Osvita.ua Блоги Д. Назім: профільна освіта. Місія нездійсненна?
Д. Назім: профільна освіта. Місія нездійсненна?

Сучасне реформування мережі закладів освіти – це лише імітація відповіді на виклики часу

Д. Назім: профільна освіта. Місія нездійсненна?

Автор: Денис Назім, керівник освітнього проекту «FM School».

Як відомо, згідно Закону України «Про освіту», до 2022 року буде поступово відбуватися реформування мережі закладів освіти.

Деякі школи стануть закладами освіти I – II ступенів (гімназія), деякі закладами освіти I – II ступенів (ліцей). Гімназія – навчання до 9 класу включно, ліцей – профільна старша школа (10 – 12 класи) з поглибленим вивченням деяких предметів.

Реформування мережі закладів освіти передбачає перехід учнів на конкурсній основі в інші навчальні заклади для здобуття профільної середньої освіти. І тут постає питання, яким чином буде відбуватись чи вже відбувся цей поділ.

Візьмемо, як приклад, Перспективний план розвитку мережі закладів загальної середньої освіти Дніпровського району м. Києва.

Зверну Вашу увагу на школи №31 та №120, які є з поглибленим вивченням предметів природничо – математичного циклу. У плані зазначено, що ці навчальні заклади з 2020/2021 н. р. не здійснюють набір до 10-х класів. У той же самий час стаття 12 Закону України «Про освіту» передбачає, що повна загальна середня освіта досягає своєї мети шляхом формування в тому числі ключової МАТЕМАТИЧНОЇ компетентності. У пріоритетах уряду є збільшення обсягів державного замовлення для ВНЗ за деякими галузями знань.

Більшість напрямків передбачає володіння абітурієнтів знаннями з природничо – математичних дисциплін саме на профільному рівні. Вже не кажучи про прогнози, які стосуються незворотної трансформації світової економіки, нової промислової революції, виникнення абсолютно нового типу промислового виробництва тощо.

Тобто реформування мережі шкіл лише в Дніпровському районі, яке позбавляє ці дві спеціалізовані школи здійснювати право набору до профільної старшої школи, зменшує потенційну та кількісну можливість учнів не лише оволодіти математичною компетентністю в повному обсязі, а й зменшує шанси учнів на продовження навчання за перспективними напрямками.

Це не реформа, націлена на отримання системою освіти новоякісного стану завдяки фундаментально іншій, ніж стара, структурі мережі закладів. Це всього лише імітація відповіді на виклики часу щодо потреби у профільно організованому змісті освіти старшокласників на основі їх особистих освітніх пріоритетів та спроможності.

Або освітянський менеджмент не вважає за потрібне враховувати неминучі спроби спотворити новий проектний задум і наперед тому виставити адекватні нормативно-інституційні запобіжники. Мовляв, це не «царська справа», хай там на місцях розбираються самі між собою. Або… Список можна продовжити.

Будемо чекати ще *надцять років? Чи спостерігати за четвертою промисловою революцією лише поглядом?

Освіта.ua
21.05.2019

Популярні блоги
І. Лікарчук: замість пенсіонерів у школи підуть чиновники? Наукою і практикою доведено: не вік є визначальним у якості роботи педагога, а зовсім інші чинники
Галина Сищук: про експертну оцінку «по-новому» Учителя оцінювати має саме вчитель, котрий практично знайомий з програмою та організацією навчання
А. Недоля: кому потрібні куратори академічних груп? У радянській вищій школі куратор – це наглядач за студентами, який перебрався в українські ЗВО
О. Журавльова: що роблять канадські вчителі на канікулах? Залишатись у школі на канікулах нечесно й безглуздо, краще займатись улюбленою справою чи подорожувати
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
Щоб ми тут не говорили, а вирішуватиме усе мер міста та депутати, бо вони розпорядники коштів громади. Скільки їм захочеться ліцеїв та гімназій- стільки і буде. Плебс мусить задовольнятися тим, що перегодовані нувориші милостиво скинуть зі свого столу. Діткам багатіїв реформа до лампочки, вони і так отримають дипломи європейських ВНЗ .
Олдскул
Для Tet-a-tet: Тобто Ви вважаєте, що всі претензії і далі будуть "в нікуди"?
Tet-a-tet
Для Олдскул: Я думаю, що питання освіти є особистим пріорітетом кожної людини, якій це потрібно. Ніяка влада не вирішить Ваших індивідуальних потреб, вона здатна лише створити середній для всіх продукт. Це як базова модель автомобіля, а все, що ти хочеш більше- за окрему доплату. Коли ми це усвідомимо, то перестанемо прагнути неможливого, а займемося серйозно власним розвитком, джерел для цього не бракує, переконався на власному досвіді. Хто навчає поліглота новим і новим мовам? Люмпен має зрозуміти, що до нього нікому немає діла у цьому жорстокому і матеріалізованому світі, хочеш бути щасливим - будь ним. Світова економіка, промислова революція, нові типи промислового виробництва...Та на цю тему стільки видано матеріалів, що тільки лінивий їх не бачить. І щоб ними оволодіти потрібні рішення про реформування мережі шкіл такого-то району?
Олдскул
Для Tet-a-tet: З чимось згоден, з чимось ні. Якщо вважати, що все навкруги лише твої власні проблеми і «моя хата скраю», приймається. Але завжди мають місце і інші варіанти. Чим є освіта для держави: формальність чи питання національної безпеки? Якщо все ж таки освіта це один з основних пріоритетів, тоді постає ще низка питання: яке місце займає окремо взята країна в світі? При стратегічному плануванні треба враховувати загальні тенденції, чи обрати власний шлях? І, в підсумку, залишити всіх позаду, чи самому «плентатися в хвості»? Не всім подобається філософія Ніцше. Хтось вважає, що крах освіти – це крах нації.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!