Якщо це так, то це насмішка, знущання, неповага до наукових працівників і свідчення повної деградації влади, яка не розуміє роль науки , освіти в майбутньому держави.
Коментувати
Где динамика?
О какой динамике идёт речь? В образовании- полная деградация и имитация реформ. Чтоб этого не видеть-надо быть слепым!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!