Osvita.ua Блоги Галина Сищук: про експертну оцінку «по-новому»
Галина Сищук: про експертну оцінку «по-новому»

Учителя оцінювати має саме вчитель, котрий практично знайомий з програмою та організацією навчання

Галина Сищук: про експертну оцінку «по-новому»

Автор: Галина Сищук, учитель, м. Харків.

Я намагаюся не давати оцінки тому, чого сама не спробувала. Це і стало однією з причин участі у сертифікації. Нещодавно я пройшла експертну оцінку. День під наглядом експертів, що між собою не знайомі. Уроки, розмови з керівництвом, інтерв'ю і я маю на руках бланк із балами. Все нібито гарно, без проблем. Та завжди є але. І про своє я буду кричати.

Експертів було двоє. Це методисти з різних куточків України. Посміхаються, не втручаються у навчальний процес. Постійно наголошують, що не порушують закон. Одна з них: «Я обращаю Ваше внимание, что не прошу конспект». Але ця ж «експерт» під час перерв, чи інтерв'ю (загалом цілий день, крім уроків) постійно завдавала питання та виражала незадоволення. Посміхаючись.

Коротше, за цей день я отримала «експертну оцінку» діяльності мого керівництва на шкільному і міському рівні (бо в них у місті не так), оцінку мого зовнішнього вигляду‼, мого способу організації пересувань по школі, подальшого вибору навчальної програми, обраних мною методів і прийомів… Ну взагалі всього.

Ось так красиво, не порушуючи законів, із привітною усмішкою, за моєю власною згодою‼ мені наклали гімна на голову. А я, наївна, вірила у казочки про зміни.

Дуууже сподіваюся, що мій випадок одиничний, та все ж підсумую враження, розвінчуючи деякі міфи про атестацію.

«Шукаємо агентів змін»

Не в цьому випадку. Якщо ви, не дай Боже, використовуєте новітні методики чи способи організації роботи, вас не зрозуміють. Бо методист - бог теорії. Він знає все за бумажкою, написаною ще за Царя Гороха. «Не нужно мне обьяснать что это такое! И вообще-то это метод используют в старшей школе». Коротше, чим традиційніше, тим краще.

«Не підлаштовуйтесь під комісію, нічого не змінюйте, просто працюйте»

Ага! Я працюю за не типовою програмою. У мене кінець року у четвертому класі. Колеги, що ми робимо в травні 4го класу? Правильно – повторюємо пройдений матеріал і готуємось до ДПА. Але цей факт нікого не цікавив, хотіли бачити, як я зацікавлюю і пояснюю новий матеріал.

Отже, танцюйте активно біля дошки, не зважаючи на те, що діти матеріал вже засвоїли.

«Ми довіряємо вчителю»

На цьому етапі просто діалог:

- Почему Вы решили со следующим классом работать по программе Савченко?

- Бо хочу спробувати накласти свої ідеї на звичайну програму. 

- У Вас не получится.

- Чому?

- Не получится. И вообще я удивлена, что у Вас высшая категория и есть педагогическое звание.

Занавєс! (І так, «принципиально на русском». Хоча це я вже прискіпуюсь).

Спроба захистити вчителя від впливу відносин з дирекцією, заборонивши будь яку присутність колег з боку вчителя, обернулася шансом для королев-методистів довести, що вони «богині».

Навіть президент має радників...Тому вважаю доцільним дозволити вчителеві обрати представника від школи чи району, що просто буде поряд і матиме право на коментарі.

Та головним моїм висновком є те, що вчителя оцінювати має саме ВЧИТЕЛЬ – людина, що ПРАКТИЧНО знайома з програмою, методиками, організацією навчання чи позаурочного режиму.

На папірці все дуже красиво. Та мене зрозуміють тільки ті, хто працюють по цьому папірцю.

Знаєте, я таки відшкребла обличчя з асфальту. Хоча мене коливало від бажань написати листа Л. Гриневич до просто кинути все це та змінити професію. Та не дочекаються! Я знаю, що я роблю і для чого. Боюсь лише одного, що звиклі до такого ставлення колеги, проковтнуть це і погаснуть.

До слова, друга перевіряюча була привітна, посміхалася та спілкувалися ми з нею на взагалі далекі від уроків теми (тільки тоді, коли лишалися наодинці). Вона провела з нами день, виставила бали та подякувала. За таке ставлення я дуже вдячна.

Я готова до того, що мене не зрозуміють. Та зовсім не хочу, щоб за мій рахунок реалізовували свої амбіції.

Наостанок трохи пофантазую. Ідеальною була б система, у якій я могла б, випустивши клас (4роки), мати рік на навчання, сертифікації, відвідування семінарів, EdCamp-ів, вивчення програм, відвідування відкритих уроків та всього цього необхідного для росту педагога. Це було б ефективне перезавантаження нервової системи та дійсне отримання знань. А зараз все це просто гонитва за зайцями. І далеко не за двома.

Оригінал

Освіта.ua
11.05.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: скільки можна знущатися із сільської школи? Сільську школу закрити легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи…
Олена Князева: пост протесту проти скасування ЗНО Вирішення проблеми рівня освіти старшокласників - не в псевдопіклуванні про випускників
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мова
Мене цікавить, а чого це експертша у державній установі розмовляла недержавною мовою? Гонити в шию треба було! І у вас було повне право відмовитися від експерта, який порушує Закон про мову.
татьяна
якщо не піднятись проти ціє сертифікації та інституційного аудиту, то такі реформи освіту поховають !!!! навряд чи хтось з реформаторів прообувавв працювати з ентузіазмом і натхненням на мізерну і принижуючу ставку вчителя. чи моєже вчителі НУш особливі - їм не треба ні хліба, ні відполчинку7
Анна
Галино, ви молодець, що не мовчите! Так, всі від нас чогось вимагають, а самі не знають чого і як! Ми вчителі з 2 категорією повинні проводити майстер-класи для вчителів-методистів.Повністю Вас підтримую!!!!
Володимир
Міністр - член партії "Антинародний фронт". Як у яйценюка проект СТІНА, так і в неї СЕРТИФІКАЦІЯ.
Олекса Позняк
Для Володимир: Она из молодой команды афериста и вора чертовецкого.Потм перескочила к Юле, затем рванула к арсению. Лиля не тонет как и всякое г.
Коментувати
Когда?
А есть ещё такое " кодло" как администрация ОТГ( которая вообще ничего не понимает в образовании( это не моё субъективное мнение,но мнение моих опытных коллег,поверьте), а также новообразованные отделы образования при них. В отделах образования-профессионалы,но...попав в управление ОТГ,они сразу одевают " корону" и думают,что их главная цель- ТОЛЬКО проверки! ОТГ никому не подвластны,творят,что хотят,все законы попираются личными установками головы ОТГ( например-Кабмином отменено вменять в обязанность школам перепись детей по микрорайону школы,у нас же в ОТГ-нет,потому что голова сказал) И много ещё чего. Когда же соответствующие органы займутся главами ОТГ и " опустят" их на землю( а то и в тюрьму за коррупционные схемы)?
mmm
Для Когда?: так закон от кабмина главнее. ссьілайтесь на него как аргумент для отказа виполять укaз "опг".
Коментувати
Світлана
Кілька слів на захист сертифікації. Сьогоднішні експерти, працюючи на волонтерських засадах,дійсно, робили це не заради «корони», а цікаво було спробувати на собі родзинку реформування — сертифікацію, стати частиною команди освітян-реформаторів. Перш ніж стати експертом працювала тренером НУШ, супервізором, експертом з оцінювання підручників Нової школи...і при цьому дууууже хвилювалась. Хотілось розгледіти механізм супервізіі зсередини. Зовсім не страшно, наступного року обов`язково сама подам заяву. Всім раджу. Бути експертом —велика відповідальність. Як і ваша готовність і велика сміливість пройти сертифікацію. І повірте, ми як експерти, вчителі - практики ( щоб не склалась думка, що всі експерти далекі від школи)теж дуже хвилювалися, як об’єктивно оцінити, як розгледіти справжніх агентів змін. І навіть, якщо цього не побачили, підвести до експертного висновку, ні в якому разі не образивши вчителя, побачивши й вказавши на всі його плюси, і якщо вже він схоче, надати поради. Врахувати, що ми в?...
Cirius
Для Світлана: Ви ще раз підкреслюєте, що справа не в самій сертифікації, а в тому, як її проводять і хто. На волонтерських засадах можна багато чого робити, тільки не сертифікацію. Хіба організатори цього не розуміють, чи роблять глупий вигляд, що не розуміють? От так у нас обгадять найкращі наміри, лиш би помститися тим, хто щиро хоче прогресу в освіті. І це потрібно пережити, як і багато чого ми переживаємо щодня.
Коментувати
Алла
А судьи кто????.... кто ЭТИ проверяющие - "не удавшиеся (не состоявшиеся) учителя", которые умеют "поучать", а пусть они попробуют провести 6 уроков, подготовить класс к мероприятию, "решить" проблемы с прогульщиками, хамами, двоечниками и их родителями. и, вообще, как они попали в "поучающие и проверяющие". и сколько лет они проработали в школе ПРОСТЫМИ учителями?. а судьи кто?
Еріка
Для Алла: Повністю поділяю Вашу думку!!! А судді хто???
Коментувати
Юлія
Ніхто, або майже ніхто не звернув увагу на людський фактор. Сучасні експерти живуть за старими нормами. Вони так і не навчилися мислити й діяти демократично, тобто законно. Я вже не кажу про гуманність і толерантність. Їм це не дано. Вони можуть лише оцінювати, а самі не в змозі запропонувати конкретні зміни з власного прикладу. Лише експерт з педагогічною практикою в змозі побачити корисне в діяльності колеги. А якщо "педагог" з вищою освітою знає школу лише через коридор від ВИШу до кабінету керівника, то експертну оцінку робити він не має права.
Cirius
Ви Галино вчинили дуже добре, що написали про те як відбувається сертифікація вчителів. Було б дуже дивно, якби усе відразу відбувалося чин-чином, ми так не виховані. Нам потрібно обов*язково плюнути колезі в миску, показати, що ти кращий, бо маєш право вирішити чиюсь долю. Але Ви вистояли з честю і не прогнулися перед чванливою занудою. І справа тут не в сертифікації як такій, а в нашій ментальності і низькій культурі. Якщо вчитель, що Вас сертифікував такий, то яких учнів він виховує? Отже кадри, кадри і ще раз кадри. А МОНУ має вирішити, яку обрати методологію щоб у майбутньому експертами обирали не будь-кого, а відповідно підготовлених педагогів з високим рівнем інтелекту та особистої культури. Випустити клас і рік вчитися? Навіть не мрійте,100 мільйонів гривень щодня йде на війну, а Ви про творчі канікули? Краще заведіть собі город, хоч матимете додаток до сімейного бюджету.
Ольга
Для Cirius: " всё смешалось: люди, кони". Який зв’язок між творчою відпускою, щоб нерви "полагодити" та мати змогу відвідувати конференції та грошами на війну та городом?
тетяна
тетяна Для Cirius: Право на творчу відпустка 1 раз на 10 років зафіксовано у Законі про освіту -стаття 54
Татьяна Кравцова
Для тих, хто пише наукову роботу або підручник, а автор має на увазі, щоб творча відпустка надавалася всім.
Коментувати
Ірина
там де є перевіряючі, завжди може спрацювати людський фактор. тобто є місце корупції. Весь світ відходить від такої практики, а ми впроваджуємо.
Читач
Що ж тут дивного? Ви Вашу перевіряльницю з хлібом-сіллю зустрічали? В ресторан водили? Подарунки на пам’ять дарували? Бакси в сумочку запихали? То на що ви надіялись???
Миколай
Наша освіта вже давним давно труп, і всі ці псевдореформи це намагання розворушити труп від чого він починає смердіти, можна зрозуміти тих перезаслужених вчительок які вже дупами пустили коріння до своїх посад вони вже нінащо нездатні крім як плазувати перед старшими за посадами і чмирити молодших, але навіщо вам молодій нормальній й дівчині приймати участь в цьому сумному цирку і своїм потом і кров’ю живити тих бюрократичних вошей?
Олег
Пане Зеленський! Гоніть в шию корупціонерку Гриневич з української освіти, але спочатку змусьте її відшкодувати кошти платників податків, затрачені на зарплати 2 новоствореним арміям перевіряльників-дармоїдів! Направте їх на підключення якісного інтернету в школи, придбання наочності і обладнання в кабінети, ремонти дахів і шкільних приміщень!
Ольга
Для Олег: так, треба повернути Табачника!!!! Ура.
Олег
Для Ольга:Табачник і Гриневич - двоє єдиноутробних близнят. Ми говорим табачник-і маємо на увазі - Гриневич. Ми говоримо Гриневич-і маємо на увазі-Табачник. Вони працювали разом. Всі ідеї табачника успішно втілює Гриневич. Підручники - табачникові, програми-табачникові, ненависть до вчителів-табачникова. Це тільки той, що не працює в школі довгий час - може вірити у якісь реформи. А ще гриневич лобіює інтереси американських видавництв, просто видираючи завдання з американських підручників з англ. мови на ЗНО. Цим самим змушує вчителів просити батьків купувати дорогезні підручники видавництв Макмілер, Пірсон, хоча це теж-ідея Табачника. Тільки тоді на курсах підвищення кваліфікаціїї дуже "рекомендували" рекомендувати ці підручники дітям. А зараз-, або купуй ці підручники, або дитина не складе ЗНО з англ.мови.
Коментувати
Vladimir
Розумниця. Є ТАКЕ КОДЛО в навчальному закладі, яке носить назву адмінперсонал. Сюди входить і методист. За мою принципову позицію організували не просто травлю, а нацькували колектив теххнікуму, зібрали зібрання, оголосили недовіру, примушували студентів підписати заяву, що я не даю їм знань. Зменшили педагогічне навантаженя. Запити а ім’я міністра освіти відправлялись директору навчального закладу. Міністерство -закрита корпорація, яка не має ніякого відношення до освітянського процесу. Вони живуть у середньовіччі
Еріка
Для Vladimir: Повністю згідна з Вами ! Дійсно є таке кодло,як адміністрація, яка вирішує долі педагогів ! Однозначно,за принципові позиції-ти ізгой в колективі, навіть якщо ти професіонал своєї справи і тебе люблять студенти!Тут спрацьовує ,на жаль,стадний рефлекс! Змінити щось дуже важко....
Галина
Дані коментарі спрямовані на захист вчителя, але дану людину, як професіонала, ніхто не знає. То чому всі впевнені, що в словах вчительки правда?! Я також була вибрана, як експерт, але відмовилася від цієї місії. Чому? Тому що знайомі вчителі, які подали заявки на сертифікацію, мають низькі професійні якості. Не захотіла розмов про себе в інтернеті, бо дала б реальну характеристику. І, читаючи сьогодні коменти, зрозуміла, що була права. Дай Бог, щоб дана вчителька працювала так, як вона про це пише, бо школа потребує хороших вчителів. А якщо - ні??? Задумайтеся, перш ніж ображати інших!!!!
111
Для Галина, але не Сищук: Цікаво, заідки цю розумну тьотю до нас в Україну занесло? Ви навчались у якомусь іншому, не українському виші? Можливо у вас є блог, де можна побачити ваші уроки? Ви точно знаєте як треба навчати молодших школярів? Звідки? Де сучасні методики для підготовки учителів у вишах? Проблема в тому, що такі як ви, можуть лише критикувати, таким чином самостверджуватись, а щось показати, запропонувати - зась? За які заслуги вам пропонували йти в перевіряльники??? Запросіть на урок-хай вас оцінять прості учителі, а не така ж як ви тьотя. Ви обливаєте брудом автора, але вона авторизувалась і висловила свою думку,чим так образила таких як ви. Правда? А ви, як собака з будки-погавкали і все.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!