![]() |
Кожен заклад має певні традиції, але водночас він може і повинен сформувати свою стратегію розвитку |
О. Панич: про класифікацію мережі закладів вищої освіти
Автор: Олена Панич, державний експерт директорату вищої освіти в МОН.
Нещодавно на одній з нарад довелося почути різні концепції впорядкування мережі закладів вищої освіти. Одна з них передбачає класифікацію всіх закладів наступним чином:
- дослідницький університет (research university);
- професійний заклад вищої освіти (professional university);
- педагогічний (гуманітарний) заклад вищої освіти (teaching university, liberal arts college).
Особисто мені не вистачило згадки про четвертий тип закладу вищої освіти, такий як підприємницький університет (entrepreneurial university).
Чомусь про нього у нас не говорять, а варто було б в контексті запозичення кращих європейських і світових практик. Хоча, звичайно, для такої форми нам потрібно значно більше університетської автономії.
Важливим є ще один аспект проблеми: хто і як має визначати тип університету? По суті, кожен заклад має певні традиції, але, з іншого боку, він може і повинен сформувати свою стратегію розвитку, яка потенційно здатна привести його до іншого типу.
Чи може педагогічний університет стати дослідницьким? Чи може він розраховувати на підтримку в реалізації такої стратегії, якщо він її обере?
Всі ці запитання поки що залишилися поза дискусією. Хоча на них можна було б пошукати відповіді.
Освіта.ua
21.05.2019